Specialiųjų poreikių turintys vaikai ir jų integracija


Įvadas. Specialiųjų poreikių turintys vaikai. Sutrikusio intelekto vaikai. Sutrikusios klausos vaikai. Sutrikusios regos vaikai. Vaikai turintys fizinio išsivystymo negalią bei sergantys somatinėmis ligomis. Pagalbos teikimo institucijos. Specialiųjų poreikių vaikų adaptacija visuomenėje. Pedagogų ir tėvų bendradarbiavimas ugdant specialiųjų poreikių turinčius vaikus. Išvados. Literatūros sąrašas.


Visuomet buvo žmonių, turinčių vienokį ar kitokį sutrikimą, negalią. Negalia visada buvo laikoma išskirtine norma, skirtingumu arba nukrypimu nuo normos. Visuomenės santykis su neįgaliaisiais tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje buvo iš dalies susijęs su baime (tapti tokiam pačiam) arba iš dalies su panieka (aš esu pranašesnis). (Giedrė Kvieskienė, Renaldas Čiužas, Violeta Vaicekauskienė, Rimantė Šalaševičiūtė, 2015). Seniau vaikai turintys negalia buvo slepiami nuo visuomenės arba tiesiog neišgyvendavo. Tačiau dabar stengiamasi tokius vaikus kiek įmanoma labiau integruoti į visuomenę, mažinti jų atskirtį.

Dažniausiai pasitaikantys regos sutrikimai yra trumparegystė, toliaregystė, žvairumas. Regėjimu susikuriami vaizdiniai apie pasaulį, todėl sutrikęs regėjimas užkerta kelią šiam pažinimo būdui, apsunkina bendravimą su aplinka. Sutrikusios regos vaikai blogiau taria kalbos garsus, prasta jų foneminė klausa, dažnai būna neišsivysčiusi kalba, skurdus žodynas, būdingas agramatizmas (kalbos gramatinės sandaros suvokimo sutrikimas). Trumparegiai vaikai gerai mato iš arti, bet toli esančius daiktus - neryškiai. Toliaregiai vaikai geriau mato toli esančius daiktus, blogai – esančius arti. Žvairumas atsiranda tada, kai nedarniai veikia akį judinantys raumenys. Tikslios žvairumo priežastys ne visada žinomos. Taip pat žvairumas gali būti paveldėtas, raumenys gali būti neteisingai prisitvirtinę, paralyžiuoti.

Fizinio išsivystymo negalia – tai judesio ir padėties sutrikimai. Tai labai įvairios kilmės ir sukeliantys skirtingas pasekmes sutrikimai. Vieni paveldimi, kiti įgyjami dėl traumų arba persirgtų ligų. Tačiau ne visi fiziniai ir judėjimo sutrikimai sukelia tokias pasekmes, dėl kurių reikėtų specialiojo ugdymo.

Svarbūs specialiųjų poreikių mokinių adaptacijos veiksniai yra šeima, namų aplinka, tėvų parama, mokinio ir mokytojo bendravimas, bendras visuomenės požiūris, vaiko vystymosi sutrikimo esmė, paties specialiųjų poreikių mokinio nuostatos, gebėjimai ir t.t. Norint padėt vaikui, turinčiam specialiųjų poreikių kuo geriau adaptuotis visuomenėje, reikia dirbti ne tik su pačiu vaiku individualiai, bet labai svarbu dirbti su jo tėvais ir tinkamai paruošti klasę, kurioje mokysis vaikas.

  • Microsoft Word 74 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (1643 žodžiai)
  • Universitetas
  • Enrika
  • Specialiųjų poreikių turintys vaikai ir jų integracija
    10 - 1 balsai (-ų)
Specialiųjų poreikių turintys vaikai ir jų integracija . (2018 m. Gruodžio 30 d.). https://www.mokslobaze.lt/specialiuju-poreikiu-turintys-vaikai-ir-ju-integracija.html Peržiūrėta 2019 m. Lapkričio 21 d. 00:44
×
Namų darbų pagalba 24/7