Socialinių įgūdžių ugdymas vaikų globos namų šeimynoje


Socialinių įgūdžių ugdymas vaikų globos namuose. Vaiku seimynose soceliniu igudziu vertinimas.

Įvadas. Socialinių įgūdžių ugdymo sampratos teorinis pagrindimas. Socialinių įgūdžių sąvokos samprata. Socialinių įgūdžių klasifikacija. Vaikai, gyvenantys globos namų šeimynoje. Globos namų šeimynose gyvenančių vaikų socialinių įgūdžių ugdymas. Globos namų šeimynose gyvenančių vaikų socialinių įgūdžių ugdymo metodai. Gyvenimo įgūdžių ypatumai. Socialinių įgūdžių ugdymo vaikų globos namų šeimynoje tyrimas. Tyrimo metodika. Tyrimo rezultatų analizė. Vaikų nuomonė apie socialinių įgūdžių ugdymą, vaikų globos namų šeimynoje. Vaikų globos namų šeimynų socialinių pedagogų interviu analizė. Socialinių pedagogų nuomonė apie vaikų globos namų šeimynų situaciją ir pareigas. Socialinio pedagogo nuomonė apie darbo metodų naudojimą, ugdant vaikų, gyvenančių globos namų šeimynoje, socialinius įgūdžius. Išvados. Literatūra. Priedai. Priedas. Klausimynas vaikams. Priedas. Klausimynas globos namų darbuotojams.


Problema. Pastaraisiais metais vaikų globos namuose yra steigiamos globos namų šeimynos, kuriuose vaikai gyvena kartu broliai sus seserimis ir gali minimaliai ugdyti socialinius įgūdžius praktinėje veikloje, tačiau šie vaikai neįgyja tinkamų socialinių įgūdžių, kurie leistų prisitaikyti visuomenėje. Svarbu pabrėžti ir tai, kad vaikų globos namuose, tėvų vietą yra „užėmę“ specialistai, kurie minimaliai kompensuoja tėvišką meilę ir rūpestį vaikams. Jie stengiasi išugdyti doras asmenybes, tačiau visgi vaikų, augančių vaikų globos namuose tiek ir globos namų šeimynose, socialiniai įgūdžiai skiriasi nuo vaikų, kurie auga šeimose (Samašonok, K., Gudonis, V., 2007). Mokslininkų (Pileckaitė – Markovienė, M., Lazdauskas, T., 2007, Samašonok, K., Žukauskienė, R., Gudonis, V., 2006, Leliūgienė, I., Kovalenkovienė, J., 2005, Samašonok, K., Žukauskienė, R., 2004, Žukauskienė, R., Leiputė, O., 2002, Braslauskienė, R., 2001, 2002 ir kt.) teigimu, globos institucijų auklėtiniams yra nepakankamai susiformavusios socialinės elgsenos įgūdžiai, būdingi bendravimo su aplinkiniais sunkumai, elgesio ir emocinių problemos, socialinių kompetencijų trūkumas, žemas savęs vertinimas, disfunkcionalių elgesio strategijų taikymas gyvenimiškose situacijose. Visa tai verčia susimąstyti bei skatina ieškoti efektyvesnių ugdymo metodų ir būdų, kaip tinkamai organizuoti ugdymo procesą, kad būtų kuo geriau išugdomi vaikų, gyvenančių globos namuose, socialiniai įgūdžiai. Todėl svarbu išsiaiškinti, kokiais ugdymo metodais ir priemonėmis yra ugdomi socialiniai įgūdžiai vaikų, gyvenančių globos namų šeimynoje.

Tyrimo objektas. Vaikų, gyvenančių globos namų šeimynoje, socialinių įgūdžių ugdymas.

Tyrimo tikslas – išsiaiškinti globos namų šeimynose, gyvenančių vaikų socialinių įgūdžių ugdymo ypatumus.

Atskleisti globos namų šeimynose gyvenančių vaikų socialinių įgūdžių ugdymo ypatumus.

Atskleisti, kokie ugdymo metodai yra taikomi, ugdant vaikų, gyvenančių globos namų šeimynoje, socialinius įgūdžius.

Tyrimo imtis. Tyrime dalyvaus dvi tiriamųjų grupės: 3 globos namų šeimynose dirbantys socialiniai pedagogai ir ten gyvenantys vaikai (30), kurių amžius yra nuo 12 iki 17 metų.

Darbo struktūra: Kursinį darbą sudaro įvadas, dvi dalys (teorinė ir empirinė), išvados, naudotos literatūros sąrašas (52 šaltiniai), priedai.

Taigi, šiame darbe socialiniai įgūdžiai bus suprantami kaip asmens gebėjimas gyventi socialinėje ekonominėje visuomenėje; tai gebėjimas, padedantis žmonėms lengviau bendrauti tarpusavyje, sutarti su kitais, bendradarbiauti, analizuoti socialines situacijas, sugebėti konstruktyviai spręsti konfliktines situacijas, priimti adekvačius esamoje situacijoje sprendimus, išreikšti savo jausmus.

Taigi, intrapersonaliniai įgūdžiai yra socialinių įgūdžių pagrindas, kuris daro įtaką ir asmens santykiams su aplinka. R. Raudeliūnaitės (2006) teigimu, intrapersonaliniai įgūdžiai yra sudėtingas darinys, apimantis daugelį įvairių komponentų. Remiantis mokslininkų mintimis (Rean, Kolominski, 2000, Raudeliūnaitė, 2006) galima teigti, kad intrapersonaliniais įgūdžiais laikyti savęs pažinimo, savęs vertinimo bei savikontrolės įgūdžiai.

Savęs pažinimas – tai savęs paties, savo bruožų, poreikių ir galimybių pažinimas ir vertinimas. Savęs vaizdas priklauso nuo to, kaip asmuo priima informaciją apie save: yra jai atviras ar uždaras. Būdamas atviras neigiamai ir teigiamai informacijai apie save, asmuo sudaro galimybę keistis savęs vaizdui. Tai ypač svarbu prisitaikant prie naujų, neįprastų aplinkybių, reikalavimų. Dauguma žmonių vienaip elgiasi būdamas viešumoje, su draugais, kitai – namuose su šeimos nariais. Būtina pabrėžti tai, kad savosios vertės suvokimas yra labai svarbi asmenybės charakteristika. Savosios vertės lygis reguliuoja elgesį įvairiose gyvenimo srityse, stipriai veikia tarpasmeninius santykius, elgesį kritinėse situacijose (Dirsienė, Reikertienė, 2008).

  • Microsoft Word 405 KB
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 49 puslapiai (11928 žodžiai)
  • Kolegija
  • Aušra
  • Socialinių įgūdžių ugdymas vaikų globos namų šeimynoje
    8.7 - 3 balsai (-ų)
Socialinių įgūdžių ugdymas vaikų globos namų šeimynoje. (2016 m. Lapkričio 01 d.). https://www.mokslobaze.lt/socialiniu-igudziu-ugdymas-vaiku-globos-namu-seimynoje.html Peržiūrėta 2019 m. Birželio 16 d. 15:34
×
Nesuprantate kaip atlikti užduotį? Klauskite eksperto!