Sėkmingos ir nesėkmingos viešojo valdymo reformos


Įvadas. Kas yra reforma ir viešasis valdymas. Sėkminga reforma. Nesėkminga reforma. Išvados. Literatūros sąrašas.


Temos ištirtumas. Lietuvoje yra gana daug straipsnių nagrinėjančių šią temą, taip pat autorių, kurie nagrinėjo viešąjį valdymą, reformas ir jų reikšmes valstybei, bei jų tikslus ir rezultatus. Vieni iš jų buvo A. Raipa (2002), V. Nakrošis (2011), V. Domarkas (2004).

Viešasis valdymas, kuris dar kartais vadinamas naująja viešąją tarnyba tampa naujuoju 21 amžiaus viešojo administravimo modeliu. Yra dvi vyraujančios nuomonės dėl viešojo valdymo. Pirmoji tai, kad viešasis valdymas yra viešosios vadybos papildymas, o antroji teigia, jog viešasis valdymas yra atskiras, savarankiškas valdymo modelis. Viešąjį valdymą galima apibrėžti ir kaip viešojo administravimo modeliu, kuris turi iš dalies kitaip sudėliotus akcentus. Platesnis piliečių dalyvavimas valdyme, korupcijos apribojimas, ko pasekoje ir mažėjimas, skaidrumo didėjimas, atsakomybės ir kitų moralinių – etninių savybių iškėlimas, geras tarpinstitucinis bendradarbiavimas ir aktyvi nevyriausybinių organizacijų (NVO) veikla. Nors viešasis valdymas kolkas dar nėra virtęs kasdieniniu administracijos elgesiu, tačiau mokslininkai, įvairūs politikai vis dažniau pabrėžia viešąjį valdymą kaip siektiną modelį, kuriuo reikia naudotis. Viešasis valdymas remiasi demokratija, tarnavimu visuomenei. Yra labai aiškiai pabrėžiama, jog valstybės tarnautojų darbas pirmiausiai yra tarnavimas, o ne valdymas, skatinimas. Piliečių dalyvavimas yra pagrindinė dalis demokratiškam valdymui, nes pilietiškumas reiškia ne vien atskirų žmonių interesus, tačiau ir socialines vertybes, siekius ir domėjimasi kitų poreikiais. Piliečiai yra laikomi valdžios „savininkais“, o valstybės tarnautojai turi tarnauti jiems. Esminis skirtumas, kuo viešasis valdymas skiriasi nuo viešosios vadybos tai, kad tai yra valdymo modelis, kuris nukreiptas į visuomeniškumą. Viešasis valdymas yra tradicinio viešojo administravimo ir bendrosios vadybos susiliejimas. Viešojo valdymo sfera aiškiau ir geriau yra apibrėžiama ne instituciškai, tačiau analitiškai, nes negalima nustatyti institucinio skirtumo.

Reformos sąvoką galima apibrėžti įvairiai. Iš vienos pusės reformą galima vadinti sąmoningais pokyčiais viešąjąme sektoriuje, pasikeitimai viešojo sektoriaus struktūroje ir procesuose išsikėlus tikslą, kad jie veiktų ir funkcionuotų geriau. Struktūriniais pokyčiais galima vadinti viešojo sektoriaus institucijų sujungimą arba atskyrimą, kad jie būtų geriau koordinuojami ar būtų skatinama specializacija. Procesiniais pokyčiais galima vadinti sistemų pertvarkymus, kuriomis naudojantis yra išduodamos licencijos ar išduodami pasai.

  • Microsoft Word 28 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 11 puslapių (2185 žodžiai)
  • Universitetas
  • Paulius
  • Sėkmingos ir nesėkmingos viešojo valdymo reformos
    10 - 3 balsai (-ų)
Sėkmingos ir nesėkmingos viešojo valdymo reformos. (2017 m. Kovo 15 d.). https://www.mokslobaze.lt/sekmingos-ir-nesekmingos-viesojo-valdymo-reformos.html Peržiūrėta 2019 m. Rugpjūčio 22 d. 16:12
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema