Paciento ir gydytojo bendravimo modelis


Įvadas. Gydytojo- paciento bendravimo modelis – bendras sprendimų priėmimas. Slaugytojų ir paciento tarpusavio santykiai. Literatūros sąrašas.


Bendravimas – labai svarbus, kiekvieno asmens gyvenime. Bendravimo dėka mes galime keistis savo mintimis, emocijomis su kitais žmonėmis, dėka jo, mes užmezgame pažintis, pasiekiame socialinio bendrumo. Bendravimas yra kertinė buvimo žmogumi kategorija. Santykiai tarp žmonių visuomet yra grindžiami bendravimu.

Verbalinis – apima žodžius, žodžių junginius, žodžių prasmes. Kitaip tariant verbalinis bendravimas – kalba.

Su kiekviena bendravimo forma, tiek verbaliniu, tiek neverbaliniu, mes susiduriame nuolat, įvairiose situacijose ir įvairioje aplinkoje, net tuomet, kai patenkame į sveikatos priežiūros gydymo įstaigą. Tokioje įstaigoje bendravimas su pacientai yra skirtingas, nei įprastoje aplinkoje, tačiau jis yra itin svarbus, ne tik norint nustatyti žmogaus susirgimą, bet ir siekiant užtikrinti efektyvų gydymą, taigi tiek gydytojai, tiek slaugytojai turi mokėti puikiai rasti tinkamą būdą kaip bendrauti su pacientais. Bendravimui tarp pacientų ir medicinos personalo didelę įtaką turi ir kiekvieno iš jų asmenybės savybės. Norint išvengti konfliktinių situacijų, kiekvienas medicinos personalo darbuotojas individualiai, turėtų gerai žinoti ir pažinoti savo asmenybės tipą, taip pat jie turi gebėti atpažinti ir kiekvieno paciento asmenybės tipą, kad žinotų, ir gebėtų kuo korektiškiau su jais bendrauti. Kadangi visi žmonės yra skirtingi, turintys savo charakterį, temperamentą ir savitą individualumą, būtina atsižvelgti į visus faktorius, kad būtų pasiektas abipusius poreikius tenkinantis bendravimas.

Bendravimo kompetencija yra svarbi, kiekvienam kvalifikuotam savo srities specialistui. Šių dienų sveikatos sistemos organizacijoje didelis dėmesys kreipiamas ne tik gydymui, pacientų priežiūrai, bet ir bendravimui. Taip yra dėl to, kad bendravimas yra svarbi ryšio priemonė, jeigu ji vystoma netinkamai susidaro didelė tikimybė atsirasti klaidoms medicinoje. Dėl atsiradusių klaidų nukentėti gali tiek medicinos personalas, tiek ir pacientai.

Taigi šiame darbe plačiau susipažinsime su gydytojo – paciento bendravimo modeliu, taip pat nagrinėsime ir apie slaugytojo paciento tarpusavio santykius.

Nauji, kokybiški gydytojo ir paciento bendradarbiavimo santykiai, pagrįsti supratimu, atsakomybės pasidalinimu ir motyvacija yra apibrėžiami kaip – bendras sprendimų priėmimas. šio ilgalaikio dinaminio proceso metu tiek gydytojas, tiek ir pacientas gali susidurti su daugybe iššūkių, kuriuos gali sukelti ligos eiga, nepasitikėjimas naujomis gydymo priemonėmis, susvetimėjimas ir kt. Šios problemos gali apsunkinti paciento ir gydytojo bendravimą, tačiau yra svarbu sukurti bendro sprendimų priėmimo modelį, kuris visuomet naudingas abiem pusėms. Esminė kertis formuojant bendrą sprendimų priėmimą yra paciento ir gydytojo motyvacija.

  • Microsoft Word 25 KB
  • 2020 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (2047 žodžiai)
  • Kolegija
  • Kristina
  • Paciento ir gydytojo bendravimo modelis
    10 - 1 balsai (-ų)
Paciento ir gydytojo bendravimo modelis. (2020 m. Rugpjūčio 04 d.). https://www.mokslobaze.lt/paciento-ir-gydytojo-bendravimo-modelis.html Peržiūrėta 2020 m. Rugsėjo 29 d. 16:49
×
145 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo