Nuostatų įvertinimas naudojant semantinio diferencialo skalę, laboratorinis darbas


Įvadas. Darbo tikslas – įvertinti studentų nuostatas šeimos, profesinės sėkmės bei asmens. Laisvės atžvilgiu bei jų skirtumus. Hipotezė – 30 ir vyresnių nei 30 metų amžiaus studentų nuostatos šeimos, profesinės sėkmės bei asmens laisvės atžvilgiu ženkliai skirsis nuo jaunesnių studentų nuostatų. Darbo tikslas ir hipotezė. Metodika. Duomenų apdorojimas. Rezultatai ir jų analizė. Išvados. Naudota literatūra.


Darbo tikslas – įvertinti studentų nuostatas šeimos, profesinės sėkmės bei asmens

Hipotezė – 30 ir vyresnių nei 30 metų amžiaus studentų nuostatos šeimos, profesinės sėkmės bei asmens laisvės atžvilgiu ženkliai skirsis nuo jaunesnių studentų nuostatų.

Tyrėjas apskaičiuoja ir sudaro imtį norimos tirti populiacijos atstovų (šiuo atveju tiriama populiacija – Klaipėdos Universiteto bakalauro studijų pakopos studentai).

Dėl patogumo naudojama D. K. Darnell pasiūlyta SDS (semantic differential scale) parengimo forma. Pagal šią formą tiriamiesiems pateikiamas 3 skalių komplektas – „asmens laisvė, šeima, profesinė sėkmė“.

Semantinio diferencialo skalės tyrimui parengiamos vadovaujantis klasikiniu modeliu, kuriame išskiriami trys sąvokos/objekto prasmę subjektui atspindintys faktoriai: vertės, jėgos ir veiklos. Šių faktorių raiškos lygiai fiksuojami naudojant poliarinius būdvardžius. Dažniausiai vertės veiksnio raiškos lygis vertinamas naudojant šį polinių būdvardžių rinkinį: geras – blogas, naudingas – žalingas, malonus – atstumiantis, jėgos veiksniui taikomas toks rinkinys: stiprus – silpnas, sunkus – lengvas, tvirtas – trapus, veiklos veiksniui naudojami šie būdvardžiai: aktyvus – pasyvus, greitas – lėtas, tingus – darbštus. Iš būdvardžių porų sudaromos pavienės skalės, o iš jų – tyrime naudojamas skalių komplektas. Priklausomai nuo tyrimo tikslo patys tyrėjai renkasi vertinamąsias sąvokas (jų skaičius taip pat gali varijuoti), tiksliai įvardijančias objektą arba tam tikrą reiškinio aspektą, kurio prasmės tiriamajam/tiriamiesiems ypatumus siekiama nustatyti.

Nors tyrimas gali būti atliekamas ir grupėmis, šiuo atveju jis buvo įgyvendintas su pavieniais asmenimis. Viena svarbiausių tyrimo sąlygų išlieka ta, kad tiriamųjų neturėtų trikdyti jokie šalutiniai kintamieji, taip pat instrukcija apie tyrimo eigą turėtų būti visiems pateikta vienodai sklandžiai ir aiškiai. Kita svarbi taisyklė ta, kad skalių komplektai tiriamiesiems turi būti pateikti ant atskirų blankų.

Buvo pasirinkti 25 įvairaus amžiaus bei lyčių, nuo I iki V kurso Klaipėdos Universiteto bakalauro studijų pakopos studentai (11 iš jų 30 ir vyresni nei 30 metų (dėl patogumo bus vadinami grupe A), 14 jaunesni nei 30 metų amžiaus (dėl patogumo bus vadinami grupe B)), kiekvienam iš tiriamųjų pateikiami blankai su tokiomis skalėmis:

  • Microsoft Word 150 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (1956 žodžiai)
  • Universitetas
  • Reda
  • Nuostatų įvertinimas naudojant semantinio diferencialo skalę, laboratorinis darbas
    10 - 1 balsai (-ų)
Nuostatų įvertinimas naudojant semantinio diferencialo skalę, laboratorinis darbas. (2019 m. Spalio 12 d.). https://www.mokslobaze.lt/nuostatu-ivertinimas-naudojant-semantinio-diferencialo-skale-laboratorinis-darbas.html Peržiūrėta 2019 m. Lapkričio 17 d. 07:31
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema