Šiaulių universiteto reklamos kalbos vertinimas


Šiaulių universiteto reklamos kalbos vertinimas. Atsakymų rezultatai. Šiaulių universiteto reklamos kalbos testavimo rezultatai. Išvados.


Respondentai trečiame klausime buvo paklausti, kokias emocijas jiems sukelia internetinė reklama. Atsakymo variantuose buvo pateikti penki galimi pasirinkimai: susidomėjimą, susierzinimą, pasipiktinimą, nekelia emocijų ir neatsakė į klausimą. 34,4 proc. anketą pildžiusių mokinių nurodė, kad reklama jiems nekelia emocijų. Vadinasi, matydami reklamą internetiniuose tinklapiuose jie nekreipia dėmesio į matomas prekių ar paslaugų reklamas. Matydami reklamą ja susidomi 31,1 proc. respondentų. 23 proc. visų atsakiusiųjų mokinių teigia, kad reklama juos suerzina. Tai galima paaiškinti tuo, kad internetiniuose tinklapiuose dažnai automatiškai atsirandantys, iššokantys ir besikeičiantys reklamų vaizdai, kurie neretai trikdo ar trukdo susikaupti. 4,9 proc. respondentų, kurių buvo paprašyta atsakyti į šį klausimą, pasirinko atsakymą, kad reklama jiems sukelia pasipiktinimą, o 6,6 proc. respondentų neatsakė į klausimą.

Apibendrinus trečio klausimo rezultatus galima teigti, kad internete pasiekiama reklama dažniausiai nepasiekia adresato ir jo nesudomina, nesukelia jokių emocijų. Dalį atsakiusiųjų reklama suerzina ar net sukelia jiems pasipiktinimą. Manytina, kad tai iššaukia didelė reklamų įvairovė, dažnas jų transliavimas, besikeičiantys reklamų paveikslai.

Dažniausiai reklamos, kurios atkreipia 9-12 klasių mokinių dėmesį, yra aiškios, jų pagrindinė mintis suprantama. Vis dėl to, pasitaiko tokių reklamų, kurios lieka nesuprastos. Todėl svarbu kurti aiškų ir suprantamą, į tikslinę auditoriją orientuotą reklamos tekstą.

Penktame anketos klausime mokinių buvo paprašyta atsakyti, į klausimą Kokie reklamų bruožai dažniausiai patraukia Jūsų dėmesį? Respondentai atsakymą galėjo pasirinkti iš kelių galimų variantų: idėja, grafika, muzikinis fonas, paveikslai, dizainas, tekstas, antraštė (pavadinimas). Didelė dalis, 21,3 proc., respondentų nurodė, kad žvelgdami į reklamą pirmiausia atkreipia dėmesį į reklamos dizainą. Antroje vietoje pagal atsakymus liko reklamoje naudojami paveikslai. Jie sudomina 19,7 proc. respondentų. Po 14,8 proc. respondentų pažymėjo, kad reklamoje juos domina idėja ir muzikinis fonas. Pirmas dėmesys atkreipiamas į antraštę. Šį atsakymą pasirinko 13,1 proc. 11,5 proc. anketą pildžiusių asmenų nurodė, kad jiems svarbiausia reklamos grafika. Tik 4,9 proc. respondentų pateikė atsakymą, kad dažniausiai jų dėmesį reklamoje patraukia reklamos tekstas.

Iš pateiktų atsakymų pastebėta, kad dažniausiai mokiniai atkreipia dėmesį į reklamos vaizdą: dizainą, paveikslus, grafika, muzikinis foną, o mažas procentas anketą pildžiusiųjų nurodė, kad reklaminis tekstas taip pat atkreipia jų dėmesį. Tai įrodo, kad svarbiausias yra pirmasis, regimasis, įspūdis apie reklamą, jei jis būna teigiamas, toliau domimasi reklama, skaitomas reklaminis tekstas, jame pateikiama informacija, jei ne – reklamos tekstas lieka neperskaitytas.

Mokinių taip pat buvo klausiama, Kaip vertinate Šiaulių universiteto reklamas ir jose vartojamą kalbą? Šis klausimas anketoje buvo pateikiamas 24 numeriu. Vidutiniškai Šiaulių universiteto reklamas ir jų kalbą įvertino 42,6 proc. respondentų. Teigiamai – 34,4 proc. respondentų. 6,6 proc. tikslinės grupės atstovų Šiaulių universiteto reklamas ir jose esančią kalbą įvertino neigiamai. Na, o 16,4 proc. respondentų pažymėjo, kad neturi nuomonės šiuo klausimu.

  • Microsoft Word 39 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 17 puslapių (5153 žodžiai)
  • Universitetas
  • Germinta
  • Šiaulių universiteto reklamos kalbos vertinimas
    10 - 1 balsai (-ų)
Šiaulių universiteto reklamos kalbos vertinimas. (2019 m. Gegužės 22 d.). https://www.mokslobaze.lt/siauliu-universiteto-reklamos-kalbos-vertinimas.html Peržiūrėta 2019 m. Rugpjūčio 19 d. 01:07
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema