Savianalizė: žmogaus tipas, asmenybės vystymosi eiga ir progresas


Įvadas. Paveldėjimas ir aplinka. Mano paveldėjimas ir aplinka. Asmenybė. Temperamentas ir charakteris. Savigarba ir socialinis vaidmuo. Savęs pažinimo link. Mano Privalumai. Mano Trūkumai. Asmenybės kryptingumas ir jų motyvai. Asmenybės veiklos motyvacija. Bendravimas. Mano bendravimo įgūdžiai ir konfliktų sprendimo būdai. Išvados. Literatūra ir kiti informacijos šaltiniai.


Darbo tikslas – savianalizė, nustatyti, kokio tipo žmogus esu, išsiaiškinti savo kaip asmenybės vystimosi eiga ir progresą.

nustatyti savo temperamentą, charakterį, mano asmenybės savybės, savigarbą, socialinį vaidmenį;

nustatyti savo kryptingumą, nuostatas, vertybės, pabrėžti savo poreikius, motyvus, emocijas;

Tyrimo metodai – mokslinės literatūros analizės ir informacinės medžiagos rinkimas ir sisteminimas, savianalizė.

Taigi tiek biologiniai, tiek aplinkos veiksniai pasireiškia tik subjektui veikiant. Toji veikla visais amžiaus tarpsniais skirtinga — tai ir bendravimas su suaugusiaisiais, ir praktinė veikla, žaidimai ar darbas. Tai, kad net jei vaikas turi įgimtą klausą, gabumų muzikai, o tėvai sukuria tinkamą aplinką (namuose dažnai skamba muzika, nuperkamas muzikos instrumentas, pasamdomi mokytojai), dar nenulemia, kad vaikas taps muzikantu. Kad tai įvyktų, būtina ir jo paties veikla - lavinimasis ir mokymasis. Kitaip tai neduos jokių rezultatų.

Naudodami įvairius vaiko auklėjimo ir mokymo metodus tėvai, auklėtojai irgi turi prisitaikyti prie vaiko temperamento, charakterio, tam tikrų savybių, gebėjimų ir pan. Pagal L. Bulotaitė (2002) vaiko raidai didelę įtaką turi formalūs ir neformalūs šeimos ir mokyklos, mokyklos ir bažnyčios ryšiai. Labai svarbu, kad skirtingose mikrosistemose (Mikrosistema — tai pirmasis modelio lygis, apimantis vaiko ir jo artimiausios aplinkos šeimos, vaikų darželio, mokyklos ir t.t. sąveiką.) nebūtų keliami prieštaringi reikalavimai, diegiamos skirtingos vertybės, elgesio normos ir pan. Tai gali turėti lemiamą įtaką vaiko asmenybės raidai. Antai jei tėvai nuolat bendrauja ir bendradarbiauja su mokytojais, tai padės vaikui geriau mokytis. Bet jeigu tėvai aiškina vaikui, kad mokykla tėra tuščias laiko švaistymas ir svarbu tik gauti atestatą, vargu ar vaikas sieks mokslo ir kaups žinias.

Aš gimiau 1996 metais birželio 23 dieną 20:00 valandą Kauno klinikinėje ligoninėje. Iš tečio dienoraščio sužinojau, kad gimiau dėdes užsakytu laiku, nes šią diena jis šventė savo 24-ąjį gimtadienį. Dėja bet savo tečio daug pažinti nespejau, nes jis mirė man nespejus sueiti 5-riems metams. Todėl kurį laiką gyvenome tryse aš, mama ir brolis. Tačiau neilgai trukus mama susirado vyrą, mūsų naują tėtį, nors galiu pripažint, kad ir praėjo begalės laiko, ir kad jis mus praktiškai užaugino, mes vis dar jo nevadiname TĖČIU, kreipemes į jį vardu.

Mano namų aplinkoje visuomet sklido ramybė, niekuomet negirdėjome riksmų ir barimosi. Keiksmažodžiai ir alkoholis buvo visiškai netoleruojami, todėl užaugome sveikoje ir darnioje šeimoje. Visas bėdas susijusiais su mumis-vaikais srpęsdavo mama. Ji pasikviesdavo nusikaltusi ir pora valandų skirdavo pokalbiui per kurį mama norėdavo išsiaiškinti kodėl taip pasielgėme ir karu ieškodavome kompromisų, kad daugiau taip nepasikartotų. Būtent iš mamos ir išmokau sutvardyti pykti, viską apgalvoti racionaliai ir surasti tinkamiausią, primtiniausią kompromisą. Patėvis labai nesikišo į mūsų auklėjimą ir manau ne dėl to, kad jam nerūpėjo, o gal dėl to, kad jautėsi nagalys, neturintys teisės. Tačiau dažnai duodavo vertingus patarimus.

Mano mamos vardas Natalija. Tikriausiai dauguma vaikų pasakytų, kad jų mama yra geriausia, tačiau mano yra auksinė, ji mano lyderė, mano autoritetas. Labai stebiuosi jos kantrybe, išmintingumu, kurį sukaupė per visą savo sunkų gyvenimą. Dėl savo šeimos sunkumų, mama negalėjo testi mokslų ir labai anksti išėjo dirbti, išlaikyti šeimos, bei namų, tačiau, kad ir be išsilavinimo yra labai apsiskaičiusi ir besidominti kultūrą moteris. Dėl šios priežasties esu pati megstanti knygas, skirtyngai, nei dauguma mano bedraamžių. Taip pat tik jos įdiegtos vertybės skatino mane mokytis, nes jai labai svarbu, kad žmonės būtų išsilavine ir ne tik dėl diplomo, ir geresnės darbo vietos, o dėl to, kad išsilavinimas yra svarbus asmenybės ugdymui ir tobulėjimui. Ji visada sako lietuvių liaudies posakį išmintis „ką išmoksi, ant pečių nenešiosi“. Iš jos išmokau būti savarankiška, atsakinga ir savimi pasitikinti asmenybė. Ji visada palaikydavo visomis sunkiomis gyvenimo akimirkomis.

  • Microsoft Word 69 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 24 puslapiai (6152 žodžiai)
  • Kolegija
  • Diana
  • Savianalizė: žmogaus tipas, asmenybės vystymosi eiga ir progresas
    10 - 1 balsai (-ų)
Savianalizė: žmogaus tipas, asmenybės vystymosi eiga ir progresas . (2018 m. Sausio 11 d.). https://www.mokslobaze.lt/savianalize-zmogaus-tipas-asmenybes-vystymosi-eiga-ir-progresas.html Peržiūrėta 2018 m. Liepos 19 d. 04:44
×