Stebėjimo metodas, konspektas


Stebėjimo instrumentas – matrica. Stebėjimo metodą tikslinga taikyti , kai. Stebėjimo metodai Struktūrinis stebėjimas. Paprastas ir apgaulingas stebėjimas. Struktūruoti ir nestruktūruoti požiūriai į stebėjimą Kiekybiniai požiūriai. Neįjungtas paprastas stebėjimas. Atliekant stebėjimą , būtina atkreipti dėmesį į šiuos elementus Fizinė aplinka. Veikla ir tarpusavio poveikis. Dažnumas ir trukmė. Stebėjimas atsižvelgus į aplinką. Tyrėjo vaidmens fazės 1 fazė. Pirminis stebėjimas. Fazė. Pirminis stebėjimas dalyvaujant. Fazė. Pirminis dalyvavimas stebint. Fazė. Refleksyvus stebėjimas. Stebėjimo etapai pagal. Cohen ir. Manion. Stebėjimo metodo privalumai. Metodo trūkumai ir jų šaltiniai.


Anot R. Kumar (2005) Stebėjimas yra vienas iš būdų pirminiams duomenims rinkti. Stebėjimas yra tikslingas, sistemingas ir atrankinis būdas stebėti ir klausytis sąveikos ar reiškinio, kai jis vyksta. Yra daugybė situacijų, kai stebėjimas yra tinkamiausias duomenų rinkimo būdas; pavyzdžiui, kai norite sužinoti apie sąveiką grupėje, ištirti gyventojų mitybos įpročius, išsiaiškinti, kokias funkcijas atlieka darbuotojas, ar ištirti asmens elgesį ar asmenybės bruožus.

Anot, J. Ratkus ir T. Tamošiūno, stebėjimas - tai paplitęs pedagogikos mokslinio tyrimo metodas, įgalinantis stebėti, pamatyti vieno ar kito pedagoginio reiškinio vystymąsi, raida, užfiksuoti jo charakteringas ypatybes, pasireiškusias ar pasireiškiančius įvairiose įprastinėse situacijose.

Stebėjimas gali būti ilgalaikis, trumpalaikis, tolyginis, epizodinis, paprastas ir technizuotas.

Stebėjimo instrumentas – matrica, kuri reiškia, jog absolventas, išanalizavęs teorinę medžiagą ir parengęs teorinę darbo dalį, sudaro lentelę, kurioje nurodomi konkretūs kriterijai, pagal kuriuos bus vykdomas stebėjimas.

2. Uždarasis stebėjimas patikimesnis, diskutuojama dėl jo etiškumo. Tačiau ši abejonė nėra pagrįsta, atsižvelgus į bendrą siekį, kad ugdymas turi būti atviras visuomenei, taip pat į reikalavimą, kad tyrėjo surinkta pirminė informacija būtų konfidenciali. Uždarojo stebėjimo tikslais gali būti naudojamos techninės priemonės – eksperimentinėse auditorijose ir klasėse įrengiama televizijos sistema, slapta kamera daromi vaizdo įrašai, įrengiamos iš vienos pusės permatomos mokomųjų patalpų sienos ir pan. Kitaip sakant, siekiama stebėti taip, kad tiriamieji to nežinotų.

3. Savistaba moksliniuose tyrimuose taikoma gana retai, tačiau kai kuriais atvejais ji yra nepakeičiamas diagnostinės informacijos rinkimo būdas. Pedagoginės veiklos savistaba yra vienas iš patikimų būdų gauti informaciją apie ugdymo proceso vidinę struktūrą, ugdomųjų veiksmų kokybę, jų realizavimo sąlygas.

  • Microsoft Word 30 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 7 puslapiai (1489 žodžiai)
  • Kolegija
  • Melita
  • Stebėjimo metodas, konspektas
    10 - 2 balsai (-ų)
Stebėjimo metodas, konspektas. (2019 m. Lapkričio 07 d.). https://www.mokslobaze.lt/stebejimo-metodas-konspektas.html Peržiūrėta 2019 m. Gruodžio 11 d. 12:53
×
Nežinai kaip atlikti užduotį? Klausk!