Specifinio krovinio amoniako parengimas vežimui ir transportavimas


Įvadas. Pagrindinė informacija apie amoniaką. Amoniako identifikavimas, priskyrimas pavojingumo klasei. Amoniako pakavimas bei ženklinimas. Amoniako krovimas ir sandėliavimas. Rodikliai. Ekonominiai - finansiniai vežimo proceso rodikliai. Rizika kelyje. Išvados. Literatūros sąrašas. Lentelių sąrašas. Paveikslėlių sąrašas.


Darbo tikslas – išnagrinėti esminius pavojingo krovinio – amoniako – parengimo vežimui bei transportavimo keliais aspektus.

amoniako slėginiai indai turi buti pripildomi iki darbinio slėgio, neviršijančio 5 barų;

Amoniaką galima pakuoti ir mišriu būdu – į išorinę kombinuotąją tarą:

Amoniaką sandėliuoti reikia specialios paskirties induose vėsiose ir gerai ventiliuojamose patalpose, saugoti nuo šilumos, saulės spindulių poveikio, kontaktų su nesuderinamomis medžiagomis. Amoniako sandėliuose reikia naudoti tik sprogiai aplinkai pritaikytą elektros įrangą, kadangi amoniako garų išsiskyrimas uždarose patalpose gali pasiekti sprogaus mišinio susidarymo ribą. Uždara tara su skystu amoniaku gali sprogti nuo įšilimo, taigi šildymas ir mechaninis taros pažeidimas turi būti ypatingai vengtinos sąlygos tiek amoniako krovimo ar sandėliavimo, tiek transportavimo metu (AB „Achema“ saugos duomenų lapas pagal Reglamento (EB) Nr. 1907/2006 (REACH) priedą Nr. II, 2014).

Amoniako gabenimo transporto priemonė parenkama pagal ADR II tome (2013) numatytus reikalavimus. Pasirenkama, kad šiuo atveju amoniakas saugomas bei transportuojamas kaip suslėgtas skystis specialiuose konteineriuose (amoniako transportavimui įteisintose cisternose) (ADR, 2013, II tomas), kurie bus gabenami tokiems kroviniams pritaikytuose krovininiuose automobiliuose. Transportuojant amoniaką cisternose jo slėgis prilygsta vandens slėgiui bei išlieka toks pat nepriklausomai ar cisterna yra užpildyta 10 proc. ar 80 proc. tūrio (AB „Achema“ saugos duomenų lapas pagal Reglamento (EB) Nr. 1907/2006 (REACH) priedą Nr. II, 2014).

Pavojingų krovinių vairuotojų mokymus sudaro teoriniai bei praktiniai užsiėmimai. Mokymo įstaiga turi užtikrinti, kad pavojingų krovinių vairuotojų mokytojai pasižymėtų tinkamomis žiniomis, o mokant būtų atsižvelgiama į naujausius su pavojingų krovinių vežimu susijusių taisyklių ir mokymo reikalavimų pakeitimus ADR, 2013, II tomas).

UAB „Auto“ amoniaką gabena taip pat iš Europos į Baltijos šalis, Baltarusiją, Kazachstaną. Ši įmonė gabena pavojingus krovinius kelių, jūrų, geležinkelių transportu bei multimodaliniu būdais (Auto, [Žiūrėta 2017-12-09]).

Remiantis LR Statistikos departamento 2013 m. duomenimis maždaug pusę mūsų šalyje pervežamų krovinių sudaro pavojingiems priskiriami kroviniai. Daugiausia jų vežami geležinkeliais (apie 55 proc.), tuo tarpu kelių transportu – apie 26 proc. Vandens transportu gabenama apie 21 proc. pavojingų krovinių, tuo tarpu oro transportu – vos 2 proc.

Svarbu paminėti, kad amoniako rinka kaimyninėse ir kitose šalyse yra ganėtinai įtempta, kadangi dėl karinių veiksmų iš šios rinkos iškrito vieni iš pagrindinių Ukrainos eksportuotojų – Gorlovkos bei Severodonecko gamyklos, o dėl taikomų sankcijų – taip pat ir Rusijos „Rossosh“ gamykla. Tikėtina, kad amoniako gabenimo apimtys per Lietuvą artimiausiu metu turėtų išaugti – tai galima argumentuoti AB „Achema“ iniciatyva – 2013 m. antrame pusmetyje ši įmonė ėmė pardavinėti amoniaką kaip atskirą produktą.

Mes parinkome važiavimo maršruto pradinį variantą naudojant PTV map&guide programą, kuria naudojantis galima nustatyti greičiausią ir trumpiausią maršrutą tarp miestų.

Pagal mūsų nustatytą maršrutą vairuotojas pirma dieną pradeda važiuoti 8:00 val. ir važiuoja per dieną du kartus po 4,5 val. su viena 45 min pertrauka. Vairuotojo darbo laikas baigiasi pasibaigus vairavimo valandoms. Taip pat verta paminėti, kad sunkvežimis pajuda iš pradinio taško tik su ketvirtadaliu (335 l) pripildytu kuro baku ir užsipils 581,4 l degalų pirmame sustojime Lenkijoje, kadangi ten kuras yra pigesnis ir šito degalų kiekio pilnai pakaks visai kelionei iki iškrovimo taško. Tai galime patvirtinti skaičiavimais, kur matome, kad 581,4 l su likusiu 235 l kuru bake pakanka 2721 km, o mums nuo užsipylimo taško lieka pravažiuoti apie 2388 km:

  • Microsoft Word 527 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 19 puslapių (3941 žodžiai)
  • Universitetas
  • Edgar
  • Specifinio krovinio amoniako parengimas vežimui ir transportavimas
    10 - 1 balsai (-ų)
Specifinio krovinio amoniako parengimas vežimui ir transportavimas. (2018 m. Sausio 10 d.). https://www.mokslobaze.lt/specifinio-krovinio-amoniako-parengimas-vezimui-ir-transportavimas.html Peržiūrėta 2018 m. Lapkričio 13 d. 03:00
×