Sekso kreipinio reklamoje efektyvumas


Turinys. Įvadas. Medijų turinio analizė. Giluminis interviu. Šaltiniai. Priedas nr. Priedas nr. Priedas nr. Priedas nr. Priedas nr.


Reklamos rinkoje labai dažnai girdime žodžius „Seksas parduoda“. Ar tai tiesa, ar žmonės iš tiesų perka produktus bei paslaugas tik todėl, kad tai asocijuojasi su seksualiniu potraukiu? Ar visuomenė suvokia kaip ir kodėl naudojama tokia reklamos forma? Svarbiausia, ar žmonės reaguoja į tokius bandymus juos papirkti.

Šiame darbe analizuosime, kaip ir kokios reklamos naudojančios sekso kreipinį pasiekia jauną vartotoją, kaip jis vertina turinį šiose reklamose ir kokį, apskritai, poveikį jaunajai kartai daro viešas sekso kreipinys.

Nustatyti kokias emocijas sukelia, kaip atpažįstamas ir kokį poveikį visuomenei daro sekso kreipinys naudojamas reklamose.

Išanalizuoti, jaunimo požiūrį į reklamose naudojamus dirgiklius skirtus skatinti seksualinius impulsus.

Išanalizuoti, kokių produktų, veiklų ar paslaugų reklamos naudoja tokius dirgiklius.

Tyrime analizuojamas reklamos naudojančios sekso kreipinį poveikis jaunam žmogui. Tyrimo metu buvo apklausti penki, socialiai aktyvūs, jauni (gim. 1995–1998 m.) Lietuvos piliečiai aktyviai įsitraukiantys į visuomeninę veiklą. Visų pirma tyrime bus atlikta medijų turinio analizė. Išsiaiškinsime, kokios priemonės pasitelkiamos reklamos įtaigai stiprinti, kokie yra vyraujantys reklamos objektai, koks reklamos santykis su realybe bei kokią reklamos turinį dalinasi prekė ir sekso kreipinys. Giluminiai interviu, kuriuose atsiskleidžia jauno žmogaus požiūris, suvokimas ir nuomonė apie seksualinius impulsus skatinančią reklamą truko nuo 25 min. iki 35 min. Informantams surasti taikytas tikslinės atrankos metodas. Ši grupė tyrimui buvo pasirinkta dėl aktyvaus įsitraukimo į visuomenės veiklą. Informantai yra įsitraukę į socialinių tinklų gyvenimą, seka paskutinius įvykius ir naujienas, domisi visuomenei aktualiomis temomis, yra aktyvūs jaunimo tarpe. Giluminiai interviu su informantais buvo atlikti 2018 m. kovo – balandžio mėn. Vilniaus mieste.

Tyrimui buvo pasirinkti optimalūs informacijos šaltiniai. Video reklamos transliuojamos televizijoje, socialiniuose tinkluose, „YouTube“ platformoje, radijo reklamos, įvairių mastų plakatai. Šie šaltiniai padės geriau suvokti ir identifikuoti sekso kreipinį reklamoje. Remiantis šiais duomenimis, bus pasiektas tikslingesnis ir kryptingesnis informacijos gavimas.

Išankstinės sisteminės tyrimo analizės objektai yra sekso kreipinio reklamose vaizduojamos tendencijos, kurios skirstosi į gyvenimo modelį ir personažą bei kanalai, kuriais reklama pasiekia vartotoją.

Gyvenimo modelis. Gyvenimo modelių pagrindas yra žmogaus vertybinės nuostatos ir tipai. Nuo vaikystės ugdomos tam tikros šeimos vertybės, kurias sąlygoja tokie veiksniai kaip pramogos ir tradicijos. Taip pat žmogaus nuostatas gali formuoti skirtingos medijos, iš kurių analizei pasirinkta - reklamos. Gyvenimo modelyje yra skirstomi  du tipai. Pirmasis tipas - esami gyvenimo modeliai, kurie tenkina arba netenkina asmenį. Be esamų egzistuoja ir siekiami modeliai, kurie skirstomi pagal žmogaus siekiamybę įmanoma įgyvendinti ar ne. Pirmuoju atveju šie modeliai įvardijami kaip realūs, o kitu - neįgyvendinami. Kiekvienas iš tipuose išvardytų modelių turi sąsają su reklamos vaizduojamais idealiais modeliais, kurie suformuoja atitinkamą požiūrį į reklamą ir reklamuojamą objektą.

  • Microsoft Word 70 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 34 puslapiai (6649 žodžiai)
  • Universitetas
  • Eigirdas
  • Sekso kreipinio reklamoje efektyvumas
    10 - 1 balsai (-ų)
Sekso kreipinio reklamoje efektyvumas. (2018 m. Birželio 29 d.). https://www.mokslobaze.lt/sekso-kreipinio-reklamoje-efektyvumas.html Peržiūrėta 2018 m. Liepos 16 d. 01:37
×