Šiuolaikinės ir ateities organizacijos. Organizacinė elgsena: vertinimo aspektai



Šiuolaikinės organizacijos, siekdamos išlikti intensyvėjančios konkurencijos sąlygomis imasi įvairių verslo pertvarkymo strategijų. Taip pat būtina suprasti sąsajas su kitais kintamaisiais rodikliais, kurie kartu apima visą organizaciją (mullins, 2007).
Asmenybių ir grupių elgseną organizacijose reguliuoja teisės normos, organizacijų vidaus tvarkos taisyklės, tradicijos, įpročiai, visuomenės nuomonė.
Darbo problema.
Darbo tikslas: įvertinti organizacinę elgseną, išanalizuoti svarbiausias organizacinės elgsenos koncepcijas: vertybes, nuostatas, suvokimą ir išmokimą bei įvorganizacijos veikla – sudėtinga daugiaplanė veikla, todėl ji funkcionuoja, formuluodama ir realizuodama kompleksinius integruotus tikslus, nors tuo pačiu metu gali būti įgyvendinamas ir vienas ar kitas vienetinis tikslas, nesusietas su bendraisiais kompleksiniais tikslais.
Organizacijos elgsena aplinkoje nagrinėjama dviem aspektais – kaip bendroji elgsena ir elgsena kitų organizacijų atžvilgiu. • neutralumas (jokių interesų kitų organizacijų atžvilgiu nėra, su jomis palaikomi bendro pobūdžio, niekuo neįpareigojantys ryšiai).
• partnerystė (bendradarbiaujama su kitomis organizacijomis, siekiama bendrų, visiems partneriams naudingų rezultatų).
• konkurencija (kova už įtakos sferas, savo veiklos iškėlimas, o kitų organizacijų veiklos menkinimas. ) (zakarevičius, et al, 2008).
Kiekviena organizacija susikuria savo tikslus, kurių siekia jos nariai. Tačiau organizacijos veiklos efektyvumas bei sėkmė priklauso ne vien tik nuo jos narių sugebėjimų ir motyvacijos. Kiekvienos organizacijos viduje esanti tam tikra sistema veikia jos narių elgesį. Tai – organizacijos elgsena. (dubauskas, 2006). Organizacinė elgsena yra sisteminiai veiksmų ir nuostatų, kurias žmonės demonstruoja organizacijose, tyrimai (robbins, 2003).
Taip pat yra teigiama, kad organizacinė elgsena (oe) – tai mokslas apie individų, grupių bei jų struktūrų funkcionavimą organizacijose, siekiantis moksliškai pagrįsti tyrimais nustatyto tipiško darbuotojų elgesio priežastis ir pasekmes. Oe tikslas – padėti suprasti, paaiškinti, prognozuoti ir valdyti su darbu susijusį žmonių elgesį. Holistinė oe apima žmogaus – organizacijos santykius, nagrinėjant žmogų kaip visumą, grupę kaip visumą, visą organizaciją ir visą socialinę makrosistemą (visuomenę), tuo stengiantis kaip galima daugiau suprasti veiksnius, kurie veikia žmogaus elgesį organizacijose (stancikienė, 2010). Organizacija turi tarsi nematomą kokybę – savo stilių, pobūdį, veiklos būdą ir pan.
- Microsoft Word 103 KB
- 2011 m.
- 16 puslapių (3965 žodžiai)
- Universitetas
- Laima
-