Muzikos industrija Lietuvoje


Muzikos referatas.

Įvadas. Muzikos industrija. Muzikos industrijos veiklos sritys. Muzikos produkto kūrimas ir įrašų gamyba. Muzikos marketingas ir leidyba. Verslas muzikos industrijoje. Muzikos industrija Lietuvoje. Muzikos asociacija ,,agata”. Muzikos rinka Lietuvoje. Išvados. Šaltiniai.


Muzikos industrija yra kompleksinė sistema, kurioje pagrindinės veiklos susijusios su muzikos produkto kūryba, jų įrašymu ir gamyba, marketingu ir platinimu bei koncertų organizavimu. Skaitmeninėje eroje padidėjęs informacinių kanalų kiekis ir jų pasiekiamumas vartotojams pakeitė daugelio skirtingų industrijos sričių verslo veiklas, įskaitant muzikos rinką. Greita interneto plėtra bei informacinių ir komunikacinių technologijų panaudojimas ir paskatino naujų produktų ir paslaugų, sklaidos priemonių atsiradimą, sudarė sąlygas įsitraukti naujiems rinkos dalyviams, suteikė galimybę didesniam muzikos vartojimui ir naujiems pajamų šaltiniams atsirasti

Šiuo metu muzikos industrija yra permainingame laikotarpyje. Tuo tarpu, kai muzikos įrašų pardavimai mažėja keletą metų iš eilės, kituose sektoriuose, pavyzdžiui, gyvos muzikos – pajamos nuolat didėja, nors kainos už koncertų bilietus jau pasiekė rekordines aukštumas. Dėl muzikos skaitmeniškumo didžiausią nuostolį patyrė muzikos įrašų industrija, kuri stengiasi suprasti naują verslo aplinką, kurią nulėmė technologinė ir komunikacijų pažanga.

Kaip minėta, muzikos rinka susieta sudėtingomis sąsajomis tarp joje veikiančių dalyvių. Muzikos įrašų rinka yra viena pagrindinių muzikos industrijos sričių, kurioje veikiantys rinkos dalyviai ir kai kurių dalyvių vaidmenys turi daugiausiai įtakos muzikos versle. Muzikos įrašų industriją galima apibūdinti kaip veiklas, susijusias su „muzikos įrašų kūryba, gamyba, platinimu, pardavimų skatinimu ir atlikėjų reklamavimu“, todėl atskiros muzikos industrijos veiklos, pavyzdžiui, koncertai, radijo programų transliavimas, įrašų naudojimas kine ir televizijose neįtraukiami

Muzikos produkto kūrime ir muzikos įrašų gamyboje bendradarbiauja atlik jai, kompozitoriai, tekstų autoriai, muzikantai, prodiuseriai, dainininkai, įrašų studijos darbuotojai. Šiame etape sukuriamas ir įrašomas muzikos produktas – vokalinis, instrumentinis, vokalinis– instrumentinis kūrinys. Pagrindines šio etapo veiklas gali atlikti tiek pavieniai muzikos industrijos dalyviai, tiek bendradarbiaujant tarpusavyje. Šis etapas susideda iš skirtingų veiklų, tokių kaip kūrinių sukūrimas, atlikimas, aranžavimas, įrašymas, muzikos įrašo redagavimas, muzikos įrašo galutinis redagavimas. Pastebėtina, kad populiariosios muzikos autoriumi dažnai gali būti laikomas atlik jas, net neparašęs muzikos kūrinio.

Muzikos prodiuseris atlieka daugiafunkcinį vaidmenį muzikos kūrimo ir įrašų gaminimo metu. Norint pasiekti geriausius meninius rezultatus įrašų sesijų metu prodiuseriai bendrauja su muzikantais.Įrašų prodiuseriai atsakingi už bendrą įrašų sesijos kontrolę (įrašymas, suvedimas, masteringas), reikalingų išteklių organizavimą ir planavimą remiantis nurodytu biudžetu, muzikantų ir dainininkų apmokymą ir parengimą įrašų metu. Prodiuseris kartu su atlik ju suderina visus muzikos įrašymo aspektus (finansai, kūrybiniai sprendimai). Dažnai šiame procese dalyvauja ir atlik jų vadybininkai, muzikos agentūros, įrašų ir leidybos kompanijos. Prodiuseris taip pat dirba su garso inžinieriumi, kuris yra atsakingas už garso kokybę kūrinio įrašymo, suvedimo ir masteringo metu. Įrašų sesijoje taip pat gali būti reikalingi aranžuotojai, studijos ar samdomi muzikantai, vokalo mokytojai ir dainų tekstų rašytojai. Dabartiniame muzikos verslo modelyje muzikos prodiuseris, būdamas atsakingas už muzikos kūrinio sukūrimą, aranžavimą ir įrašų gamybą, įsteigia prodiuserinę įmonę, kuri užsiima ne tik įrašų gamyba ir platinimu, bet ir teikia atlik jų vadybininko paslaugas (Strasser 2010). Daugelis atlik jų vadybininkų ir muzikos įrašų kompanijų vadovų pabr žia, kad tinkamo muzikos prodiuserio pasirinkimas muzikos kūrinio sukūrimui ar aranžavimui gali būti esminis dalykas, galintis nulemti komercinę kūrinio gyvavimo trukmę ir pasiekiamumą vartotojui. Muzikos kūrinio pasiekiamumą plačiajai auditorijai nulemia ne tik prodiuserio vardas, bet ir tinkamas vartotojų informavimas apie atlik jo, įrašų ar leidybos kompanijos kuriamus produktus ir veiklą.

  • Muzika Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Agnė
  • 17 puslapių (4128 žodžiai)
  • Universitetas
  • Muzikos referatai
  • Microsoft Word 77 KB
  • Muzikos industrija Lietuvoje
    10 - 1 balsai (-ų)
Muzikos industrija Lietuvoje. (2017 m. Spalio 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/muzikos-industrija-lietuvoje.html Peržiūrėta 2018 m. Sausio 24 d. 11:57