Rinkodaros pagrindų konspektas


Padėties vertinimas skirtingų matricų pagalba boston consulting group bcg matrica rinkos dalis - rinkos augimas. Ansoff’o matrica “ prekė rinka ”. Paskaita Strateginis planavimas rinkoje. Paskaita Prekės gyvavimo ciklas. Rinkos raidos analizė leidžia numatyti kai kuriuos vartotojų elgesio pokyčius. Rinkų raidos evoliucijos procesai leidžia numatyti konkurentų elgesio pokyčius. Tiekėjų vaidmuo ypač išauga šiais atvejais. Veiksniai lemiantys šakos dinamiką yra veikiami rinkų evoliucinės raidos , kurioje įprastai išskiriami keturi etapai. “ Derliaus nuėmimas ”. Akivaizdus išskirtinis pranašumas. Pasenusių technologijų panaudojimas. Paskaita pardavimų organizatoriai ir bendrosios vertybės personalo vaidmuo įmonės komercinėje veikloje.


Įmonė aprašoma (pagal kapitalo paskirstymą finansų sferoje analogiją) portfelio pagalba, tai yra strateginiais verslo vienetais (SVV). Strateginiai verslo vienetai - nepriklausomos viena nuo kitos įmonės veiklos sferos, kurios apibūdinamos kaip priklausančios nuo vartotojų keliamų reikalavimų, aiškiai atskiriamų nuo kitų SVV prekėmis arba prekių grupėmis, o taip pat nuo vartotojų grupių. Skirtingi SVV turi skirtingas rinkos galimybes ir pavojus.

naudojamas santykinis rinkos dalies rodiklis (įmonės rinkos dalis lyginant su stipriausiais konkurentais);

Pagal poziciją matricoje išskiriami keturi pagrindiniai SVV tipai: "klaustuko ženklas" arba "sunkūs vaikai", "žvaigždės", "melžiamos karvės" ir "šunys".

SVV "klaustuko ženklas" arba "sunkūs vaikai", išsidėstę dešiniame viršutiniame matricos kampe. Tai prekės, esančios pradinėje gyvavimo ciklo stadijoje. Jos žada aukštus augimo tempus, bet nedidelę rinkos dalį. Todėl skverbimosi strategijos ir didelių investicijų pagalba bandoma padidinti rinkos dalį, kad būtų galima naudoti patirties kreive. Šios prekės ateityje gali atnešti didelį pelną. Reikia įvertinti, kad šie SVV dažniausiai reikalauja žymiai daugiau finansinių išlaidų, negu duoda pelno. Reikia kruopščiai patikrinti, ar yra įmanoma didinti rinkos dalį, atsižvelgiant į esamus išteklius.

SVV "žvaigždės", išsidėstę kairiame viršutiniame kampe, yra gyvavimo ciklo augimo stadijoje. "Žvaigždės" duoda pelną, kuris skiriamas, jų savos pozicijos rinkoje stiprinimui. Lėtėjant augimui " žvaigždės" virsta į "melžiamas karves".

SVV "melžiamos karvės" - tai prekės, pasiekę brandos stadiją. Didelė rinkos dalis sukuria privalumus išlaidų srityje. Šių prekių sukuriamo didelio pelno sąskaita, galima finansuoti kitų SVV augimą.

SVV "šunys" - skiriami prisotinimo ir smukimo stadijai. Jie neturi nei didelės rinkos dalies, nei didelių augimo tempų. Kol jie duoda pelną, rekomenduojama investuoti jį į "klaustuko ženklą" arba į "žvaigždes". Kilus pavojui, kada šie SVV taps nuostolingi, reikia pasitraukti iš rinkos.

modelis tinka strategijų kūrimui, be to leidžia prognozuoti įmonės ateitį;

rinkos dalies ir jos augimo tempų nustatymui nereikia didelių išlaidų.

kiti veiksniai (pvz., kokybė, išlaidos marketingui ir investicijų intensyvumas) neįvertinami;

naudojant matricą susidedančią iš keturių laukų, neįmanoma tiksliai įvertinti prekes, užimančias vidurinæ poziciją, o praktikoje kaip tik to reikia labiausiai.

BCG matrica nelabai tinka diversifikuotų įmonių portfelio analizei. Kai įmonė veikia vienodai daugelyje rinkų ir portfelyje turi kelis šimtus ar kelis tūkstančius prekių, negalima būtų pasinaudoti metodais, kuriuose analizei ir pozicionavimui rinkoje pateikiama kiekviena prekė atskirai.

Įmonė turi veikti labiausiai patraukliuose segmentuose ir pasitraukti iš mažiausiai patrauklių segmentų;

McKinsey matrica, t.y. devynių laukelių įmonės prekių portfelio analizės matrica ir yra sudaryta dviejų kriterijų pagrindu. Pirmasis kriterijus yra rinkos patrauklumas, įvertinamas ilgame laikotarpyje. Kitas kriterijus yra įmonės konkurencinė pozicija, kuri nustato įmonės poziciją duotoje rinkoje, remiantis pagrindinėmis sėkmės sąlygomis.

McKinsey matrica reikalauja nustatyti rinkos patrauklumo ir tiriamos įmonės konkurencinės pozicijos įvertinimo kriterijus [31, p.185]:

nustatomi kriterijai apibrėžiantys rinkos patrauklumą, rinkos dydį ir augimo perspektyvas, verslo pelningumą, investicijų patrauklumą, technologinį stabilumą ir t.t., taip pat nustatomi pagrindiniai įmonės sėkmės faktoriai, t.y. reliatyvi rinkos dalis, turimos konkurentabilios technologijos, sugebėjimas konkuruoti prekės kaina ir kokybe;

įvertinti reliatyvų kriterijų reikšmingumą. Visų kriterijų įvertinimo svorių suma turi būti lygi 1.00;

  • Microsoft Word 135 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 26 puslapiai (10018 žodžiai)
  • Universitetas
  • Mentex
  • Rinkodaros pagrindų konspektas
    10 - 2 balsai (-ų)
Rinkodaros pagrindų konspektas . (2018 m. Sausio 17 d.). https://www.mokslobaze.lt/rinkodaros-pagrindu-konspektas.html Peržiūrėta 2018 m. Lapkričio 13 d. 02:44
×