Psichologinio konsultavimo metodikos


Konsultavimo metodikos pasipriešinimas ir konfrontacija. Tai kasdienio konsultanto. Trys pagrindiniai konfrontacijos konsultavime atvėjai. Konfrontacija atkreipia kliento dėmesį į prieštaravimus jo elgesyje. Pavyzdžiui Klientas Aš taip laukiau mūsų susitikimo. Konfrontacija padeda pamatyti situaciją tokią. Pvz klientė skundžiasi „Mano vyras susirado darbą. Konfrontacija padeda atkreipti kliento dėmesį į tai. Pvz „Mes buvome susitikę jau du kartus. Negi nesupranti, kad pats elgiesi kvailai ir neatsakingai. Netinkama konfrontacija. Konfrontacija yra sudėtingas konsultavimo būdas. Kada konfrontacijos negalima naudoti? Konfrontacijos negalima naudoti kaip bausmės už elgesį. Konfrontacija konsultavime turėtų būti grindžiama tam tikromis paprastomis taisyklėmis. Rūpestingai apibūdinti netinkamo ar prieštaringo elgesio turinį ir jo kontekstą. Pasipriešinimas. Nemažai problemų konsultavime kelia negatyviai nusiteikęs ar atvirai priešiškas klientas. Konsultantas įtaręs jog klientas priešiškai nusiteikęs gali pasitikslinti tokiais klausimais Kas atsitiko. Susidurus su kliento. Konsultantui nėra lengva pakankamai giliai įsiskverbti į individualią kliento pykčio istoriją. Konsultuojant reikia atsižvelgti ir į tai. Konsultantas turi įsisąmoninti savo jausmus panašioms situacijoms. Iškilus grėsmingai situacijai.


Tai kasdienio konsultanto patyrimo dalis. Kiekvienas konsultantas vienu ar kitu metu būna priverstas kofrontuoti su klientu sprendžiant jo problemas. Konfrontaciją galima apibrėžti kaip bet kokią konsultanto reakciją, prieštaraujančią kliento elgesiui. Konfrontuojant siekiama klientui parodyti jo psichologinės savigynos būdus, kuriuos jis naudoja, siekdamas prisitaikyti prie gyvenimo situacijų, tačiau kurie slopina, riboja jo asmenybę.

Konfrontacija atkreipia kliento dėmesį į prieštaravimus jo elgesyje, mintyse, jausmuose arba tarp minčių ir jausmų, ketinimo ir elgesio. Galima kalbėti apie dvi konfrontacijos pakopas. Pirma – nustatomas tam tikras kliento elgesio aspektas. Antroji dažniausiai pradedant žodžiais „bet“, tačiau“, pateikiamas prieštaravimas. Priešingai interpretacijai, konfrontacija rodo prieštaravimo priežastį, ištakas. Tokia konfrontacija siekia padėti klientui pamatyti patį prieštaravimą, kurio jis ankščiau nepastebėdavo, nenorėjo ar negalėjo pastebėti.

Konfrontacijos negalima naudoti kaip bausmės už elgesį, nepriimtiną konsultantui. Tai ne priemonė konsultanto priešiškumui išreikšti. Konfrontacija nėra skirta kliento psichologinės savigynos mechanizmams sugriauti. Jos paskirtis – klientui padėti surasti būdus kuriais jis ginasi nuo realybės. Konfrontacijos negalima naudoti konsultanto poreikiams tenkinti ar jo saviraiškai.

Konfrontacija konsultavime turėtų būti grindžiama tam tikromis paprastomis taisyklėmis.

Rūpestingai apibūdinti netinkamo ar prieštaringo elgesio turinį ir jo kontekstą. Smulkiai apibūdinti kliento prieštaringo elgesio padarinius pačiam klientui. Padėti klientui atrasti būdus, kaip jis galėtu įveikti problemas. Konfrontacija negali būti agresyvi ir kategoriška.

  • MS PowerPoint 65 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 24 puslapiai (800 žodžiai)
  • Universitetas
  • Irma
  • Psichologinio konsultavimo metodikos
    10 - 2 balsai (-ų)
Psichologinio konsultavimo metodikos. (2019 m. Kovo 14 d.). https://www.mokslobaze.lt/psichologinio-konsultavimo-metodikos.html Peržiūrėta 2019 m. Kovo 23 d. 04:55
×