Produkto kainodaros strategijos kūrimas UAB „Presto“ įmonėje


Įvadas. Produkto kainodaros strategijos formavimas. Nagrinėjamos įmonės ir šakos apibūdinimas. Produkto analizavimas. Šakos ir rinkos tipo identifikavimas ir apibūdinimas pagal esamus požymius. Šakos tipas. Pasirinkto produkto apibūdinimas. Produkto apibūdinimas – naudojamas inventorius. Vytinimas. Sukimas. Fermentavimas. Džiovinimas. Rūšiavimas. Kainodaros tikslų nustatymas. Nagrinėjamos įmonės produkto kainodaros veiksnių analizė. Produkto vartotojų (potencialių vartotojų) analizė. Konkurentų (potencialių konkurentų ) analizė. Valstybinio reguliavimo priemonių pasirinktam produktui nustatymas ir poveikio įvertinimas. Kainodaros strategijos pasirinkimas. Pradines produkto kainos apskaičiavimas. Produkto EXW kainos skaičiavimas. Veiksnių, turinčių įtakos galutinei produkto kainai analizė ir galutines produkto kainos apskaičiavimas. Produkto pardavimo vartotojui kainos nustatymas. Žaliosios arbatos su apelsino gabaliukais kainos nustatymas nenuostolingumo metodu. Pardavimo apimties pokyčio nenuostolingumo analizė. Išvados ir pasiūlymai. Naudojama literatūra.


Misija – Patenkinti net pačius išrankiausius arbatos mylėtojus, arbatos kokybiškumas, pardavinėti plačiausia arbatų asortimentą su natūraliais priedais ir taip pritraukti kuo daugiau klientų ir užtarnauti aukščiausius kokybės standartus.

Vizija – tapti lyderė arbatos prekyboje, stiprinti savo pozicijas rinkoje, plėsti arbatų asortimentą

Arbata yra vienas seniausių žmonių geriamų gėrimų. Ryte maloniai jos atsigeria senjorai , dienos popiete darbo pertraukoje pasimėgauja vidutinio amžiaus žmonės, ir vakare po energingos dienos atsipalaiduoja jaunimas. Pagal apklaustųjų skaičių, galima teigti kad beveik lygiaverčiai arbata geria senjorai ir vidutinio amžiaus žmonės, o jaunimas dažniau renkasi gaivius gėrimus nei arbatą.

Pagal diagrama matome, kad daugiausiai arbatos geria senjorai (45%), keliais procentais mažiau vidutinio amžiaus žmonės(40%), ir mažiausia dalį sudaro jaunimas(15%). Šiuo metu jaunimo tarpe kur kas populiariau gerti gaiviuosius gėrimus arba kavą.

Įmonė priklauso monopolinės konkurencijos rinkos tipui. Nors įmonė gamina žalią arbatą su priedais , kuriu rinkoje 78%, tačiau yra daug panašių pakaitalų jiems. Žalioji arbata šiomis dienomis yra vertinama dėl tokių poveikių kaip:

Greitina medžiagų apykaita, todėl ją gerdami žmonės jaučiasi neapsunkę ir lengviau sudegina nereikalingų kalorijų

Tikima, kad padeda kovoti su vėžių, artritu, diabetu, neurologinėmis ligomis, tokiomis Alzheimerio ligomis.

Yra du pagrindiniai kainos nustatymo procesai: kaštais pagrįstas kainodaros procesas ir vertė pagrįstas kainodaros procesas.

Iš diagramos, matome kad moterys dažniau geria arbata negu vyrai, net 1,3 karto daugiau. Tai gali būti dėl to gal moterys labiau atsižvelgia į sveikesnį gyvensenos būdą negu vyrai, bei labiau linkusios pasimėgauti šiltu gėrimu.

15% apklaustųjų sutiktu mokėti ne daugiau 3 eurus už 100g arbatos, 30% sutiktu mokėti ne daugiau negu 5 eurus , o daugiausiai 55% apklaustųjų nesutiktų mokėti daugiau kaip 7eur. Už 100g arbatos. Iš to galime spręsti, kad žmonėms tikrai labai svarbu kaina, kuri dažniausiai priklauso nuo kokybės. Kuo kokybiškiau pagaminta arbata ir kuo vertingesnė jos sudėtis tuo didesnė ir savikaina, o nuo jos atitinkamai priklauso ir pardavimo kaina.

„PRESTO“ yra senai įsikūrusi įmonė kuri tiesiogiai nejaučia valstybes įtakos kainų reguliavimo procese, o netiesiogiai valstybe įtakoja gaminio kainą per mokesčius (pvz; PVM , Sodra ir kt.). Įmonė yra uždaroji akcinė bendrovė ir moka pelno mokesčius, pridėtinės vertės mokestį (PVM), įmokos į Garantinį fondą ( moka visos įmonės nuo darbo užmokesčio fondo dalies), valstybinio socialinio draudimo įmokas, akcizus.

Išnagrinėjus pasirinkta įmonę buvo nuspręsta – įmonė naudoja kainos ir kokybės strategija palaikydama santykinai dideles kainas, siekdama akcentuoti prekės kokybę bei išskirtinumą. Atsižvelgia taip pat į konkurentus , bet nenaudoja į konkurentus orientuotos kainos strategijos , nes patys yra gan stiprus konkurentai , išsiskiria gera kokybe bei populiarumu jau daug metų.

Gauname kad 100g žaliosios arbatos su apelsinų gabaliukais pardavimo kaina su PVM yra 4,29 €

Produkcijos vieneto kintamos sąnaudos (VKK) – 3,40 €/vnt, tai bendrosios kintamos sąnaudos

Produkcijos vieneto pastovios sąnaudos – 0,33 €/vnt, tai siejant su laiku (mėn) bendrosios pastovios mėnesio sąnaudos yra : BPK = 0,33*200= 66€/mėn.

Reikia nustatyti produkto vieneto kainą, kad įmonė pasiektų 20% gamybos efektyvumą (a).

  • Microsoft Word 126 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 25 puslapiai (3810 žodžiai)
  • Universitetas
  • Beata
  • Produkto kainodaros strategijos kūrimas UAB „Presto“ įmonėje
    10 - 3 balsai (-ų)
Produkto kainodaros strategijos kūrimas UAB „Presto“ įmonėje. (2018 m. Sausio 07 d.). https://www.mokslobaze.lt/produkto-kainodaros-strategijos-kurimas-uab-presto-imoneje.html Peržiūrėta 2018 m. Liepos 23 d. 12:34
×