Pažintinės jūrų transporto ir uosto technologijų praktikos ataskaita


Įvadas. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto geografinė padėtis ir parametrai. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto krovos rezultatai lyginant su kitais baltijos jūros rytinės pakrantės regiono uostais. Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (klasco) veikslos sritis. Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (klasco) krovinių tipai. Generaliniai kroviniai. Birios trąšos. Skystos trąšos. Grūdai. Išvados. Literatūra.


Klaipėdos valstybinis jūrų uostais, kaip ir bet kuris kitas uostas, turi konkurentų, į kurių krovos rezultatus ir dabartinę padėtėį yra atsižvelgiama ir bandoma lyginti su savo uosto rezultatais. Pagrindiniai uostai, į kuriuos lygiuojasi Klaipėdos valstybinis jūrų uostas yra Baltijos jūros ritinėje pakrantėje. Nors šiame regione yra tokių uostų kaip Primorsko ar Sankt Peterburgo, tačiau Klaipėdos uostas toli gražu yra ne pats prasčiausias savo krovos rodikliais.

Išskirtinė vieta krovinių nomenklatūroje skiriama grūdams ir birioms trąšoms. Jų gabenimui į tolimas rinkas, frachtuojami didelės talpos laivai. ,,KLASCO” vienintelė uoste turi galimybę priimti ne tik visų tipų „Panamax“, bet ir 13,4 metrų grimzlės „Post-Panamax“ laivus. Be to, apsilankę įmonėje sužinojome, jog bendrovės apyvartoje reikšmingą dalį sudaro Jūrų perkėlos terminalo Ro-Ro kroviniai, taip pat tradiciniai – generaliniai ir suverstiniai kroviniai, o Filialas „KLASCO Towage Assistance“ paslaugas teikia 3 galingiausiais uoste vilkikais.

Ro-Ro terminalą naudoja Danijos kompanija ,,DFDS Seaways“. Šios kompanijos keltai jungia Klaipėdą su uostais Vokietijoje, Švedijoje ir Danijoje. Šiomis linijomis plaukiantys keltai per metus perveža daugiau nei 5 mln. tonų krovinių. Terminalas nuolat modernizuojamas ir atnaujinamas, todėl vienu metu gali priimti net keturis keltus.

Baltijos valstybėse naujausiame ir moderniausiame grūdų terminale pastačius naujas talpyklas, vienu metu gali būti kaupiama ir pakraunama į laivus iki 9 skirtingų produktų. Veikia visiškai nauja bei tiksli apskaitos įranga. Automatizuoti procesai kontroliuojami patyrusių specialistų. Darnus bendradarbiavimas su AB ,,Lietuvos geležinkeliai“ leidžia užtikrinti sklandų ir nepertraukiamą terminalo darbą net rudenio grūdų eksporto piko metu, todėl džiugu, kad jį pasirinko pagrindinai regiono grūdų eksportuotojai. Kadangi įdiegtos naujausios technologijos, tai leidžia vidutiniškai per parą apdoroti daugiau nei 500 geležinkelio vagonų bei laivus krauti virš 20 tūkstančių tonų per parą greičiu.

Pagrindiniai regiono gamintojai - Lietuvos „Achema“ ir Baltarusijos „Belaruskalij“ per ,,KLASCO” skystų ir birių trąšų terminalus eksportuoja savo produkciją. Terminalai yra išsidėstę didesnėje nei 100 hektarų teritorijoje. Dengtuose sandėliuose kompanija krovai į laivus gali sukaupti apie 300 tūkstančius tonų įvairių krovinių. Bendrovės atvirų krovinio sukaupimo aikštelių plotas yra didžiausias Klaipėdos uoste. Didžioji dalis teritorijos yra šalia giliavandenių krantinių, kur leistina laivų grimzlė yra 13,4 metrų. Siekiant aptarnauti Baltmax tipo laivus, ateityje leistiną laivų grimzlę numatyta dar didinti.

  • Microsoft Word 816 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (1989 žodžiai)
  • Kolegija
  • Benas
  • Pažintinės jūrų transporto ir uosto technologijų praktikos ataskaita
    10 - 2 balsai (-ų)
Pažintinės jūrų transporto ir uosto technologijų praktikos ataskaita . (2017 m. Gegužės 17 d.). https://www.mokslobaze.lt/pazintines-juru-transporto-ir-uosto-technologiju-praktikos-ataskaita.html Peržiūrėta 2020 m. Sausio 29 d. 01:21
×