Reklamos paslaugų marketingas
Ppo savo rekomenduojamoje paslaugų sektoriaus klasifikacijoje išskiria 12 paslaugų grupių: verslo, komunikacijų, konstravimo ir inžinerinės, paskirstymo ,švietimo, aplinkos apsaugos, finansinės, sveikatos priežiūros ir socialinės, turizmo ir kelionių,rekreacijos ir kultūros bei poilsio,transporto paslaugos; kitos.
Paslaugos palyginimas su (materialia) preke ir iš bendrosios marketingo teorijos paimtas marketingo komplekso modelis. Keturios specifinės visoms paslaugoms būdingos savybės: 1) neapčiuopiamumas;2)nekaupiamumas;3)neatskiriamumas;4)heterogeniškumas (nevienodumas).
Paslaugos neapčiuopiamumas bei paslaugos gamybos ir vartojimo neatskiriamumas(arba:vienalaikiškumas). Pirkėjas paslaugos negali įvertinti prieš ją vartodamas: dėl to, kad 1) jos gamyba ir vartojimas vyksta vienu metu; 2) prieš vartodamas jis paslaugos negali pamatyti, pavartyti rankose ar pan. Tad paslaugos atveju reikalingas tiesiog pasitikėjimas. Toks pasitikėjimas (ar nepasitikėjimas) gali būti paremtas pirkėjo tiesiogine (t. Sava) arba netiesiogine (t. Kitų) ankstesne patirtimi ar dar kokiais kitais, dar labiau neapibrėžtais dalykais (pvz. , garsiu brand‘u, rekomendacijomis [rėmimas]paslaugos negali demonstruoti, stebėti, ragauti, supakuoti, T. Sudėtinga parodyti klientams savo teikiamas paslaugas. Sudėtinga klientams paaiškinti, už ką jie moka pinigus. Apčiuopiamumo trūkumas kompensuojamas schemomis, iliustracijomis, pan. : brošiūros, bukletai, T. ; eskizai, ataskaitų dokumentai, pan. [rėmimas].
Tokios klientų su paslauga siejamos rizikos neutralizavimui, paslaugų pardavime neretai naudojamos tokios pardavimo skatinimo priemonės kaip nuolaidos, perkantiems paslaugą pirmą kartą , pabandymui ar pan. Kartais siūlomas nemokamas paslaugos išbandymas. [sietina su marketingo komplekso elementu: rėmimas].
Paslaugos neapčiuopiamumas apsunkina ir kainodarą [kaina]. Sunku įvertinti paslaugų teikimo išlaidas. Tad orientuojamasi čia labiau į paklausą, nei į paslaugos išlaidas (savikainą) ir rinkoje nusistovėjusią analogiškų paslaugų kainą.
Paslaugos nematerialumas, neapčiuopiamumas, beje, apsunkina netgi paslaugos kaip visumos suvokimą. [produktas, rėmimas] reklamos atveju, pvz.
- Microsoft Word 29 KB
- 2011 m.
- 3 puslapiai (3266 žodžiai)
- Universitetas
- Severas
-