Transporto paslaugų rinkos analizė


Įvadas. Transporto paslaugų rinkos analizė šalyje. Šalies verslo aplinka keleivinio transporto įmonėms. Keleivinio transporto plėtros strategija. Keleivinio transporto įmonių konkurencingumas. UAB „X“ veklos ekonominė analizė. Transporto įmonės steigėjai, veikla, ir tikslai. UAB „ X“ oranizacinė struktūra. UAB „ X“ transporto priemonių parko analizė ir įvertinimas. Įmonės personalo dalyviai, darbo normavimas ir apmokėjimas. UAB „X“ teikiamų paslaugų apimtys, jų kaita ir kokybė. Įmonės fiansinė veiklos analizė. UAB “X” plėtros galimybės. Įmonės veiklos strategijos formavimas, trumpalaikis ir vidutinės trukmės planavimas. UAB “X” plėtros įdiegimo finansinis, ekonominis, socialinis ir aplinkosauginis pagrindas. Įmonės plėtrai siūlomos priemonės, joms reikalingos investicijos ir finansnsavimo šaltiniai. Išvados.


Mano darbo tikslas – UAB „X“ veiklos analizė, todėl savo darbe nagrinėju UAB „X“ veiklą, analizuoju duomenis bei rodiklius. Darbe taip pat nagrinėjami techniniai bei eksploataciniai, ir finansiniai rodikliai, parko struktūra. Tap pat pateikiami siūlymai įmonės tobulinimui.

Keleivinis transportas – tai labai specifinė verslo sritis. Ją galima apibūdinti kaip socialinę paslaugą gyventojams, krui padeda užtikrinanti mobilumą neturintiems kitos galimybės keliauti žmonėms. Viešasis transportas dotuojamas visame civilizuotame pasaulyje. Už parduotus bilietus vežėjai didžiojoje dalyje miestų surenka vos apie pusę funkcionuoti reikalingų lėšų. Valstybės skiriamos subsidijos padengia vos 50 procentų reikalingų lėšų. Negaudami planuotų pajamų, vežėjai savo ruožtu lieka skolingi visoms įmanomoms institucijoms. Augančios skolos neleidžia atnaujinti automobilių parkų, tokiu atvėju patiriama dar didesnių finansinių nuostolių. Senos transporto priemonės dažnaiu genda, yra neekologiškos ir bei nesaugios. Tokiu atvėju paslaugos pirkėjes renkasi kitą keliavimo būdą, dažniausiai tai yra automobilis. [2]

Lietuvoje pastaruoju metu labai padaugėjo nelegalių keleivių vežėjų. Tokie keleivių vežėjai neturi privalomų dokumentų, visiškait nemoka valstybei mokesčių ir atima teisėtų vežėjų pelno dalį. Dažniausiai nelegalūs vežėjai dirba autobusų stotyje, bando suvilioti tarpmiestinių maršrutų keleivius. Didelė dalis patiriamų nuostolių keleivinio transporto versle, yra dėl nelegalių vežėjų kaltės.

Siekiant skatinti ir plesti keleivinį transportą, tokiu būdu sumažinti taršą bei spūstis miestuose bei patenkinti žmonių poreikius buvo gauta ES parama ekologiškam transportui įsigyti.

2.3.

2012 metų pabaigoje UAB „ X eksplotavo 55 autobusus. Turimų autobusų tipai: Turistiniai, Priemiesčio, miesto, miesto(su priekaba). Pastarieji naudojami specialiems pervežimams AB „Orlen Lietuva“ darbuotojams.

2010 metais buvo nupiktas 2002 metų 29 vietų turistinis autobusas Volvo.

2013 metais buvo nupikti 2 nauji ir 4 dviejų metų senumo Mercedes-Benz Sprinter autobusai.

Kaip matome iš pateiktų duomenų autobusų parkas yra ganėtinai pasenęs, bendras nusidėvejimas siekia 75%. Didžioji dalis autobusų yra senesni nei 15 metų, tai didina ekspoltacines ir technines išlaidas. Taip pat galima ižvelgti, kad Volvo autobusų eksplotacijos kaina yra didžiausia.

Bendrovėje dirba 99 žmonių. Iš jų vadovaujantį personalą sudaro 2 žmonės, specialistų ir tarnautojų 29, vairuotojų – 63.

2.5.

2013 metais Mažeikių mieste veikia 2 autobusų maršrutai. Maršrutas NR 4. Autobusų stotis - Rajoninė katilinė. Šis maršrutas nėra nustolingas, kadangi vežimai vykdomi tik piko valandomis ir per pietus, 2 reisai ryte 1 reisas per pietus (pritaikytas mokiniams) ir du reisai vakare) reisai atliekami nedidelės talpos autobusais. Maršrutai bei transporto priemonės keičiamos pagal metų laikus ir panašaiai.( Mokinių vasaros atostogos). Nr. 5 Autobusų parkas - Žemaitijos g. - Algirdo g. - Autobusų parkas. Šis reisas nėra nuostolingas. Pervežimai vyksta 6 kartus per dieną. 2 ryte, vienas per pietus ir 3 vakare.

Šiam maršrutui skiriami didesnės talpos autobusai, nes keleivių šiuo maršrutu yra kur kas daugiau nei maršrutu Nr4., kadangi maršrutas išdėsytas taip kad būtų įmanoma pasiekti didžiąsias Mažeikių miesto įmones bei gamyklas. Kadangi Mažeikiai yra vienas iš tankiausiai apgyvendintų miestų Lietuvoje ir nėra itin didelis pagal gyventojų skaičių, taigi galima teigti, kad visi miesto gyventojų poreikiai yra patenkinti. Dėl tos priežasties nėra tikslo pradėti vežimus naujais miesto maršrutais bei keisti esamus miesto autobusų tvarkaraščius.

  • Microsoft Word 198 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 20 puslapių (2986 žodžiai)
  • Universitetas
  • Andrius
  • Transporto paslaugų rinkos analizė
    10 - 1 balsai (-ų)
Transporto paslaugų rinkos analizė . (2018 m. Sausio 17 d.). https://www.mokslobaze.lt/transporto-paslaugu-rinkos-analize.html Peržiūrėta 2018 m. Rugpjūčio 16 d. 10:59
×