Motyvacija įmonėje



Kiekvienoje visuomeninėje ekonominėje formacijoje motyvacijai buvo skiriamas didelis dėmesys, tik skyrėsi motyvacijos turinys, formos ir metodai. Xxi amžiuje, keičiantis pagrindinėms žmonijos egzistencijos vertybėms, kai orientuojamasi į veiksmų globalizaciją ir humanizaciją, keičiasi ir motyvacijos turinys bei formos. Surandami tokie veiklos motyvai, kurie priklauso nuo pačios žmogaus prigimties ir jo vertybinių orientacijų, nukreiptų sustiprinti dvasingumą ir puoselėti žmogų supančią aplinką, nepažeidžiant jos natūralaus vientisumo.
žmogaus dalyvavimas ūkinėje veikloje yra nulemtas pirmiausia jo poreikių bei jo galimybių tuos poreikius patenkinti. Poreikius sudaro žmogaus potencialo bazinės charakteristikos: sveikata, moralė, kūrybiniai gebėjimai, išsimokslinimas ir profesinis meistriškumas. Rinkos ekonomikoje žmogus yra įmonių sukurtų materialinių gėrybių vartotojas ir kartu įmonėms reikalingų gebėjimų, žinių įgūdžių bei kito potencialo savininkas.
Motyvacija svarbi tuo, kad gali skatinti tokį darbuotojų elgesį, kuris nulemtų aukštus organizacijos pasiekimus. Žmonių poreikiai ir interesai nuolat kinta. Ilgai taikomi tie patys metodai darosi neefektyvūs. Todėl labai svarbi motyvavimo sistemos realizavimo problema – jos lankstumas, Sugebėjimas laiku reaguoti į situaciją, žmonių poreikius ir elgesio pasikeitimus. Kita problema – darbuotojų norų, poreikių ir organizacijos galimybių suderinimas, pa jau senovėje žmonės, norėdami paveikti kitų elgesį pageidaujama linkme ir pasiekti trokštamų rezultatų, vartojo skirtingas poveikio priemones.
Pasak s. Michel, pats žodis motyvacija atsirado tik apie dvidešimtuosius dvidešimto amžiaus metus (i. Bučiūnienė, 1996). Iki tol buvo kalbama apie motyvus, kurie iššaukia tai, kas verčia veikti. Pradinė motyvacijos sąvoka reiškė visumą veiksnių, įtakojančių ekonomikos veikėjų, o ypatingai vartotojų elgesį.
žodis motyvacija yra kilęs iš prancūzų tarptautinių žodžių žodyne sąvoka motyvacija aiškinama kaip: . Elgesio veiksmų, veiklos skatinimo procesas, kurį sukelia įvairūs motyvai ar jų visuma. Psichoanalizės sąvoka: vidiniai veiksniai, nesąmoningi troškimai, nerealizuoti tikslai, lemiantys žmogaus elgesį, veiklą. (tarptautinių žodžių žodynas, 2002, 710 p. ).
Motyvaciją galima apibrėžti kaip ypatingas pastangas įgyvendinti organizacijos tikslus, sąlygotas tų pastangų gebėjimo patenkinti tam tikrus individualius poreikius.
- Microsoft Word 42 KB
- 2010 m.
- 26 puslapiai (5801 žodžiai)
- Universitetas
- Patricija
-