Rinka ekonomikos konspektas


Vartojimo prekių rinka. Gamybinės paskirties prekių rinka. Prekybininkų – tarpininkų rinka. Segmentavimo samprata , tikslai , sąlygos. Rinkos segmentavimo tikslai. Rinkos segmentavimas yra efektyvus , kai tenkinamos šios sąlygos. Pakankamai didelis ir pelningas. Rinkos segmentavimas suteikia įmonei tam tikrų privalumų. Paklausos pokyčių rinkoje. Rinką galima segmentuoti pagal. Išoriniai segmentavimo požymiai. Vidiniai segmentavimo požymiai Pagal prekės vartojimo lygį. Pagal prekės vartojimo motyvus. Pagal vartotojo “ prisirišimą prie prekės ”. Pagal reagavimą į naujas prekes. Pagal prekės naudojimo laipsnį. Pagal vartojimo požiūrį. Tikslinis rinkos segmentas.  Pirminė prekė.  Apčiuopiama reali prekė. Išplėstinė prekė su pastiprinimu prekė. Prekių hierarchijos lygiai. Bendrinis prekės pavadinimas. Prekės gyvavimo ciklo stadijos. Pakuotė atlieka šias funkcijas. Prekės pripažinimo etapai yra šie. Pripažinimas arba atmetimas. Prekės gamybos nutraukimo būdai. Konkurencinė analizė apima tokius klausimus. Kainos nustatymo metodai. Visuminių išlaidų išlaidų ir priedo metodas. Lūžio taško metodas atsipirkimo. Einamosios kainos metodas. Pateikimas tiesioginis pateikimas. Pateikimo kanalo lygis. Pateikimo kanalo ilgis. Pateikimo kanalo plotis. Veiksniai susiję su prekėmis. Veiksniai susiję su vartotojais. Veiksniai susiję su konkurentais. Veiksniai susiję su įmonę. Skiriamos trys prekių paskirstymo strategijos. Didmenininkų atliekamos funkcijos yra šios. Didmeninės prekybos rūšys.


Rinkodaroje priklausomai, kas perka ir kokiam tikslui, skiriami šie rinkos tipai:

Rinkos segmentavimas - tai rinkos skaidymas į dalis pagal tam tikrus kriterijus

Gyventojai, kurie norėtų pirkti, turėtų pinigų ir galėtų pirkti, apibūdinami kaip pasiekiama rinka.

galėtų informuoti ir įtikinti vartotoją pirkti savo prekę bei padaryti ją lengvai įsigyjamą.

supernovatoriai (perka prekę vien dėl to, kad ji nauja);

įmonė, gerai žino savo vartotojo poreikius, todėl užima stiprią poziciją rinkoje;

Tikslinis rinkos segmentas – tai rinkos dalis, pasižyminti pakankamai dideliu pardavimo mastu, sparčiais augimo tempais, aukštu pelningumu, nesudėtingais pateikimo kanalais ir nedidele konkurencija

6. prekės ženklas. Žymuo, kuris asocijuojasi su viena arba keletu prekių linijos prekių, naudojamas prekėmis identifikuoti.

7. prekės vienetas. Pasižymintis specifiniu dydžiu, kaina, dizainu ar kitomis savybėmis prekės ženklo ar prekių linijos variantas.

1. Sužinojimas (informuotumas). Asmuo pirmą kartą sužino apie prekę ir neturi apie ją praktiškai jokios išankstinės informacijos.

2 būdas – gamyba nutraukiama laipsniškai. Šis variantas leidžia palengva perorientuoti gamybinius pajėgumus kitoms prekėms gaminti. Be to sukaupiamos reikiamos atsarginės dalys eksploatuojančioms prekėms techniškai aptarnauti.

5. Kokybės lyderio pozicijų užėmimas.Paklausa - tai ryšys tarp skirtingų prekių kiekių, kurias pirkėjai nori įsigyti priklausomai nuo prekių kainos.

Pateikimo kanalas – visos tarp gamintojo ir vartotojo įsiterpiančios įmonės ar net svarbūs pavieniai asmenys – tarpininkai.

1. Mažmeninė prekyba – tai prekių pardavimas galutiniams vartotojams jų asmeniniam ir namų ūkio (šeimos) poreikiams tenkinti.

  • Ekonomika Konspektas
  • Microsoft Word 36 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 9 puslapiai (2274 žodžiai)
  • Kolegija
  • Lauris
  • Rinka ekonomikos konspektas
    10 - 3 balsai (-ų)
Rinka ekonomikos konspektas. (2018 m. Sausio 17 d.). https://www.mokslobaze.lt/rinka-ekonomikos-konspektas.html Peržiūrėta 2018 m. Vasario 23 d. 10:49
×