Stilius teatre


Vaizdavimo ir išraiškos priemonių visumą. Avangardas " yra Napoleono kariuomenės terminas , kuris rėmėsi kareiviais , kurie pirmieji įeina į mūšį ,. Yra pasikeitimo kūrėjai. Ekspresionistais , simbolistais bei dadaistais. Naujais vaidinimų modeliais.Blau eksperimentavo su spektaklio greičiu , poetiniais tekstais ir abstrakčiais modeliais , kad padaryti teatrą ryškesnį. Sukelti publikos įsiūtį ir neigiamą reakciją. Priešiška dvasia.Antagonistiniais žiūrovų atžvilgiu. Atšakų iš tradicinio teatro praktikos. Susidomėjimas ritualu ir ceremonija. Santykį tarp atlikėjų ir žiūrovų. Avangardui ( avant garde Tai prancūziškas terminas , reiškiantis progresyvią sargybą kariniame formavime ".Laužo tradicijas ir lenkia savo laiką. Ritualas ar modeliai. Neverbalinę ir improvizacinę struktūras. Segmentinė struktūra yra jų pačių individualūs ryšiai. Gali jungti įprasta tema. Segmentai ir vaizdiniai pateikimai kaip struktūra. “ Laiškas karalienei Viktorijai ”, “ Enšteinas paplūdimy ” ir “ Civiliniai Karai ”.


Meno istorijoje stilių įvairovės pokyčiuose pastebėti šie dėsningumai: stabiliose visuomenėse stiliaus formavimasis, jo raiška, transformacijos trunka ilgesnį laiko tarpą.( Senovės Egipte, Senovės Romos Respublikos ir Imperijos laikais, Bizantijoje) Mobiliuose visuomenėse stilių kaita spartesnė. (Senovės Graikijoje, Renesanso laikotarpio Italijoje, Ispanijoje, Anglijoje).

Stiliaus formavimosi ir pokyčių procesą įtakoja daugelis faktorių. Visuomenės požiūrių kaita, ekonomikos raida gali esmingai įtakoti stilių kaitos procesą.

Stiliaus vaizdavimo ir išraiškos priemonių pasirinkimą lemia menininko asmuo. Individualus menininko stilius atsiskleidžia per meno kūrinio formos ir turinio originalumą, jo kūrybos procese yra panaudojami nauji ar naujai transformuoti kūrybos metodai. ( Juozo Miltinio intelektualus teatras, Eimunto Nekrošiaus metaforos teatras, Bertoldo Brechto epinis teatras, Antonen’o Artoud žiaurumo teatras, Stanislavskio psichologinis teatras).

Menininko individualus stilius įtakojamas bendrų jo gyvenamo laikmečio intelektualinių, politinių, socialinių, filosofinių idėjų.

Menininkų grupėse sutampančios estetinės nuostatos suvienija individualius stilius,grupių programinės nuostatos neretai būna išreiškiamos manifestais. Taip gimsta grupę menininkus apjungiantis stilius, kuriame galime atrasti individualių stilių bruožų. (Futuristų , siurrealistų, impresionistų, absurdo teatro stiliaus kūrėjų ir pasekėjų judėjimai).

Dominuojančios laikmečio idėjos ir meninės raiškos formos gali įtakoti tiek individualų, tiek grupės stiliaus raidą.Taip formuojasi individualius stilius apjungiantis epochos stilius. (Helenistinis, Renesanso epochos stilius, Klasicizmo, romantizmo, natūralizmo stiliai).

Dominuojančios epochos stilistinėje raiškoje galime įžvelgti ir nacionalinių bruožų, kurios buvo suformuotos atskirose tautinėse grupėse, sukūrusiose originalias, etninės kultūros tradicijas.Nacionalinių tradicijų įtakoto stiliau kūriniuose nepanaikinami nei individualių, nei grupės, nei epochos formuojamų stiliaus savitumai, jie gali būti papildomi papildo nacionalinio stiliaus bruožais.

Globalizacijos ir naujų technologijų epochoje pastebima didesnė stilisistinės raiškos dinamika, apjungianti ir transformuojanti individualias menines idėjas ir formas į naujus globalius stilistinius naujadarus. Postmodernios visuomenės stilių raiškoje pastebimos bendros, dažnai multikultūrinės situacijos įtakojamos estetinės tendencijos.

  • Microsoft Word 18 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 6 puslapiai (1676 žodžiai)
  • Universitetas
  • Rita
  • Stilius teatre
    10 - 3 balsai (-ų)
Stilius teatre. (2017 m. Lapkričio 24 d.). https://www.mokslobaze.lt/stilius-teatre.html Peržiūrėta 2020 m. Rugsėjo 26 d. 23:20
×
145 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo