Rinkos struktūrų tipai


Konkurencijos laipsnis. Grynoji (tobuloji) konkurencija. Įmonės ir ūkio šakos pusiausvyra trumpuoju laikotarpiu, esant tobulajai konkurencijai. Trumpojo laikotarpio pasiūlos kreivė. Grynoji (tobuloji) konkurencija. Įmonės pusiausvyra ilguoju laikotarpiu,. esant tobulajai konkurencijai. Grynoji (tobuloji) konkurencija. Monopolija. Monopolijos pelno maksimizavimas. Monopolija. Monopolijos pelno maksimizavimas. Monopolija. Pusiausvyra, esant tobulajai konkurencijai ir monopolijai. Monopolija. Monopolinė konkurencija. Įmonės pusiausvyra trumpuoju laikotarpiu,. esant monopolinei konkurencijai. Įmonės pusiausvyra ilguoju laikotarpiu,. esant monopolinei konkurencijai. Įmonės pusiausvyra ilguoju laikotarpiu,. esant tobulajai ir monopolinei konkurencijai. Monopolinė konkurencija. Oligopolija. Pelną maksimizuojantis kartelis. Kainų lyderio siekis maksimizuoti pelną. fiksuotoje rinkos dalyje. Oligopolija. Laužtoji paklausos kreivė. Diskriminacija kainomis. Antrojo laipsnio diskriminacija kainomis. Pelną maksimizuojanti gamybos apimtis,. esant trečiojo laipsnio diskriminacijai kainomis.


Rinkos struktūros klasifikuojamos pagal: įmonių skaičių ir dydį gaminamos produkcijos pobūdį gamintojo poveikį kainai įėjimo ir išėjimo į šaką sąlygas paklausos kreivės pobūdį Rinkos struktūrų tipai grynoji (tobuloji) konkurencija monopolija monopolinė konkurencija oligopolija.

Pagrindiniai bruožai įmonės yra “kainų gavėjos” rinkoje yra labai daug pirkėjų ir pardavėjų kiekvienas gamintojas gamina tik nedidelę rinkos produkcijos dalį, todėl neturi įtakos bendrai šakos pasiūlai, kartu ir prekės kainai pavienis pirkėjas nuperka tik nedidelį kiekį rinkoje esančių produktų, todėl taip pat negali daryti poveikio kainai rinkos dalyviai kainą priima tokią, kokia nusistovi veikiant pasiūlos ir paklausos mechanizmui įėjimo į rinką laisvė gaminami identiški produktai tiek pirkėjai, tiek pardavėjai gerai informuoti apie produktą ir jo kainą.

Įmonės ir ūkio šakos pusiausvyra trumpuoju laikotarpiu, esant tobulajai konkurencijai.

Įmonės yra per mažos, kad pasiektų masto ekonomiją.

Monopolijos apibrėžimas Grynoji monopolija – toks rinkos struktūros tipas, kai rinkoje yra vienintelis prekių, neturinčių artimų pakaitų, pardavėjas. Įėjimo į rinką barjerai gamybos masto ekonomija produkto diferenciacija ir lojalumas prekės ženklui mažesni jau veikiančios įmonės kaštai svarbiausių žaliavų šaltinių nuosavybė realizavimo rinkų kontrolė valstybės suteiktos išskirtinė teisės kuriai nors įmonei (leidimai, licencijos) bendrovių susiliejimas, kartelių sudarymas agresyvi taktika, bauginimas.

  • MS PowerPoint 695 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 47 puslapiai (1170 žodžiai)
  • Universitetas
  • Jonas
  • Rinkos struktūrų tipai
    10 - 2 balsai (-ų)
Rinkos struktūrų tipai. (2017 m. Gruodžio 14 d.). https://www.mokslobaze.lt/rinkos-strukturu-tipai.html Peržiūrėta 2018 m. Lapkričio 17 d. 14:45
×