Palankios 1-3 metų amžiaus vaikams edukacinės/ugdymosi aplinkos kūrimo galimybės


Įvadas. Vaikas ir aplinka. Edukacinės aplinkos kūrimo galimybės. Ugdymosi aplinkos planas. Išvados. Literatūros ir šaltinių sąrašas.


Tikslas. Atskleisti edukacinės aplinkos, skirtos 1-3 metų vaikams, kūrimo galimybes

Išskirti pagrindinius aspektus, planuojant palankią ugdymo aplinką, skirtą vaikų grupei nuo vienerių iki trejų metų.

Vienerių metų vaikas - tyrinėtojas. Tai svarbus laikotarpis, nes vaikui būtina perprasti visų jį supančių daiktų dydį, formą, judėjimo ypatybes, išbandyti savo jėgas prieš pereinant į kitą vystymosi stadiją. Vaikas priima objektus kaip sau patrauklius, patenkina žaidybinius ir asmenybinius poreikius, išgyvena tai ką pateikia aplinka ir ką jai duoda pats. Pažindamas aplinką, praplečia informacinį lauką, ieško naujų įvykių, moka pastebėti naujas savybes įprastuose daiktuose ir veikti su jais. Sukuriamos žaidimų konstrukcijos vaikų aikštelėje, įvairios sūpynės, sienelės landžioti, laipioti, karuselės, smėlio dėžės, nameliai, kalneliai-čiuožyklos ir kt. Pavyzdžiui, žaidimas smėliu teikia vaiko vystymuisi svarbius pojūčius, emocijas, išgyvenimus. Mažylis susipažįsta su medžiagos, daiktų savybėmis; kuria ir įgauna, pajunta savo galimybes, įgyja praktinę patirtį; tobulėja valios savybės, dėmesys. Sūpynės lavina vestibuliarinį aparatą, treniruoja kvėpavimą, teikia skridimo virš žemės pojūtį, atskleidžia aplinkos panoramą, vaikas įgyja energijos, išgyvena laisvės jausmą.

Vaikas būdamas konkrečioje patalpoje išskiria vietas, kuriose mėgsta žaisti, svajoti, pabūti vienas. Būna vietų, kurių vaikai bijo, vengia jų. Neretai bijo pasilikti namuose vieni, nes pasijunta nesaugūs: įprasti daiktai be suaugusiųjų tampa kitokie, neatpažįstami. Neretai vaikai bijo portretų, paveikslų, kabančių ant sienų. Vaikas itin saugo jam skirtą erdvę, savo nuolatinę vietą, daiktus. Jie vaikui reikšmingi kaip jo individualybės ženklai-pakaitalai, padedantys įtvirtinti save, identifikuoti savo „aš“ aplinkinių žmonių sąmonėje.

Tinkamai paruošta aplinka ir pedagogų darbas skatina vaikų visapusišką ugdymą(si). Vaikų grupėse svarbu, kad būtų įkurta priėmimonusirengimo, žaidimų-miegamojo / poilsio, tualetoprausyklos. Prausykloje kiekvienam vaikui skiriama pakaba rankšluosčiams veidui, kojoms pasikabinti ir vieta susidėti burnos skalavimo ir dantų valymo priemones. 1 praustuvė skiriama penkiems vaikams. Ankstyvojo amžiaus vaikai, atsižvelgiant į individualius gebėjimus, naudojasi naktipuodžiais. Įkurta judrioji zona, kur vaikai gali laisvai judėdami lavinti kūno raumenis. Taip pat įkurta ramioji zona, kur vaikai naudodamiesi pritaikytomis priemonėmis, gali lavinti tiek smulkiąją motoriką, tiek mąstymą, suvokimą apie aplinkoje esančius daiktus ir jų naudojimą. Įrengiant patalpas / erdves ir komplektuojant grupes, vienam vaikui iki 3 metų grupėje turi būti numatytas ne mažesnis kaip 4,3 kv. m plotas.

  • Microsoft Word 255 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (1681 žodžiai)
  • Kolegija
  • Ona
  • Palankios 1-3 metų amžiaus vaikams edukacinės/ugdymosi aplinkos kūrimo galimybės
    10 - 2 balsai (-ų)
Palankios 1-3 metų amžiaus vaikams edukacinės/ugdymosi aplinkos kūrimo galimybės. (2019 m. Sausio 07 d.). https://www.mokslobaze.lt/palankios-1-3-metu-amziaus-vaikams-edukacinesugdymosi-aplinkos-kurimo-galimybes.html Peržiūrėta 2019 m. Kovo 24 d. 17:08
×