Reklama kaip marketingo įrankis įmonėje DSV


Įvadas. Reklama ir jos samprata. Reklamos funkcijos ir tikslai. Marketingo reikšmė. Marketingo funkcijos ir uždaviniai. Marketingas ir reklama. Reklama logistikos įmonėje. DSV įmonė. DSV tarptautinio marketingo modelis. Reklama DSV įmonėje. Išvados. Literatūros sąrašas.


Darbo tikslas: Išsiaiškinti reklamos, kaip marketingo įrankio veikimą įmonėje „DSV“.

Darbo metodai: literatūros analizė, įmonės UAB “DSV“ reklaminės kampanijos veiklos analizė.

Reklama lotyniškai – „reclamare“, prancūziškai – „réclame“ – šaukti, rėkti, reikalauti. Anglų kalboje žodis kildinamas iš „advert“ – atkreipti dėmesį, o „advertising“, „advertise“ – reklamuoti, skelbti, pranešti. Lietuvių kalboje žodžio „reklama“ reikšmė taip pat siejama su lotyniška sąvoka „advertere“ – nukreipti, sukoncentruoti (dėmesį, pastangas), taip nurodo Laimutė Fedosejeva paskaitų tezių rinkinyje (2016:4). Taigi reklama 21 a. tampa neatsiejama visuomenės, verslo ir komunikacijos dalis, kuri yra aplink visus vartotojus bei su kuria susiduriama kasdieniniame gyvenime. Payam Hanafizadeh ir Mehdi Behboudi (2012:21), kaip teigia reklama yra sąvokų subjektas, kuris yra rinkodaroje ir būtų galima naudotis pristatant produktus į rinką, kurie daugiausiai remiasi formaliai sukurta komunikacija. Toliau nurodo, kad reklama grindžiama dviem dalykais: pirmas yra marketingas, kuris bando komunikuoti ir nustatyti santykius su klientais pridedant vertės (Darroch, 2004); sekantis yra komunikacija, kuri tarnauja kaip procesas sukurti vieningą idėją tarp siuntėjo ir gavėjo (Schramm, 1995). O kitais žodžiais reklama sąvokų dalijimosi procesas tarp žmonių (Dibb&Simken, 1991). Tačiau kaip mini Payam Hanafizadeh ir Mehdi Behboudi (2012), kad kai kurie mokslininkai tokie kaip Richards ir Curran (2002) nesutinka su šiuo argumentu ir pareiškė, kad šie procesai turi būti vadinimi kaip „reklama“ tik kaip ji apima „įtikinėjimą“. Jie tiki, kad reklaminė veikla be įtikinimo užuomenų negali būti pavadinta kaip reklama. Tačiau nepasaint tokių nuomonių vyrauja ne viena reklamos samprata bei išskiriamas daugiau nei vienas reklamos apibrėžimas. Visi jie skirtingai apibrėžia reklamą, jos sampratą ir tikslą. Taigi vienas iš reklamos apibrėžimų skambėtų taip: reklama – bet kokia apmokama žiniasklaida, naudojama rinkodarininko komunikuoti su tam tikra tiksline auditorija (Tony Yeshin, 2006). Tačiau reklamą galima apibūdinti ne tik šiuo apibrėžimu ir galima išskirti dar ne vieną jos sampratą. Kaip teigia Darius Jokubauskas (2003, 7psl.): „Reklamos apibūdinimas gana sudėtingas. Nagrinėdami jos sąvoką, randame susipynusius ekonomikos, sociologijos, psichologijos ir estetikos klausimus.“ Vis dėlto galima išskirti ne vieną reklamos sampratą, kurias teigia skirtingi Lietuvos ir užsienio autoriai:

Reklama – komunikacijos forma už kurią moka individualiai ar kompanijos su tikslu daryti įtaką žmogaus mąstysenai ar paveikti tam tikru kitu būdu, arba teikti informaciją apie kažką.

Taigi, iš šių visų sampratų galima įžvelgti ir daryti prielaidą, kad reklama komunikacijos bei informacijos forma, kuri daro poveikį vartotojui paveikdama jį tam tikrais būdais bei elementais, už kuriuos reikia mokėti užsakovams, tačiau taip pat reklama gali būti traktuojama kaip vaizduojamojo meno rūšis, kuri įtaką vartotojams daro pasitelkdama reklamos pagrindinius teksto ir vizualinius elementus. Ir kaip teigia Darius Jokubauskas (2003 8 psl.), vienas garsiausių reklamos specialistų, D. Ogilvy‘is, reklamą apibrėžia kaip patį gyvybingiausią verslo elementą. Kaip ir buvo galima susidaryti nuomonę iš skirtingų reklamos sampratų, kurias pateikia Lietuvos ir užsienio autoriai. Ir kaip buvo aukščiau minėta, kad reklamoje susipina ne viena mokslo sirtis (t.y. ekonomikos, sociologijos, psichologijos ir estetikos klausimai). Taip pat kaip teigia Darius Jokubauskas (2003), reklamos esmė – tai specialiai paruošta, apdorota ir tam tikrai auditorijai perduodama informacija. O informacijai perduoti naudojami skirtingi reklamos sklaidos kanalai, iškalbingi tekstai, vizualiniai, interaktyvūs sprendimai, šiuolaikiški reklamos elementai, galintys paveikti vartotoją ir jo mąstyseną.

  • Microsoft Word 84 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (3382 žodžiai)
  • Universitetas
  • Greta
  • Reklama kaip marketingo įrankis įmonėje DSV
    10 - 2 balsai (-ų)
Reklama kaip marketingo įrankis įmonėje DSV. (2017 m. Lapkričio 12 d.). https://www.mokslobaze.lt/reklama-kaip-marketingo-irankis-imoneje-dsv.html Peržiūrėta 2019 m. Gruodžio 06 d. 06:12
×
Nežinai kaip atlikti užduotį? Klausk!