Organizacijos įvaizdžio formavimo ypatumai


ĮVADAS Tyrimo aktualumas. Organizacijos įvaizdžio formavimo genezė. Įvaizdžio samprata ir tipai. Veiksniai lemiantys palankaus įvaizdžio formavimą. Vidinė ir išorinė komunikacija , jos grįžtamasis ryšys. Organizacijos įvaizdžio kūrimo proceso struktūra. Organizacijos kūrimo modeliai.


Tyrimo aktualumas. Kiekvienai organizacijai labai svarbu formuoti tokį savo įvaizdį, kuris būtų palankus jai pačiai. Įvaizdžiui formuoti pasitelkiamos visos marketingo priemonės, suteikiant organizacijai išskirtinumą, palaikant santykius su savo klientais, nuo to priklauso organizacijos konkurencinis pranašumas. Sudarius įvaizdžio formavimo struktūrą ir dirbant pagal ją, įvaizdžio formavimo rezultatai skatina ir kitas organizacijos sferas dirbti geriau ir didinti jos veiklos efektyvumą. Tai sudaro tvirtus ilgalaikės sėkmingos veiklos pagrindus, numato įmonės tikslus ir nurodo kelius, kuriais jie gali būti pasiekiami.

Organizacijų įvaizdžio svarbą pabrėžia užsienio ir Lietuvos mokslininkai bei rinkodaros ir kiti autoriai. Jų darbuose ši problema analizuojama ne tik teoriškai, bet pateikiama ir praktinių sprendimų, padedančių suprasti organizacijos įvaizdžio vertingumą.

Darbo tikslas – išanalizuoti organizacijos įvaizdžio formavimo galimybes ir nustatyti veiksnius.

atskleisti organizacijos įvaizdžio formavimo sampratą ir jį įtakojančius veiksnius, išanalizuoti organizacijos įvaizdžio tipų klasifikacijos įvairovę teoriniu aspektu;

Mokslininkai organizacijos įvaizdžio sąvoką apibrėžia gana įvairiai, atsižvelgdami vis į kitokius kriterijus.

B.Čereška (2004) teigia, kad įvaizdis yra emocinis prekės ar paslaugos suvokimas.

Kai kurie užsienio mokslininkai (R.Chun, 2005, L.P.K.Adeosun, R.A.Ganiyu, 2013) mano, kad organizacijos įvaizdis tai yra jos reputacija, kuri priklauso nuo kelių suinteresuotų šalių – organizacijos darbuotojų, klientų, tiekėjų ir investuotojų, kurie apibūdina organizacijos patrauklumą ateities perspektyvoje. Jų nuomone, organizacijos reputacija yra daugiamatis konstruktas, kurį kiekviena suinteresuota šalis apibūdina savaip. Atskirų autorių organizacijos įvaizdžio apibrėžimai dažnai naudojami sinonimiškai formaliai ir priklauso nuo organizacijos tapatybės ir įvaizdžio pagrindinių elementų kintamųjų. Tačiau visur, ypač paslaugų kokybės literatūroje naudojami pakaitomis du terminai – įvaizdis ir reputacija.

Kiti mokslininkai, ypač tyrinėjantys organizacinę elgseną, įvaizdį apibrėžia kaip organizacijos vidaus darbuotojų įsitikinimus ir jų požiūrį į klientus bei jų svarbos organizacijai suvokimą. Jų manymu, įmonių reputacija yra vertinama kaip nuoseklios veiklos rezultatas, veiksmingai bendraujant su klientais, o geras įvaizdis atsiranda laikui bėgant per gerai apgalvotą komunikaciją. Taigi kai kurių mokslininkų teigimu, organizacijos įvaizdis laiko atžvilgiu atsiranda patirties išdavoje.

R.Chun (2005, p. 92) teigia, kad organizacijos įvaizdžio formavimui didelę reikšmę turi organizacinė kultūra, kuri yra konkurencinio pranašumo šaltinis, suteikianti tvarų skirtumą tarp įmonių. Mokslininko teigimu, organizacijos kultūros negalima lengvai pakeisti, nes tai yra kiekvieno darbuotojo suvokiamų ir puoselėjamų vertybių visuma, jų sąmoningumas, jų indėlis į organizacijos tapatybės kūrimą, turintys grįžtamąjį ryšį. Kitaip tariant, tai kas vyksta organizacijos viduje turi didelę įtaką išoriniam organizacijos įvaizdžio suvokimui.

  • Microsoft Word 56 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 34 puslapiai (9229 žodžiai)
  • Kolegija
  • Elena
  • Organizacijos įvaizdžio formavimo ypatumai
    10 - 2 balsai (-ų)
Organizacijos įvaizdžio formavimo ypatumai. (2019 m. Sausio 28 d.). https://www.mokslobaze.lt/organizacijos-ivaizdzio-formavimo-ypatumai.html Peržiūrėta 2019 m. Lapkričio 19 d. 05:03
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema