Socialinio darbo mokomosios profesinės veiklos praktikos ataskaita


Socialinio darbo mokomosios profesinės veiklos praktikos kompetencijų aplankas. Mokomosios profesinės veiklos praktikos vietos analizė. Institucijos paskirtis , vizija , misija. Socialinių paslaugų pobūdis. Darbo organizavimas ir bendradarbiavimas su klientais , jų grupėmis , bendruomenėmis bei socialiniais partneriais. Sprendžiamos socialinės problemos. Moko mosios praktinės veiklos patirties refleksija. Mokinausi kaip su klientais užmegzti kontaktą motyvuojant juos gydytis organizuojant pagalbą bei suteikiant reikalinga informaciją. Darbuotojas atsakinėja į skambučius kur suteikiama pirminė informacija. Praktikos vadovas mane supažindino su klientų bylomis ir paaiškino kaip pildomos yra bylos. Praktikos metu kaip jau minėjau tobulinau savo įgūdžius nes pati dirbu su priklausomybe sergančiais žmonėmis. Dirbdama savo darbą dirbu panašei bet netaikau teorijos. Taip pat labai vertinga praktikos metu buvo interviu metodo taikymas. Jautėsi jų pasitikėjimas manimi. Naujos žinios , įgūdžiai įgyti mokomosios profesinės - praktinės veiklos metu. Profesinės kompetencijos ir numatomi rezultatai praktikos metu. Išvados ir pasiūlymai Naudota literatūra ir informaciniai šaltiniai. Mokomosios profesinės veiklos praktikos dienoraštis. Profesinės kompetencijos ir numatomi rezultatai praktikos metu. Numatomi profesinės veiklos praktikos studijų rezultatai.


Šiuo metu priklausomybės, o ypač nuo narkotikų – viena iš pagrindinių problemų, kenkiančių visuomenės sveikatai. Apie šios problemos mastą dažnai kalbama žiniasklaidoje: galima pamatyti per televiziją ar perskaityti laikraštyje, kai naujienų informacijoje skelbiami duomenys apie nusikaltimus; viešose erdvėse matomas kai kurių žmonių neadekvatus elgesys, pavyzdžiui, mokiniai nelanko mokyklos, bėga iš namų, šeimose kyla konfliktų, kurie dažnai veda prie skyrybų; pastebimas bedarbystės augimas, ir galbūt pati baisiausia narkomanijos sukelta problema – mirtis.

Gydymas nuo narkotikų labai sunkus, nepaprastas procesas, o jo galutinis etapas – abstinencija, kadangi tik ji garantuoja kokybišką atsigavimą bei problemų vengimą. Vien tik medicina padėti gydant narkomaniją negali, nes medikamentai veikia laikinai, o pačią priklausomybę įveikti įmanoma grupinės terapijos bei reabilitacijos metu. Aišku, visur būna išimčių: kai kurie asmenys, priklausomi nuo narkotikų, grįžo į visuomenės gyvenimą, gydant tik medikamentais, bet tokių žmonių, deja, mažai. Dauguma priklausomų nuo narkotikų žmonių neigia savo ligą, nes po medikamentinio gydymo sunku išlaikyti abstinenciją. Todėl šiuo metu labai reikšminga ir aktualu kalbėti, kad terapinių grupių pagalba labai naudinga priklausomiems nuo narkotikų žmonėms, nes ji gali padėti atstatyti psichologinę, fizinę ir emocinę būklę.

Praktikos tikslas- studijų metu įgytas žinias ir gebėjimus pritaikyti praktinėje veikloje.

Darbo uždaviniai: 1. Susipažinti su VšĮ ”Meikštų dvaras’’ teikiamomis paslaugomis.

Tai yra tik pirminė informacija, leidžianti susidaryti bendrą vaizdą apie „Meikštų dvaro“ reabilitacijos centro veiklą ir jos galimą veiksmingumą gydant priklausomus asmenis.

Siekiant detaliau išanalizuoti asmenų, priklausomų nuo psichoaktyvių medžiagų, reabilitaciją pasirinktame centre, trečioje darbo dalyje yra pateikiama atlikto tyrimo duomenų analizė, kuria siekiama atskleisti „Meikštų dvaras“ reabilitacijos centro taikomų metodų poveikį priklausomybe sergančių asmenų gydymui ir ištirti, kaip dinamiška centro gydymo metodika įtakoja vartojimo problemų suvokimą ir jų sprendimą, o atitinkamuose prieduose pateikiama papildoma informacija, susijusi su centre vykdomos reabilitacinės veiklos metodologija. Besigydančio asmens anonimiškumas garantuojamas.

•Naujo prasmingo gyvenimo būdo įtvirtinimas. Programos dalyviai mokosi struktūruotai planuoti savo laisvą laiką, dienos darbus, laisvalaikio pravedimo formas. Tai padeda išvengti pervargimo, nusivylimo savimi, susitvarkyti su Lėtiniu abstinencijos sindromu, mokintis tvarkytis su atkryčio sindromu ir taikyti atkryčio susitvarkymo strategiją.

•Atsakomybės prisiėmimas. Terapinės bendruomenės nariai yra mokomi socialinės atsakomybės, prisiimant atsakomybę už savo veiksmus. Dalyviams sudaromos sąlygos prisiimti tam tikrų įsipareigojimų (atsakomybių), jie raginami imtis iniciatyvos už savo sveikimą bei rūpintis savimi.

•Savarankiškumo ugdymas. Asmeniui siekiama suteikti kuo daugiau galimybių priiminėti sprendimus savarankiškai, vadovaujantis savo supratimu, o ne patarimais, bei išmokti pasakyti „NE“.

•Bendravimo įgūdžių stiprinimas. Mokomasi keisti bendravimo stilių, kad jis būtų prieinamesnis tarpasmeniniuose santykiuose, spręsti kylančius konfliktus konstruktyviai, pasiskirstyti pareigas bei organizuoti įvairias šventes grupėje.

•Konkrečių sunkumų išryškinimas ir sprendimas. Mokomasi įveikti blaivaus gyvenimo sunkumus, juos atpažįstant ir sprendžiant, o ne šalinantis iš situacijų. Taip priklausomi asmenys mokomi atsparumo kasdieniam stresui ir ruošiasi tvarkytis su blaivaus gyvenimo sukeliamomis problemomis ateityje.

  • Microsoft Word 47 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (3388 žodžiai)
  • Kolegija
  • Evelina
  • Socialinio darbo mokomosios profesinės veiklos praktikos ataskaita
    10 - 3 balsai (-ų)
Socialinio darbo mokomosios profesinės veiklos praktikos ataskaita. (2019 m. Gegužės 27 d.). https://www.mokslobaze.lt/socialinio-darbo-mokomosios-profesines-veiklos-praktikos-ataskaita.html Peržiūrėta 2019 m. Rugsėjo 20 d. 10:36
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema