Transporto inžinerijos pobūdžio organizacijos valdymo praktikos analizė ir jos gerinimo rekomendacijos (2)


Įvadas. Teorija. Transporto pobūdžio įmonės valdymo schema. Praktinė dalis. AB „Lietuvos geležinkeliai“ pristatymas. Veiklos sritys. Vertybės. Veiklos objektai, tikslai ir uždaviniai. Socialinė atsakomybė. Paslaugos. Krovinių vežimo direkcija. Keleivių vežimo direkcija. Veikla. Krovinių vežimas. Keleivių vežimas. Balanso pokyčiai. Pajamos. Sąnaudos. Valdymo struktūra. AB „Lietuvos Geležinkeliai" bendrovių grupės valdymo struktūros schema. Modernizavimas ir plėtra. Geležinkelių infrastruktūros atnaujinimas ir modernizavimas. Projektas „Rail Baltica“. Krovinių vežimo ūkio atnaujinimas. Keleivių vežimo gerinimas. IT ir kitų sričių plėtra. Išvada. Šaltiniai.


"Lietuvos geležinkeliai" dižiausia Lietuvos įmonė, kuri prisideda labiausiai prie Lietuvos BVP kilimo.

Šią valstybinę įmonę pasirinkau todėl, kad buvo įdomu panagrinėti, kaip ji veikia, kaip sugeba patenkinti vartotojų norus, kaip susitvarko su ekonominiais klausimais, kai valdo didžiausią pelną Lietuvoje.

Vadovavimas nebus efektyvus, jei nebus pagrįstas lyderiavimu. Kaip teigia Vanagas R., Vyšnaiskienė R., visuma tarpusavyje susijusių valdymo metodų, elgesio normų ir taisyklių, kurias vadovas naudoja savo darbe ir kokios parodo jo požiūrį į darbą ir į savo pavaldinius, yra apibrėžiamas kaip vadovavimo stilius. Išskiriami autoritarinis arba valdingas, pasižymintis stipria valdymo centralizacija, visos valdžios koncentracija vienose rankose. Jis visiškai nevertina pavaldinių iniciatyvumo, savarankiškumo, reiklumo sau ir kitiems. Vadovas nuolat stengiasi primesti savo nuomonę ir reikalauja besąlygiško paklusnumo. Dominuojanti paklusnumo, valdymo priemonė – įsakymai, todėl didžiąją įmonės dokumentacijos dalį sudaro įsakymai, instrukcijos ir papeikimai. Šiam stiliui būdingas pagarbos pavaldiniams trūkumas, šiurkštumas ir nemandagumas. Liberalus arba anarchinis, pasižymintis minimaliu vadovo kišimusi į pavaldinių veiklą, nedemonstruoja savo valdžios, su pavaldiniais elgiasi itin taktiškai, geranoriškas ir mandagus. Jo nurodymai dažniau primena prašymus. Jis yra neaktyvus, nuoseklus, lengvai įtikinamas. Demokratiškas vadovas, skirtingai nei autokratas, valdydamas žmones linkęs daugumą klausimų spręsti kolegialiai, pasitariant ir pasvarstant. Vadovas demokratas asmeniškai sprendžia tik itin svarbius reikalus, visa kita palieka nuspręsti kolektyviu. Jis skatina pavaldinių iniciatyvą, suteikia jiems teisę dirbti savarankiškai, kartu stengdamasis ugdyti tokisud darbuotojus, kuriems įmonės tikslas taptų jų pačių tikslu. Demokratiškas vadovas pritingai reaguoja į kritiką ir atsižvelgia į ją, pripažįsta klydęs, nekontroliuoja smulkmeniškai savo pavaldinių. Nors pasitaiko ir išimčių, būtent šis vadovavimo stilius labiausiai tinkamas darbuotojų motyvavimui siekti geresnių darbo rezultatų. (Vanagas R., Vyšniauskienė R. Vadybos pagrindai. Kaunas, 2012)

Į ilgalaikių transporto ir logistikos tendencijas bei tikslus transporto sektoriuje įgyvendinimą orientuota įmonė, turinti 150 metų patirtį, taikanti modernias veiklos valdymo priemones bei tenkinanti valstybės, verslo ir gyventojų poreikius.

2014  m. AB „Lietuvos geležinkeliai“ vežė 49,0 mln. t krovinių, arba 2,0 proc. daugiau nei 2013 m., iš jų importas sudarė 41,0 proc., vietiniai vežimai – 29,6 proc., tranzitas – 21,0 proc., eksportas – 8,4 procento. IMPORTUOJAMŲ KROVINIŲ 2014  m. buvo vežta 20,1  mln. t, t. y. 27,5  proc. daugiau nei per 2013 metus. 55,1 proc. visų importuojamų krovinių sudarė cheminių ir mineralinių trąšų, 16,7  proc.  – naftos produktų, 11,0  proc.  – mineralinių produktų, 6,2 proc. – juodųjų metalų vežimai. Pagrindinis importuojamų krovinių srautas buvo iš Baltarusijos ir Rusijos per Klaipėdos uostą. 2014 m. geležinkeliais per uostą buvo vežta 14,3 mln. t, t. y. 36,3 proc. daugiau nei 2013 m. importuojamų krovinių. Pastebimai išaugo baltarusiškų trąšų vežimai per Klaipėdos uostą, 2014 m. jų gabenta 9,5  mln. tonų. Pasaulinių naftos kainų mažėjimas, su tuo susijusios AB „Orlen Lietuva“, kitų tiekėjų ir naftos perdirbimo įmonių problemos neleido išnaudoti visų naftos vežimo geležinkeliais galimybių. VIETINIAIS MARŠRUTAIS 2014 m. vežta 14,5 mln. t krovinių, t. y. 4,2 proc. mažiau nei per 2013 metus. 35,4 proc. vietiniais maršrutais vežtų krovinių sudarė naftos produktai (AB „Orlen Lietuva“), cheminės ir mineralinės trąšos – 24,2 proc. (AB „Achema“, AB „Lifosa“), 18,9 proc. – mineraliniai produktai (daugiausia skalda), 15,9 proc. – augalinės kilmės produktai (daugiausia grūdai). Šiame rinkos segmente pagrindiniai AB „Lietuvos geležinkeliai“ klientai – didžiosios Lietuvos gamyklos, šakinių asociacijų įmonės. TRANZITU Lietuvos teritorija 2014 m. buvo gabenta 10,3  mln. t krovinių, t. y. 14,9  proc. ma žiau nei per 2013 metus. Beveik visi tranzitiniai kroviniai vežti Kaliningrado srities kryptimi. Dėl nestabilios ekonominės situacijos aplinkinėse rinkose smarkiai sumažėjo šia kryptimi gabenamų krovinių srautas, o tai neigiamai paveikė bendrovės gaunamas pajamas. 34,2  proc. sumažėjo naftos produktų, 25,9  proc.  – juodųjų metalų gabenimai. Tai kroviniai, kurių vežimo srautų mažėjimas jau tampa tendencija. Tranzitu daugiausia buvo vežama naftos produktų (28,6 proc.), kietojo mineralinio kuro (21,7  proc.), maisto produktų (12,6  proc.), augalinės kilmės produktų (10,5  proc.), juodųjų metalų (10,3 proc.)

  • Microsoft Word 390 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 17 puslapių (3568 žodžiai)
  • Universitetas
  • Žygimantas
  • Transporto inžinerijos pobūdžio organizacijos valdymo praktikos analizė ir jos gerinimo rekomendacijos (2)
    10 - 2 balsai (-ų)
Transporto inžinerijos pobūdžio organizacijos valdymo praktikos analizė ir jos gerinimo rekomendacijos (2). (2017 m. Gruodžio 05 d.). https://www.mokslobaze.lt/transporto-inzinerijos-pobudzio-organizacijos-valdymo-praktikos-analize-ir-jos-gerinimo-rekomendacijos-2.html Peržiūrėta 2019 m. Kovo 23 d. 06:37
×