Privačių prekės ženklų kainos sąžiningumo suvokimas


Įvadas. Aktualumas ir problemos pagrindimas. Tyrimo objektas, tikslas ir hipotezės. Metodika. Generalinė visuma, imties atrankos būdas, imties charakteristikos. Kiekybių duomenų analizės metodų pasirinkimo pagrindimas. Tyrimo rezultatai ir jų interpretacija. Išvados ir rekomendacijos. Tyrimo apribojimai. Literatūra. Priedai.


Kaina yra vienas iš svarbiausių konkurencinės padėties veiksnių, kuris tiesiogiai įtakoja įmonės pelno rodiklius bei vartotojų ketinimą įsigyti prekę. Taip pat, kainą galima priskirti prie lanksčiausio rinkodaros komplekso elemento, nes ją galima gana greitai pritaikyti prie dažnai vykstančių pokyčių aplinkoje.

Šio darbo svarbiausias aspektas - pasitelkus empirinį tyrimą, ištirti skirtingus Lietuvos Universitetų studentų kainų sąžiningumo suvokimo požiūrius privatiems prekių ženklams, kurie priklauso nuo prekės ženklo stiprumo ir kokybės patikimumo. Taip pat, darbe iškeltas klausimas ar tikslinė tyrimo auditorija skiria laiko papildomai paieškai, siekian rasti žemiausią prekės kainą. Vartotojų kainų suvokimas susideda iš suvokiamos vertės, suvokiamos kainos ir kainos ir kokybės asociacijos veiksnių. Taip pat labai svarbus faktorius yra pačios prekės ar paslaugos reputacija, kuri susideda iš mažmenininko reputacijos, bei komunikacijos tipo vadinamo „iš lūpų į lūpas“ (Word-of-mouth), kuris gali būti tiek teigiamas, tiek neigiamas.

Ankstesni tyrimai, kuriais pagrįstas šio darbo aktualumas, atskleidė, kad pagrindinis veiksnys turintis didžiausią įtaką vartotojų kainos suvokimo procese yra gerai žinomas arba privatus prekinis ženklas. Remiantis naudotų šaltinių duomenimis bei atlikta tyrimo analize, reputacijos aspektas taip pat daro didelę įtaką kainos sąžiningumo suvokimui bei sukuria atitinkamą požiūrį į prekės ženklą. Visa tai kartu atspindi vartotojų suvokiamą kainą, kurią jie yra pasiryžę sumokėti už tam tikrą prekę.

Amerikos rinkodaros asociacija prekės ženklą apibrėžia „vardo“terminu, kuris be pavadinimo dar turi savitą dizainą, simbolį, šūkį, personažą ar bet kokią kitą funkciją, kuri leidžia atskirti vieno asmens prekes nuo kito. Prekės ženklai gamintojų buvo naudojami nuo Romos imperijos laikų tam, kad būtų galima identifikuoti ir atskirti kieno tai prekės. Laikui bėgant prekės, turinčios savitą ženklinimą išpopuliarėjo ir tapo mylimos pirkėjų, kadangi pirkėjai ieškojo prekių su tuo pačiu ženklinimu. Taip pakartotinų pirkimų dėka ir geros prekių kokybės suvokimu, prekės ženklas tapo vienu iš svarbiausių aspektų, norint sumažinti pardavimo riziką. Vartotojai paprastai stiprina lojalumą tiems prekių ženklams, kurie yra jiems gerai žinomi ir patenkina jų lūkesčius.

Dabartinėje konkurencingoje verslo aplinkoje, vartotojai nuolat susiduria su naujais prekės ženklų pasirinkimais. Didėjanti konkurencija tarp pagrindinių gamintojų skatina sukurti naujus prekių ženklus. Privatūs prekių ženklai, parduodami su mažmenininko pačių sukurtais pavadinimais (prekių ženklais) stiprina konkurenciją, nes siūlo produktus su mažesne kaina lyginant su kitų gamintojų siūlomomis kainomis. Toks konkurencijos padidėjimas sukūrė naštą vartotojams priimti sprendimus, kuriuos prekių ženklus įsigyti – privačius prekės ženklus ar kitus. Tuo pačiu, kyla didesnis spaudimas ir gamintojams bei mažmenininkams kaip tikslingai suvaldyti visus savo prekinius ženklus bei jų paklausą.

Tyrimo problema kyla dėl didelio prekių ženklų pasirinkimo, nes vartotojams prieš pirkimą reikia pasverti daug veiksnių tokių kaip: prekės kaina, kokybė, parduotuvės įvaizdis ir t.t. Tiek prekybos tinklų privatūs prekių ženklai, tiek kiti prekių ženkla, kurie parduodami prekybos tinklų parduotuvėse, kovoja tarpusavyje tam, kad gautų kuo didesnę rinkos dalį. Anksčiau žemesnę kainą siūlantys prekių ženklai buvo tapatinami su žemesnės kokybės produktais, tačiau šiuo metu privatūs prekių ženklai padidino savo prekinių ženklų produktų kokybę ir yra lygeverčiai konkurentai kitiems prekių ženklams.

  • Microsoft Word 224 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 22 puslapiai (3582 žodžiai)
  • Universitetas
  • Mantas
  • Privačių prekės ženklų kainos sąžiningumo suvokimas
    10 - 1 balsai (-ų)
Privačių prekės ženklų kainos sąžiningumo suvokimas. (2018 m. Sausio 10 d.). https://www.mokslobaze.lt/privaciu-prekes-zenklu-kainos-saziningumo-suvokimas.html Peržiūrėta 2018 m. Lapkričio 13 d. 02:18
×