Pedagogų daromos klaidos bendraujant su šeima


Pedagogų daromos klaidos bendraujant su šeima.


Gerai pažinti vaiką. Turbūt visi sutinka, kad tėvai daugiau ar mažiau savo vaikus pažįsta. Tačiau ar pedagogai visada atlieka šią savo funkciją? Daugelis mokinių pasakytų, kad mokytojas juos pažįsta tik labai paviršutiniškai, arba visai nepažįsta. Yra žinoma, jog net per pirmąjį susitikimą (kuris yra skirtas mokinių ir mokytojų susipažinimui) mokytojai savo kalbą pradeda nuo buitinių, praktinių reikalų (tokių kaip finansiniai reikalai, tėvų komiteto išrinkimas, vadovėlių išdalinimo ir pan.), visiškai neskirdami laiko mokinių bei jų tėvų pažinimui. Anot Černiaus (1997) geras pedagogas turi domėtis auklėtiniu ne tik mokyklos aplinkoje, bet ir pažvelgti ir pažinti jį iš namų pusės. Todėl labai naudingi pedagogo apsilankymai ugdytinių namuose. Lankydamasis ugdytinių namuose, pedagogas geriau supras šeimos gyvenimo stilių, tarpusavio santykius, bendravimą su šeimos nariais. Turės galimybę įsitikinti, kokiomis sąlygomis ugdytinis mokosi ir leidžia laisvalaikį (Štaraitienė, 2002). Nepažinę terpės, kurioje gyvena vaikai, pedagogai tikrai negali gerai pažinti ir pačių vaikų, o nepažinę ugdytinių negalės tinkamai organizuoti ugdymo proceso.

Tinkamai numatyti auklėjamuosius tikslus. Daugelis tėvų auklėjamuosius tikslus išsikelia intuityviai. Tuo tarpu, pedagogai gali geriau ir sąmoningiau realizuoti auklėjimo tikslus. Voišnienės (1997) teigimu, klasės vadovo realizuojami tikslai be galo įvairūs ir sudėtingi. Tai skatina apibrėžti pagrindines veiklos kryptis, numatyti bendrus tikslus ir uždavinius. Tačiau labai maža dalis pedagogų savo auklėjamuosius tikslus išsako mokinių tėvams, todėl tėvai negali vertinti ar tikslai yra geri, ar atitinka tėvų lūkesčius. Kadangi mokymas ir auklėjimas mokykloje ir namuose turi būti vientisas procesas, pedagogai turėtų konsultuotis su tėvais dėl auklėjamųjų tikslų sudarymo, tačiau tai beveik nevyksta. Manoma, kad būtent čia pradeda irti tėvų ir pedagogų sąveika.

Būti pavyzdžiu vaikams. Kaip jau buvo minėta, tėvai ir pedagogai yra pirmieji vaikų ugdytojai, kurie įtakoja vaiko asmenybės vystymąsi, todėl geras ugdytojų pavyzdys čia ypač svarbu. Gaila, tačiau yra nemažai pedagogų, kuriems būtent trūksta bendrakultūrinės kompetencijos. Dažnai pedagogai savo klasėje atstumia silpnesnius, socialinės rizikos vaikus. Jie dažnai iš jų tyčiojasi ir yra nusiteikę, kad iš jų nieko nebus. Taigi, žodiniai, dėl netinkamo elgesio pamokymai ar patarimai vaikams turi mažai įtakos. Daug didesnę įtaką daro tinkamas elgesys.

  • Microsoft Word 29 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 7 puslapiai (1770 žodžiai)
  • Universitetas
  • Aušra
  • Pedagogų daromos klaidos bendraujant su šeima
    10 - 2 balsai (-ų)
Pedagogų daromos klaidos bendraujant su šeima. (2019 m. Lapkričio 09 d.). https://www.mokslobaze.lt/pedagogu-daromos-klaidos-bendraujant-su-seima.html Peržiūrėta 2019 m. Lapkričio 19 d. 04:31
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema