Socialinis darbas su rizikos šeimomis Ypatingų vaikų ugdymas ir socialinė integracija


Įvadas. Socialinės rizikos šeimos samprata. Socialinės rizikos šeimų atsiradimo priežastys. Socialinio darbo socialinės rizikos šeimoje ypatumai. Darbo priemonės ir metodai dirbant socialinį darbą su socialinės rizikos šeima. Socialinio darbuotojo vertybės. Išvados. Literatūra.


Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2015 m. pabaigoje savivaldybių vaiko teisių apsaugos tarnybų (skyrių) apskaitoje buvo įrašyta 9 757 socialinės rizikos šeimų.

TIKSLAS: Išsiaiškinti socialinio darbo su šeima ypatumus, priemones bei metodus. Išsiaiškinti socialinio darbo su socialinės rizikos šeima priemones, metodus bei ypatumus. Įvairūs autoriai vartoja skirtingus terminus šeimai, kuri susiduria su įvairiomis problemomis, apibūdinti. Tokias šeimas vadina probleminėmis, disfunkcinėmis, asocialiomis, rizikos grupės šeimomis. Šiuo metu tiek oficialiuose teisės aktuose, tiek vaikų teisių apsaugą užtikrinančiose ar socialinę paramą šeimoms teikiančiose institucijose vartojamas ,,socialinės rizikos šeimos“ terminas. Tačiau šis terminas irgi gali būti skirtingai interpretuojamas, vadinasi ir nevienodai suprantamas.

Dirbant su šeima, svarbu remtis sisteminiu požiūriu, t.y. žiūrėti į šeimą kaip į sistemą, susidedančią ne tik iš šeimos narių, bet atsižvelgti ir į tarpusavio santykius, kurie daro įtaką kiekvieno individo vidinei būsenai. Pakitimai sistemoje veikia individą, individas – santykius, o santykių pakitimai veikia visą sistemos būseną.

Nėra vienos teorijos, kuria remtųsi socialinio darbo praktika. Įvairių mokslo žinių gausa atspindi multifunkcionalų socialinio darbo pobūdį, kurį lemia klientų poreikių, aplinkybių, taikomų poveikio metodų gausa ir tarpusavio sąveika. Socialinio darbuotojo profesinės kompetencijos sistemoje nuolat sąveikauja žinios, įgūdžiai bei vertybinės nuostatos. Gebėjimas taikyti teorines žinias praktikoje formuojasi veikiant, tuo pačiu ugdomas ir kritinis mąstymas. Tai reflektyvioji praktika, grindžiama patirties mokymo teorija, susijusi su profesionalumo ir kompetencijos vystymosi procesu, kurio eigoje dalyvauja aktyviai veikdamas dalyvauja besimokantysis.

Metodas bendramoksline prasme - filosofinių ir mokslo žinių sistemos sudarymo ir pagrindimo būdas, taip pat tikrovės praktinio ir teorinio pažinimo priemonių ir būdų visuma. Savo genetinėmis šaknimis metodas kyla iš žmogaus praktinės veiklos, kurios būdai turėjo derėti su tikrovės savybėmis ir įstatymais.

Navaitis G. (2002, 117-122 p.) išskiria šiuos socialinio darbo su šeima metodus:

Žmonėms būtinos tobulėjimo sąlygos. Visuomenė ir pasirinkta profesija turi padėti žmonėms iš- naudoti savo potencialą visais socialinio funkcionavimo aspektais.

Konfidencialumas. Dažnai, jei tai nedraudžiama, socialiniai darbuotojai turi gerbti žmonių teisę į privatumą. Socialinio darbo vertybės apibrėžtos apibūdinant pagrindinius profesijos tikslus ir misiją.

  • Microsoft Word 34 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (4212 žodžiai)
  • Universitetas
  • Renata
  • Socialinis darbas su rizikos šeimomis Ypatingų vaikų ugdymas ir socialinė integracija
    8 - 1 balsai (-ų)
Socialinis darbas su rizikos šeimomis Ypatingų vaikų ugdymas ir socialinė integracija. (2017 m. Vasario 19 d.). https://www.mokslobaze.lt/socialinis-darbas-su-rizikos-seimomis-ypatingu-vaiku-ugdymas-ir-socialine-integracija.html Peržiūrėta 2019 m. Lapkričio 13 d. 02:44
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema