Socialiai atsakingiausių įmonių palyginimas


Įvadas. Teorinė dalis. Verslo etikos teorija. Etikos samprata. Etikos klasifikavimas. Praktinė dalis. „Achema“. UAB „Eurotela“. Eso“. Išvados. Literatūros sąrašas.


Darbo temos aktualumas. Įmonių socialinė atsakomybė – tai geras įmonių administravimas, etiškas ir darnus valdymas bei tam tikrų savanoriškai prisiimtų įsipareigojimų vykdymas, tuo siekiant tinkamai valdyti savo poveikį socialinei sričiai, aplinkai bei ekonomikai ir kartu būti kaip galima naudingesniu visai plačiajai visuomenei. Įmonių socialinė atsakomybė reiškia, kad reikia imtis veiksmų ir nustatant įmonės tikslus, atsižvelgti į socialinius bei aplinkos apsaugos aspektus. ĮSA apibrėžimų, kuriuos pateikė tiek viešosios, tiek ir privačios pagrindinės tarptautinės institucijos, yra labai daug.

Verslo socialinės atsakomybės tradicijos pastaraisiais metais pradėjo gana sparčiai plisti tiek stambiose tarptautinėse korporacijose, tiek ir smulkiose bei vidutinėse įmonėse. Tokį procesą skatino auganti daugumos šalių ekonomika bei didėjanti konkurencija tarp verslo įmonių. Plintant socialiai atsakingo verslo idėjoms, atsirado poreikis ir galimybė investuoti į tokią verslo praktiką taikančias įmones.

Tikrovė yra ta, kad įmonės, kurios imasi socialinės atsakomybės, dėl gero įvaizdžio tampa konkurencingesnės, sustiprina savo pardavimus ir sustiprina klientų lojalumą. Tačiau kartais ĮSA poveikio neįmanoma nei išreikšti realiais faktais, nei jo pastebėti per trumpą laiką.

Darbo tyrimo objektas. Darbe yra analizuojami pasirinktų socialiai atsakingų įmonių AB „ACHEMA“; UAB „Eurotela“; AB „ESO“ įmonių verslo modeliai, strategijos bei jų investavimo nauda bei poreikis visuomenei.

Darbo tikslas. Išanalizuoti socialiai atsakingą veiklą vykdančių įmonių ypatumus bei veiklą.

Etiką galima apibūdinti daugeliu sąvokų, bet dažniausiai tai minima kaip mokslo sritis, kuri tiria moralės normas, principus bei problemas, kurios atsiranda tarp žmogaus ir aplinkos ar tarp įvairiais ryšiais susijusių asmenų. Kiekviena gyvenimo sritis turi savo etiką, pavyzdžiui, žurnalistika, politika ir t.t. Egzistuoja tų sričių etikos kodeksai ir tos srities žmogus, pažeidęs kodeksą, gali būti svarstomas etikos komisijoje ir net baudžiamas. Labai dažnai didžiausia bausmė yra viešumas. Verslas - ne išimtis, taip pat turi savo etiką. Pirmiausia egzistavo nerašytas garbės kodeksas, kuriuo pasikliaujama net ir dabar. Verslo etika susijusi su tiesa ir teisingumu, ją sudaro įvairūs visuomenės lūkesčiai, tokie kaip garbinga konkurencija, socialinė atsakomybė ir kolektyvo elgesys. Šiuolaikinė verslo etika pagrįsta tokiomis nuostatomis kaip pasitikėjimas bendradarbiais, konfidencialios informacijos saugojimas, tikslumas ir atidumas darbe. Verslo etika šiais laikais pasaulyje reikalinga norint apginti įmonės interesus prieš visuomenę, tačiau atsitinka ir atvirkščiai - socialiai atsakingo verslo puoselėjimas visuomenės naudai.

Pirmiausia verslo etika susidomėta JAV po Antrojo pasaulinio karo. Dauguma religinių vadovų keldavo klausimus apie teisingus atlyginimus, darbo praktikos ir kapitalizmo moralę. Tęsiant verslo etikos plėtrą keli JAV katalikų universitetai ir koledžai įtraukė į mokymo programas ir socialinės etikos kursus. Protestantų etikos darbai kreipė žmones būti kuklius, taupius, sąžiningai dirbti ir tokiu būdu užsitarnauti sėkmę. Tokios religinės tradicijos paskatino tolesnį verslo etikos vystymąsi. Ilgainiui tai tapo įprastu reiškiniu, kai kiekvienos religijos vadovai siūlydavo moralines vertybes ne tik verslui, bet ir vyriausybei, politikams bei asmeniniam gyvenimui.

  • Microsoft Word 330 KB
  • 2020 m.
  • Lietuvių
  • 26 puslapiai (5063 žodžiai)
  • Kolegija
  • Karlita
  • Socialiai atsakingiausių įmonių palyginimas
    10 - 1 balsai (-ų)
Socialiai atsakingiausių įmonių palyginimas. (2020 m. Vasario 26 d.). https://www.mokslobaze.lt/socialiai-atsakingiausiu-imoniu-palyginimas.html Peržiūrėta 2020 m. Balandžio 05 d. 13:21
×
24 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo