Sandėliavimo schemos ir jų techninis aptarnavimas


Įvadas. Sandėliavimas. Sandėlių tipai. Sandėlių klasifikacija ir rūšys. Sandėlių skaičius ir dydis. Sandėlyje vykstantys procesai. Sandėliavimo schemos. Sandėliavimo schemos naudojant stelažus. Sandėlio techninis aptarnavimas. AB ,,aksa“ produkcijos sandėliavimos schemų analizė. Išvados. Literatūra.


Atsargos yra sandėliuojamos ir dėl kitų priežasčių. Šios priežastys būna įvairios, bet dažniausiai atsargos sandėliuojamos, kai perkamas didelis kiekis atsargų ir yra gaunama nuolaida perkant didelį kiekį. Tada atsargas reikia saugoti, kol jos bus reikalingos arba kažkaip kitaip panaudotos.

Įvairių dydžių ir svorių prekės sandėliuojamos skirtingais būdais ir turi skirtingas sandėliavimo schemas. Sandėlio aptarnavimui reikalinga techninė įranga, kuri padidina sandėliavimo našūmą.

Įmonės, kurios sugeba gerai organizuoti sandėliavimo veiklą, padidėja potencialių klientų skaičius. Įmonės, naudodamos sandėlius, gali paskirstyti prekes ten, kur jų reikia ir patenkinti kliento lūkesčius. Per pastaruosius metus sandėliavimo svarba įmonėms ir pramonei vis didėja, nes klientų aptarnavimas tapo itin svarbus, siekiant konkurencinio pranašumo.

Darbo metodai: Išanalizuoti įmonę ,,Aksa“ ir literatūrą susijusią su sandėliavimo schemomis ir jų techninių aptarnavimu.

Sandėliavimas – logistikos ir prekybos sistemos dalis, kuri apima atsargų sandėliavimą (atsarginės dalys, žaliavos, gamybos stadijoje esančios ir jau pagamintos prekės), produktų saugojimą tarp pagaminimo ir vartojimo vietų, taip pat pagaminimo vietoje, bei informacijos tiekimą vadybininkams apie sandėliuojamų atsargų būklę ir išdėstymą (R. Palšaitis, 2007).

7.Įveikti tarp gamintojo ir vartotojo esančius laiko bei nuostolių skirtumus;

Kai kurios įmonės sandėlius naudoja tik reikalingų medžiagų gamybai sandėliavimui, taip pat pristatant prekes pavieniam vartotojui, jungiant keleto gamintojų prekes, dalijant didelę produkcijos siuntą į daugelį mažesnių siuntų, tenkinant grupės klientų poreikius ir jungiant mažesnes produkcijos siuntas į didelės apimties krovinius.

Aprūpinant gamybos procesą, sandėliai dažnai veikia kaip vidaus konsolidacijos centrai, priimant medžiagų siuntas iš tiekėjų, firmos užsako žaliavas, dalis, komponentus arba kito tipo produktus iš įvairių tiekėjų, kurie pristato dideles siuntas į šalia gamyklos esančius sandėlius. Vėliau produktai vežami iš sandėlių į gamyklas.

Kai sandėlis naudojamas į išorę orientuotam jungimui, produkcijos siuntos į centrinį sandėlį siunčiamos iš įvarių gamybos vietų. Tada produktai iš įvairių gamyklų sandėlyje jungiami į vieną klientui skirtą siuntą.

Skaidymo sandėliai priima iš gamyklos dideles produktų siuntas, keleto pirkėjų užsakymai jungiami į vieną siuntą ir iš gamyklos vežami į skaidymo sandėlį. Kai sandėlis gauna krovinį, jis padalijamas arba išskirstomas į mažesnes nei krovininio automobilio įkrovumas siuntas. Šios siunčiamos sandėlio geografinėje aptarnavimo zonoje esantiems klientams.

Dauguma įmonių naudoją sandėliavimą, kad pasiektų mažesnes bendrąsias logistines išlaidas.

Kai kurios įmonės prekes tiekia tiesiai klientui ir taip išvengia sandėliavimo, tačiau daugelis įmonių vis dėl to sandėliuoje prekes tam tikruose tarp gamyklų ir kliento esančiuose tarpiniuose taškuose.

Dar viena pasirinkimo galimybė yra vadinamasis sandėliavimas nustatytam periodui pagal kontraktą, kuris yra viešojo sandėliavimo variantas. Šiuo atveju sandėliavimas vykdomas pagal sutartį nustatytą laiką. Šios paslaugos tiekėjas savo klientą aprūpina sandėliavimo plotu, programinę įrangą, darbo jėga. Šie ištekliai gali būti keičiami, tai priklauso nuo susitarimo tarp kliento ir paslaugos tiekėjo.

Pagal asortimentą sandėliai klasifikuojami:specializuoti sandėliai (vienos rūšies prekių), riboto asortimento, plataus asortimento.

Pagal atsargoms teikiama temperatūra: paprasti, šildomi, su pažeminta temperatūra, sandėliai šaldytuvai.

Pagal sandėlių funkcinę paskirtį: atsargų, paskirstymo, krovinių terminalai, ilgo saugojimo, specialūs.

Sandėlio dydis taip pat yra labai svarbus įmonei. Kiekviena įmonę turi nuspręsti kokio dydžio sandėlio jei reikia, kad būtų užtikrintas klientų aptaranavimo lygis. Šį sprendimą lemią keletas svarbių elementų. Sandėliai turi būti suplanuoti ir suprojektuoti taip, kad jie veiktų efektyviai ir jų našumas būtų kuo didesnis.

  • Microsoft Word 924 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 24 puslapiai (3999 žodžiai)
  • Universitetas
  • Lesek
  • Sandėliavimo schemos ir jų techninis aptarnavimas
    10 - 1 balsai (-ų)
Sandėliavimo schemos ir jų techninis aptarnavimas. (2018 m. Sausio 04 d.). https://www.mokslobaze.lt/sandeliavimo-schemos-ir-ju-techninis-aptarnavimas.html Peržiūrėta 2018 m. Rugpjūčio 20 d. 19:33
×