S. Freud asmenybės teorijos analizė


Kaip šis autorius supranta terminą „ asmenybė “? Asmenybės struktūra. Kaip vystosi asmenybė ? Kas lemia jos vystymąsi. Kaip tėvai , mokytojai ir visuomenė prisideda prie asmenybės formavimosi ? Paaiškinkite mechanizmus. Kas lemia psichologines žmogaus problemas , psichopatologiją. Kokia asmenybė yra sveika ? Kokių sąlygų reikia , kad susiformuotų sveika asmenybė. Kaip , pasinaudojus šios teorijos idėjomis , galima padėti žmogui spręsti iškilusias gyvenimo problemas. Kuo ši teorija yra išskirtinė ir svarbi paaiškinant visuomenėje vykstančius reiškinius. Kaip šio autoriaus teorijos dėsnius galėtumėte pritaikyti savo profesinėje veikloje.


Pasirinkau šią psichoanalizės teoriją, nes ji išsamiausia ir pagrindinė teoriją, nuo kurios kilo kitos. Nagrininėjama ,,Freudo psichoanalizės įvadas: paskaitos’’ knyga. Knygoje gausu gyvenimiškųm pavyzdžių, kas geriau padeda įsijausti į pačią situacija ir įsigilinant į teorijos svarbą. Ji suskirstyta į tris dalis: Riktus, Sapnus ir Bendrją neurozių teoriją.

Id yra pirminis procesas. Visi gimstame turėdami tik Id. Tai mūsų gyvūliškasis procesas, jis neturi jokios moralės. Veikia pagal malonumo principą. Pats pagrindinis žmogaus asmenybėje. Jį panaudoja ir gyvenime. Id neskiria realybės nuo fantazijos.

Ego – antrinis procesas. Pradeda formuotis pirminiais metais iki brandos. Labiausiai kintanti asmenybės struktūra. Skiria realybę nuo fantazijos. Atideda pasitenkinimą, kol bus tam tikros sąlygos, manipuliuoja aplinka.Ego atsiranda iš Id, kad prisitaikytų, jog poreikiai būtų patenkinti.

Superego – visuomenės vertybės, vaikams perduoda tėvai. Formuojasi iš Ego. Veikia pagal moralės principus. Persiduoda iš tėvų, įgyjant iš jų vertybes, kuriu laikomasi visą gyvenimą. (Nesąmongingos vertybės lieka iki amžiaus galo). Pasąmoningas ir sąmoningas. Baudžia už norus, fantazijas.

Pagal Freud žmogų motyvuoja instinktai, kylantis iš Id. Instinktai laikosi malonumo principo ir nesikliauna logika ar priežastimi. Kitaip tariant, poreikio principas siekia užpildyti mūsų paprastus ir primityvius poreikius, tokius kaip: alkis, troškulys, seksas ar pyktis.

Pagal Freudo psichoanalitinę teoriją, asmenybė vystosi per kelis etapus kuriems kiekvienam būdingas tam tikras vidinis, psichologinis konfliktas. Per pirmuosius penkerius gyvenimo metus vaikas pereina eilę dinamiškai diferencijuotų stadijų. Psichoanalitinė teorija leidžia manyti, kad asmenybė dažniausiai nustatoma iki penkerių metų amžiaus. Ankstyvieji išgyvenimai vaidina didelę reikšmę asmenybės vystymuisi ir vėliau daro įtaką elgesiui. Kiekvienas vystymosi etapas pasižymi konfliktais, galinčiais padėti augti arba slopinti augimą, atsižvelgiant į tai, kaip jie išspręsti. Jei šie psichoseksualūs etapai sėkmingai užbaigiami, rezultatas – sveika asmenybė. Jei tam tikros problemos nebus išspręstos tinkamu etapu, gali kilti problemų. Fiksacija - tai nuolatinis dėmesys ankstesnei psichoseksualinei stadijai. Kol šis konfliktas nebus išspręstas, asmuo šiame etape liks „įstrigęs“. Pavyzdžiui, žmogus, įstrigęs oralinėje stadijoje, gali būti per daug priklausomas nuo kitų ir stengtis siekti oralinės stimuliacijos (pvz. rūkydamas, gerdamas ar valgydamas).

  • Microsoft Word 151 KB
  • 2020 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (1967 žodžiai)
  • Universitetas
  • Moon
  • S. Freud asmenybės teorijos analizė
    10 - 1 balsai (-ų)
S. Freud asmenybės teorijos analizė. (2020 m. Lapkričio 29 d.). https://www.mokslobaze.lt/s-freud-asmenybes-teorijos-analize.html Peržiūrėta 2021 m. Sausio 19 d. 00:40
×
38 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo