Strateginio planavimo esmė, tikslai ir uždaviniai


Įvadas. Strateginio planavimo esmė, tikslai ir uždaviniai. Strateginio planavimo modeliai. Strateginio planavimo procesas. Strateginio planavimo proceso stadijos. Analizės stadija. Veiklos stadija. Strateginio planavimo procesą veikianti aplinka. Išorinės aplinkos įvertinimas. Vidaus veiksnių analizė. SWOT analizė ir problemos identifikavimas. Vidinio profilio analizė. Bostono matricos modelis. Verslo strategijų formavimas. Strateginių planų įgyvendinimas. Strateginis planavimas įmonėse. Strateginio planavimo vaidmuo įmonėje. Strateginio planavimo reikšmė. Strateginio plano ryšys su finansais. Išvados. Literatūra.


Pasaulyje vyksta spartūs technologiniai pokyčiai, rinkos vis labiau įgyja pasaulinį mastą. Todėl vadovavimo įgūdžius būtina papildyti strateginio planavimo įgūdžiais. Kad organizacija pasiektų tikslą, jos vadovai apie galimybes ir besikeičiančių sąlygų poveikį turi mąstyti strategiškai. Norėdami žinoti, kada pradėti strateginius pakeitimus, jie privalo atidžiai stebėti išorinę aplinką. Be to, savo verslą jie turi taip gerai pažinti, kad nuspręstų, kurios rūšies strateginių pakeitimų imtis.

Strateginis planavimas – tai problemos sprendimo procesas, siekiant pritaikyti organizaciją jos ateities aplinkai. Tai yra procesas, kuriam vykstant būtina numatyti įvykius ir spręsti, kas įmanoma ir būtina padaryti, kad organizacija pasinaudotų galimybėmis ir gautų naudos, ir apsisaugotų nuo visko, kas trukdo jos sėkmei ir gresia išlikimui.

Formaliai strateginio planavimo esmę išreiškia nuolatinis galimybių ir grėsmių, išorinių bei vidinių pranašumų ir trūkumų nustatymas, siekiant priimti kuo geresnius sprendimus galimybėms panaudoti ir išvengti grėsmių.

Strateginio planavimo proceso tikslas – nuolat nagrinėti organizacijos veiklą tiek dabarties, tiek ateities požiūriu ir numatyti strategines permainas, kad organizacija žengtų į įsivaizduojamą ateitį sėkmingai.

Darbo aktualumas. Kiekvieno verslo sėkmė priklauso nuo to, kaip įgyvendinami strateginiai sprendimai, kurie leidžia organizacijai išlikti sudėtingomis rinkos sąlygomis. Tai būtina sąlyga siekiant verslo sėkmės, o kiekviena organizacija tik to ir siekia – tapti sėkmingu rinkos dalyviu. Konkurencinė kova verčia verslo dalyvius galvoti ne tik apie šiandieninius aktualius klausimus, tačiau nepamiršti ateities perspektyvų, nes tai ką sukursime dabar, o įgyvendinsime rytoj, rezultatais galėsime džiaugtis tik ateityje. Netinkamai ir ne laiku pasirinkta verslo strategija gali sudaryti sąlygas patirti pakankamai didelius sunkumus versle ar net bankrotą. Šiandieniniame verslo pasaulyje labai sunku įsivaizduoti organizaciją, kuri veikia be aiškiai suformuluotos verslo strategijos. Norint sėkmingai tai padaryti būtinana gerai išmanyti strateginį planavimą. Šiame darbe pagrindinis dėmesys ir skiriamas strateginiam planavimui. Šios teorinės medžiagos pagalba įmonės galėtų turėti aiškų veiksmų planą, kuris leistų siekti tikslų bei įgyvendinti užsibrėžtus uždavinius.

Strateginis planavimas - tai problemos sprendimo procesas, siekiant pritaikyti organizaciją jos ateities aplinkai. Tai yra procesas, kuriam vykstant būtina numatyti įvykius ir spręsti, kas įmanoma ir būtina padaryti, kad organizacija pasinaudotų galimybėmis ir gautų naudos, apsisaugotų nuo visko, kas trukdo jos sėkmei ir gresia išlikimui.

Formaliai strateginio planavimo esmę išreiškia nuolatinis galimybių ir grėsmių, išorinių bei vidinių pranašumų bei trūkumų nustatymas, siekiant priimti kuo geresnius sprendimus galimybėms panaudoti ir išvengti grėsmių.

Strateginio planavimo proceso tikslas - nuolat nagrinėti organizacijos veiklą tiek dabarties, tiek ateities požiūriu ir numatyti strategines permainas, kad organizacija žengtų į įsivaizduojamą ateitį sėkmingai.

Strategijos rengimas ir jos įgyvendinimo administravimas apima penkis skirtingus uždavinius:

1. Vadovybė turi sukurti organizacijos viziją. Tai susiję su organizacijos paskirties (misijos) ir tikslų formulavimu.

  • Microsoft Word 614 KB
  • 2020 m.
  • Lietuvių
  • 31 puslapis (8282 žodžiai)
  • Universitetas
  • Irma
  • Strateginio planavimo esmė, tikslai ir uždaviniai
    10 - 3 balsai (-ų)
Strateginio planavimo esmė, tikslai ir uždaviniai. (2020 m. Birželio 29 d.). https://www.mokslobaze.lt/strateginio-planavimo-esme-tikslai-ir-uzdaviniai.html Peržiūrėta 2020 m. Rugpjūčio 15 d. 18:56
×
129 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo