Sandėlis kaip tiekimo grandinės elementas



Globalizacija (naujos rinkos, kultūriniai skirtumai...); Augančios prekių gabenimo išlaidos (padidėję transportavimo atstumai, kuro kainų svyravimai, ...); Ribotas gamybos veiksnių naudojimo efektyvumas (mažėjanti lėšų ekonomijos galimybė gamybos srityje, ...); Kintanti materialių vertybių gamybos ir saugojimo praktika (JIT principai, ...); Prekių asortimento augimas (marketingo politikos pasekmė); IT naudojimo apimčių augimas (didėjantys informacijos kiekiai bei jų valdymo išlaidos); Susirūpinimas aplinkos tarša ir gamybos atliekų panaudojimu (įmonių socialinės atsakomybės standartai, ...).
Keisti įmonės veiklos strategiją; Kurti ir taikyti naujas / ekologiškas gamybos ir aptarnavimo technologijas; Tobulinti apsirūpinimo ištekliais ir gatavos produkcijos paskirstymo sistemas.
Papildomos (pagalbinės veiklos): apsirūpinimas (pirkimas); technologijų plėtra (IT ir tyrimai); žmogiškųjų išteklių vadyba; administravimas (finansinė, teisinė ir bendroji valdymo veiklos).
Pagrindinės priežastys sąlygojančios sandėlių panaudojimą įmonės logistinėje sistemoje: paklausos ir pasiūlos netolygumai apsirūpinimo ir paskirstymo sistemose; logistinių sąnaudų augimas (ypač sąlygotų transportavimo veiklos); klientų poreikių kitimas; realizacijos rinkų plėtra.
Materialinių srautų intensyvumo pritaikymas kliento poreikiams; Materialaus srauto asortimento pritaikymas priklausomai nuo kliento užsakymo; Krovinių koncentracijos ir saugojimo užtikrinimas; Įvairių paslaugų teikimas (pridėtinės vertės didinimas). Pagrindinis sandėlio uždavinys yra logistinės sistemos, kurios sudėtine dalimi ir yra sandėlis, optimizavimas.
Perkrauti ir saugoti daugiau; Geriau prisitaikyti prie kintančių vartotojų reikalavimų; Teikti daugiau pridėtinę vertę kuriančių paslaugų; Priimti ir išsiųsti daugiau siuntų...
Užsakymus vykdyti per trumpesnį laiką; Minimizuoti personalą; Minimizuoti klaidų skaičių; Minimizuoti veiklos sąnaudas...