Pavojingų krovinių tarptautiniais keliais problemos


Įvadas. Pavojingi kroviniai, jų klasifikacija. Pavojingų krovinių vežimo būdai. Pagrindinės problemos Lietuvoje bei svarbiausi neatitikimai Europos sutarčiai (adr). Vietinių maršrutų dėmesys. ADR egzamino laikymo ir sertifikuotos taros problema. Saugių transporto priemonių aikštelių deficitas. Pavojingų krovinių transportavimo rizika. Atsakomybė pagal adr. Pasiūlymas problemoms spręsti. Išvados. Literatūra.


Lietuvoje tranzitiniai pavojingų krovinių vežimai ypatingo susirūpinimo nekelia, nes dauguma tarptautinių vežimų vykdomi laikantis nustatytų nacionalinės teisės ir ADR reikalavimų. Su didesnėmis problemomis susiduriama transportuojant pavojingus krovinius vidaus vežimuose, nes automobilių parkai yra pakankamai seni ir susidėvėję, pavojingųjų krovinių vežime dalyvaujančių asmenų kompetencijos ir žinių trūkumas. (Aukštuolienė 2006).

Pagrindinės problemos, vežant pavojinguosius krovinius Lietuvos Respublikoje, daugiausia kyla gabenant šiuos krovinius vietiniais maršrutais. Kai kurios pavojingosios medžiagos (pvz., dujos) Lietuvoje transportuojamos senomis, daugiausiai rusiškos gamybos transporto priemonėmis, neatitinkančiomis arba tik iš dalies atitinkančiomis ADR keliamus reikalavimus. Dabartiniu metu dar ne visos, ypač smulkios bei privačios įmonės, gali atlikti su dujų pristatymu susijusius remonto bei avarijų lokalizavimo darbus. Šiuo metu nepakankamas dėmesys skiriamas vietiniams maršrutams, kuriais vežami pavojingieji kroviniai. Dažniausiai pasirenkamas trumpiausias maršrutas, ne visada įvertinant galimo nelaimingo atsitikimo pasekmes. Pavojingųjų krovinių transportavimas reikalauja specialių ir nuolat atnaujinamų žinių. Tai aktualu visiems vežimo proceso dalyviams – siuntėjams, krovėjams, sandėlininkams, vežėjams, gavėjams. Todėl ypatingas dėmesys turi būti skiriamas nuolatiniam jų kvalifikacijos kėlimui.

Lietuvoje yra 11 mokymo įstaigų, kurios turi teisę rengti vairuotojus ADR egzaminui. Egzaminus reikia perlaikyti kas penkerius metus, mokymo procesas nėra reglamentuotas – reikalavimai yra nustatyti tik mokymo bazei, o mokymo forma priklauso nuo pačios mokymo įstaigos. (Dargužytė 2011). Taip pat susiduriama ir su tokia problema, kad vairuotojams išlaikyti egzaminą trukdo disleksija. Su šia problema susiduria nemaža dalis vairuotojų. Vairuotojų paruošimas egzaminui įmonei kainuoja apie 350 Eur (150 Eur kursų kaina ir 200 Eur bendrovės mokamas darbo užmokestis vairuotojams kursų metu), taip pat transporto priemonių, pritaikytų gabenti pavojingas medžiagas, paruošimas kasmet įmonei kainuoja apie 18 000Eur . Galima paminėti problemą dėl sertifikuotos taros. Šiuo metu yra leidžiama vežti pavojinguosius krovinius tik sertifikuotoje taroje, t. y. taroje, kuri išbandyta laboratorijose, kur suteikiamas specialus kodas. Šiuo metu tokių laboratorijų Lietuvoje nėra, todėl prekės vežamos į ES šalis sertifikavimui, dėl šios priežasties krovinių pristatymas brangsta.

  • Microsoft Word 211 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 11 puslapių (1653 žodžiai)
  • Kolegija
  • Greta
  • Pavojingų krovinių tarptautiniais keliais problemos
    10 - 1 balsai (-ų)
Pavojingų krovinių tarptautiniais keliais problemos. (2017 m. Lapkričio 27 d.). https://www.mokslobaze.lt/pavojingu-kroviniu-tarptautiniais-keliais-problemos.html Peržiūrėta 2020 m. Rugsėjo 26 d. 21:32
×
145 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo