Profesinės etikos ir socialinės atsakomybės pagrindai Verslas


Įvadas. Verslo etikos visuma. Verslo etikos teorija. Socialiai atsakingas verslas. Įmonės aprašymas. Etikos kodeksas. „Adidas“ etikos kodeksas. Išvados. Literatūros sąrašas.


Verslo etika tai priemonė naudojama pinigų apsikeitimo sandoriuose ir įsipareigojimų vykdyme. Verslo etika tapati verslo moralei.

Yra dar daugiau įvairiausių neetiškos elgsenos atvejų, tai gali būti:

Susigundymas viliojančiais kitų firmų arba asmenų, su kuriais atstovaujama firma turi reikalų, pasiūlymais;

Lietuvoje vykusios apklausos metu jos dalyviai labai įvairiai projektavo galimas žmogaus, informuojančio apie neetiškos elgsenos darbe faktus, poelgio pasekmes. Nuomonių skirtumai parodo, kad į sveikintiną pilietinį sąmoningumą į demaskavimo faktą žvelgia tik 19% atsakiusiųjų, tuo tarpu 18% bijo apkalbų arba keršto, o net 21% iš viso neatskleidė savo požiūrio. Nuomonė labai skirtinga, bet kiekvienas žmogus kaip išmano taip ir daro, viskas priklauso nuo jo atsakingumo jausmo ir sąžinės.

Visada yra išeičių iš sunkių padėčių. Ką reikėtų daryti, kad žmonės elgtųsi atsakingai darbo vietoje ir suprastų, kad verslo etika yra svarbi. Tai gali būti tokios priemonės:

Apskritai, kad įmonėje būtų užtikrintas teisingumas, kad tarp darbuotojų būtų geri santykiai, patys įmonės vadovai turėtų gerokai pasistengti. Yra keletas vertybių, kurios turėtų būti kiekvieno vadovo veiklos pagrindu:

Sąžiningumas – elgesys, kuris siejamas su netiesos ir melo netoleravimu, pagarbiu elgesiu įmonės nariams.

Atskaitomybė – įsipareigojimas veikti tik atsakingai, vadovų atsakomybė už atliktus veiksmus.

Ištikimybė – tai atsidavimas nera įgymtas jausmas, kad būtum ištikimas. Tai yra apsisprendinimas.

Pagarba kitiems – gerbti reikia ne tik save ir savo darbą, bet ir kiekvieną organizacijos narį. Nepagarbu išnaudoti kitus ar jais manipuliuoti.

Siekimas tobulėti – noras tobulėti, siekti įmonės pažangos, domėtis naujomis technologijomis, naujomis žiniomis.

Besiremiant šiais principais vadovas užsitikrina vadovo poziciją. Laikantis visų šių savybių kiekvienas vadovas turėtų pastebėti teigiamus pokyčius organizacijoje. Neetiški vadovai , kurie visą dėmesį sutelkia tik į save ir nesilaiko šių dorovės principų, neigiamai paveikia darbuotojų požiūrį į darbą, mažina jų norą ir atsidavimą dirbti ir skatina didelę darbuotojų kaitą. Taigi, galima tiesiog plaukti pasroviui ir tikėtis geriausio, bet galima šiek tiek pasistengti ir verslo valdymą grįsti etikos vertybėmis ir atsakomybe, kas užtikrins ilgalaikę sėkmę.

Visa tai labai liūdina, kad žmonės nesugeba vieni su kitais elgtis žmogiškai, o blogiausia, kad patys to nesupranta.

Respondentams buvo suteikta galimybė išsakyti savo nuomonę kokioms sritims įmonės turi skirti daugiau dėmesio. Pasiūlymų buvo pateikta nemažai ir dauguma jų nukreipti kurti žmonių gerovę, puoselėti etines vertybes. Taigi, respondentų nuomone socialinės atsakomybės sritys organizacijai turėtų būti tokios:

Taip pat buvo atliktas tyrimas, kaip apklaustieji prisideda prie socialinės atsakomybės. Jų atsakymai buvo tokie:

Ar šie tyrimai yra teisingi negalime garantuoti, nes dauguma apklaustųjų galbūt atsakinėjo šiaip sau. Tačiau yra tikimasi, kad žmonės stengiasi kurti socialiai atsakingą aplinką, kad prisideda prie jos skatinimo. Ir toliau bus stengiamasi, kad vis labiau ši tema iškiltų į paviršių ir dauguma žmonių suprastų socialinės atsakomybės svarbą.

Taigi, kiekviena įmonė turi savų paslapčių, kurias , aišku, išnaudoja. Nereikia persistengti, nes kartais tai gali neatnešti sėkmės. Tačiau kas sugeba į tai žiūrėti atsakingai, sąžiningai ir moka tai išnaudoti, tiems sėkmė garantuota.

Iš grafiko galime matyti, kad „Adidas“ įmonė vis klesti. Kiek žinoma įkūrimo metai, kaip ir visoms įmonėms buvo gana sunkūs, tačiau ši įmonė sparčiai didėjo, augo ir plėtėsi. 1996 metais „Adidas“ patyrė krizę, tačiau tai ilgai netruko, gana greitai įmonė atsigavo. Nuo 2010 metų pelnas didėjo, o paskutiniais 2015 metais išaugo daug daugiau nei visais kitais metais. Galime padaryti išvadas, kad „Adidas“ nenustoja tobulėti ir klestėti, jos populiarumas nemažėja ir galime spėti, kad tokia pat pelninga ateitis jų laukia.

  • Microsoft Word 203 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 28 puslapiai (6930 žodžiai)
  • Kolegija
  • Aliona
  • Profesinės etikos ir socialinės atsakomybės pagrindai Verslas
    10 - 2 balsai (-ų)
Profesinės etikos ir socialinės atsakomybės pagrindai Verslas . (2018 m. Sausio 03 d.). https://www.mokslobaze.lt/profesines-etikos-ir-socialines-atsakomybes-pagrindai-verslas.html Peržiūrėta 2019 m. Spalio 24 d. 08:04
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema