Organizacijos viešųjų paslaugų e. marketingo analizė


Įvadas. Teorinė marketingo ir internetinio marketingo apžvalga. Elektroninis verslas. Elektroninio verslo nauda. Marketingo samprata. Paslaugų marketingo ypatumai. Viešojo sektoriaus paslaugų marketingas. Elektroninio marketingo samprata. Klasikinio marketingo ir elektroninio marketingo palyginimas. Elektroninio marketingo tikslai. Marketingo kompleksas (4P). Elektroninio marketingo priemonės. Organizacijos viešųjų paslaugų e. marketingo analizė. Apie įstaigą. Įmonėje taikomų e. marketingo priemonių analizė. Internetinė svetainė. Elektroninis paštas. Paieškos sistemos. SĮ „Susisiekimo paslaugos“ paslaugų e. marketingo apklausa. Išvados ir rekomendacijos. Literatūros sąrašas. Priedai. Priedas. Tyrimo anketa.


Tyrimo tikslas: nustačius bei įvertinus e. marketingo strategijas ir taikomas priemones joms įgyvendinti, pateikti organizacijai rekomendacijas darant sprendimus e. marketingo srityje.

Atlikti marketingo, e. marketingo teorinę analizę bei nustatyti jų proceso etapus;

Nustatyti ir išanalizuoti e. marketingo strategijas ir priemones, taikomas joms įgyvendinti, pasirinktoje organizacijoje;

Pateikti išvadas ir rekomendacijas dėl elektroninio marketingo sprendimų pasirinktoje organizacijoje;

Informacijos plėtojimas internete, sukuria gerą aplinką verslui. Tai patrauklu, pigu, greita, reikalauja mažiau gamybos kaštų ir laiko. Klientai yra aptarnaujami globalioje erdvėje, kuri neturi laukimo eilių ir gerokai skiriasi nuo tiesioginio aptarnavimo.

Marketingas – vadybos procesas, kuriuo išsiaiškinamos, numatomos ir efektyviai bei pelningai patenkinamos pirkėjų reikmės. (Cannon T., 1992)

Paslaugų marketingo sampratos gausa rodo, kad nėra vieningos nuomonės, kaip tiksliai galėtų būti įvardijamas paslaugų marketingas. V. Kindurio (2003) nuomone, paslaugų marketingo tikslas yra planuoti, motyvuoti ir valdyti visus išteklius ir veiklą, darančią įtaką įmonės ir klientų santykiams ir rūpestingai parinktoms rinkoms trumpu laikotarpiu (pirmas apsilankymas) ir ilgu laikotarpiu (nuolatiniai ryšiai), taip pat tai, kas veikia įmonės požiūrį į sandorių tikslus, kurie varijuoja įmonės veiklą taip, kad visų dalyvių poreikiai yra patenkinami. Visa tai sukuria palankias sąlygas plėtoti sėkmingą rinkodarą organizacijoje.

Mokslinėje literatūroje siekiant iš pagrindų suprasti rinkodarą, viešasis sektorius yra pateikiamas kaip kelias industrijas turintis kontekstas. P. Butler, N. Collins (1995), teigia, jog viešojo sektoriaus rinkodara vadovaujasi bendraisiais principais: galvojimu ir praktika, vėliau pritaikoma tam tikrai industrijai ir galiausiai pritaikoma tam tikrai rinkos situacijai. Tuo pačiu būdu, kuriuo rinkodaros analitikai ir praktikai turi suvokti pagrindinius finansinių paslaugų, verslo, politikos ir sparčiai augančiu vartojimo prekių šakų klausimus, jie turi suprasti viešąjį sektorių tam, kad pritaikyti valdymo sistemas, priemones ir technologijas. Metodas yra apibrėžti tuos savitus viešojo sektoriaus veiksnius, dėl kurių šiame sektoriuje marketingas skiriasi. Tai pasiekiama atsižvelgiant į viešojo sektoriaus struktūrines ir gamybines charakteristikas. Struktūrinės savybės yra skirstomos į:

Anot P. Butler, N. Collins (1995), proceso savybės yra susijusios su procedūromis ir sistemomis, kurios reglamentuoja rinkodaros veiklą viešajame sektoriuje, efektyviai jos tampa pramonės „žaidimo taisyklėmis“, leidžiančiomis atsižvelgti į tai, kaip viskas veikia. Tos savybės yra sukurtos siekiant suprasti jų reikšmę rinkodarai. Jos, savo ruožtu, suteikia gaires marketingo strategijoms.

Apibendrinant, galima teigti, jog viešojo sektoriaus institucijoms norint dominuoti paslaugų rinkoje, vis dažniau tenka pasinaudoti privačiųjų organizacijų naudojamais marketingo instrumentais. Kadangi, viešojo sektoriaus institucijos negali perimti visų privačiojo sektoriaus marketingo elementų dėl etiškumo, jos turi kurti savus marketingo instrumentus, taikytinus tik viešajam sektoriui, tačiau kartu nepamiršti, kad pagrindinis marketingo vystymo dėsnis yra pasiūlos vystymas, atitinkantis rinkos lūkesčius.

XX a. pradžioje išskirtinis dėmesys buvo skiriamas gamybai ir jos procesų tobulinimui, kiek vėliau suvokta, kad tik gaminti neužtenka, reikia surasti tinkamus būdus pagamintai produkcijai realizuoti, todėl pradėta orientuotis į pardavimus, naujų pardavimo kanalų paiešką. Pastebėta, kad pardavimų sėkmė priklauso ir nuo to, kaip vartotojai reaguoja į siūlomas prekes, ką siūlo ir kaip save pristato konkurentai. Visų šių marketingo krypčių sąveikoje atsirado poreikis sukurti strateginę marketingo koncepciją, kuri tapo įmanoma elektroninio marketingo sąlygomis.

  • Microsoft Word 360 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 27 puslapiai (5223 žodžiai)
  • Universitetas
  • Gabrielė
  • Organizacijos viešųjų paslaugų e. marketingo analizė
    10 - 2 balsai (-ų)
Organizacijos viešųjų paslaugų e. marketingo analizė. (2017 m. Gruodžio 14 d.). https://www.mokslobaze.lt/organizacijos-viesuju-paslaugu-e-marketingo-analize.html Peržiūrėta 2018 m. Balandžio 27 d. 11:43
×