Sveika mityba ir fizinis aktyvumas


Sveika mityba. Kas yra mityba? Maisto medžiagos organizme naudojamos. Su maistu mes gauname. Angliavandeniai. Angliavandeniai skirstomi į dvi grupes. Pagrindiniai angliavandenių šaltiniai. Angliavandeniai. Baltymai. Pagrindiniai baltymų šaltiniai. Baltymų poreikiai. Riebalų poreikiai. Riebaluose tirpūs vitaminai. Mitybos rėžimas. Paauglių mityba. Užduotis. Vanduo funkcijos. Vanduo. Čiaupo vanduo. Inkstai. Fizinis aktyvumas,mankšta ar sportas? Fizinio aktyvumo nauda. Naudingi patarimai.


MITYBA - tai vienas svarbiausių mūsų gyvensenos veiksnių, turinčių įtakos mūsų sveikatai.

Rudieji ryžiai Makaronai Grikiai Avižinė košė Bananai Juoda duona.

Aprūpina organizma energija 1g = 4 kcal 45-60 % dienos energijos Palaiko normalią virškinamojo trakto veiklą.

Varškė Liesa vištiena Sojos mėsa Kalakutienos krutinėle Žirniai, pupelės Kiaušiniai Riešutai Žuvis.

Riebalai yra koncentruotas energijos šaltinis. 1g = 9 kcal Taip pat jie svarbūs smegenų veiklai. Rekomenduojama, kad riebalai sudarytų iki 30 proc. visos su maistu gaunamos energijos. Juose gali kauptis riebaluose tirpūs vitaminai: A, E, D, K.

Reikalingi: Regėjimui Kaulams Raumenims Odai Plaukams Nagams Imunitetui A – orandžinės daržovės : morkos, moliūgai.kopūstai,pomidorai,pieno produktai D – žuvis, žuvų taukai,pieno produktai, kiaušiniai E – augaliniai aliejai, riešutai,sėklos,grūdų produktai,kiaušiniai,pieno produktai, mėsa K –daržovės: špinatai,pomidorai,kopūstai.

Vartoti daugiau vitaminų, Mineralinių medžiagų, Maisto skaidulų turinčių produktų, Kalcio (dėl griaučių, raumenų, endokrininės sistemos vystymosi). Pagrindinis kalcio šaltinis pienas ir jo produktai. Geležis reikalingas augant raumenų masei ir didėjant kraujo kiekiui. Pagrindinis geležies šaltinis – mėsa. Jodo trūkumas sutrikdo skydliaukės funkciją, sumažina darbingumą, mokymosi galimybes. Jodo šaltinis – žuvų produktai (menkė, krevetės, žuvų taukai, plekšnė, džiovinti jūros kopūstai), joduota druska. Fluoro trūkumas sudaro sąlygas danties ėduoniui vystytis, sutrikdo augančio organizmo kaulų sistemos vystymąsi. Fluoro yra jūros kopūstuose, žaliojoje arbatoje, špinatuose, žirniuose, mėsoje, krevetėse.

  • MS PowerPoint 11984 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 27 puslapiai (779 žodžiai)
  • Kolegija
  • Kornelija
  • Sveika mityba ir fizinis aktyvumas
    10 - 3 balsai (-ų)
Sveika mityba ir fizinis aktyvumas. (2019 m. Spalio 14 d.). https://www.mokslobaze.lt/sveika-mityba-ir-fizinis-aktyvumas.html Peržiūrėta 2019 m. Lapkričio 15 d. 11:39
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema