Pokyčių organizacijoje valdymo būdai ir jų kliūtys


Įvadas. Pokyčių valdymo samprata. Pokyčių įgyvendinimo kliūtys ir strategijos. Pokyčių įgyvendinimo sėkmės veiksniai. Pokyčiai praktikoje. Išvados. Literatūra.


Darbo tikslas: išanalizuoti pokyčių organizacijoje valdymo būdus ir jų kliūtis.

Šiandieninės verslo organizacijos, norėdamos išlikti, pokyčius turi priimti kaip natūralų procesą ir siekti pasinaudoti pokyčių teikiamomis galimybėmis. Tačiau, kaip rodo daugelio autorių atlikti darbai (Allen, 2007; Higgs, Rowland, 2005; Burnes, 2003), organizacijos vis dar nepajėgia sėkmingai jų įgyvendinti, didžioji dalis inicijuotų pokyčių patiria nesėkmes. Atsižvelgiant į tai, tikslinga išskirti pagrindines pokyčių įgyvendinimo kliūtis, kurių identifikavimas yra itin reikšmingas, siekiant sėkmingo pokyčių įgyvendinimo.

Vienas iš galimų pokyčių kliūčių klasifikavimo būdų, yra jų identifikavimas pagal 4 pagrindines grupes (Zakarevičius, 2006):

1) ekonominio pobūdžio kliūtys – lėšų reikalingų pokyčių įgyvendinimui paieška, įsigijimas ir panaudojimas;

2) techninio-technologinio pobūdžio kliūtys – lėčiau besivystantys procesai stabdo visos technologinės grandinės vystymąsi;

Pateikus bendro pobūdžio klasifikaciją, galima pažymėti, jog įvairūs autoriai pabrėžia skirtingas pokyčių realizavimo kliūtis ir jų aspektus. Identifikuodami pagrindines pokyčių nesėkmių priežastis, įvardija jas klaidomis, kliūtimis ar trukdžiais. Akivaizdu, kad pokyčių kliūčių yra gana daug.

Vieni autoriai labiau akcentuoja valdymo problemas, kiti lyderiavimo aspektą, treti – emocines priežastis. Pažymėtina, jog didele kliūtimi tampa ir tai, kad į pokyčius gana dažnai nežiūrima kaip į visumą, o akcentuojamas tik tam tikros problemos sprendimas (Gill, 2003; Higgs, Rowland, 2005). Panašios pozicijos laikosi irJ. P. Kotter (Stanleigh, 2008), pabrėždamas, jog dauguma organizacinių pokyčių pastangų ir bandymų juos įgyvendinti neduoda norimų rezultatų, nes neatsižvelgiama į tai, kad pokyčių procesas nuosekliai vyksta per tam tikrą etapų eigą, o tam tikrų žingsnių praleidimastik sukuria greičiau vykstančių pokyčių iliuziją, bet niekada neduoda norimo rezultato. Be to, pokyčiai dažniausiai užima kur kas daugiau laiko nei buvo planuota ar tikėtasi, kainuoja brangiai (Kotter, Schlesinger, 2008; Stanleigh, 2008).

Nors kiekviena pokyčių įgyvendinimo kliūtis gali būti esminė konkrečios organizacijos rezultatams, vis tik, apibendrinant mokslinę literatūrą, galima daryti išvadą, jog dažniausiai akcentuojama kliūtis yra darbuotojų pasipriešinimas pokyčiams.Jis laikomas itin svarbiu veiksniu, lemiančiu pokyčių įgyvendinimo sėkmę ar atvirkščiai (Waddell, Sohal, 1998). Atsižvelgiant į tai, tikslinga šią kliūtį analizuoti plačiau. Pasipriešinimas pokyčiams paprastai apibrėžiamas kaip elgesys, kuriuo siekiama išlaikyti organizacijos status quo arba kaip tam tikras atsakas, reakcija į pokyčius. Dažniausiai jis asocijuojasi su negatyviu darbuotojų požiūriu ar neproduktyviu jų elgesiu (Waddell, Sohal, 1998; Wardale, 2003; Manikandan, 2010). Organizaciniai pokyčiai gali susidurti su įvairiomis priešinimosi pokyčiams formomis: nuo pasyvaus pasipriešinimo iki agresyvaus bandymo jiems pakenkti (Kotter, Schlesinger, 2008). Todėl verslo organizacijų vadovams itin svarbu išsiaiškinti darbuotojų priešinimosi pokyčiams priežastis.

1) nenoras prarasti kažką vertingo arba ribotas susidomėjimas pokyčiais. Dažniausiai žmonės orientuojasi į savo, o ne į visos organizacijos interesus;

2) klaidingas supratimas ir pasitikėjimo stoka. Žmonės priešinasi pokyčiams tuomet, kai nesupranta jų esmės. Tokia situacija dažnai susiklosto tuomet, kai trūksta pasitikėjimo tarp inicijuojančių pokyčius vadovų ir darbuotojų.

  • Microsoft Word 35 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (4433 žodžiai)
  • Kolegija
  • Evelina
  • Pokyčių organizacijoje valdymo būdai ir jų kliūtys
    10 - 2 balsai (-ų)
Pokyčių organizacijoje valdymo būdai ir jų kliūtys. (2019 m. Gegužės 23 d.). https://www.mokslobaze.lt/pokyciu-organizacijoje-valdymo-budai-ir-ju-kliutys.html Peržiūrėta 2020 m. Spalio 29 d. 21:36
×
30 mokytojų prisijungę laukia tavo klausimo