Transporto priemonių saugumas (3)


Transporto priemonių saugumas. Automobilio lonžerono deformacinių zonų tyrimas Darbo tikslas. Automobilio lonžerono deformacinių zonų tyrimas.


Apskaičiuoti lonžerono, sudaryto iš 3 dalių deformacijos fizikinius rodiklius, naudojantis pateikiamais pradiniais duomenimis, esant skirtingiems pradiniams transporto priemonės judėjimo greičiams.

Minimalūs deformacinių zonų dydžiai pradiniame projektavimo etape numatomi naudojant buferio slopinančių elementų skaičiavimo lygtis. Tarkime, kad slopinimo jėga bus pastovi ir taip galime nustatyti minimalias deformuojamos zonos elementų deformacijas. Tam užduodame greičius, nuo kurių tikimės sustabdyti automobilį, lėtėjimo pagreičius, ir apskaičiuojame dydžius:

čia k – lėtėjimo pagreitis g reikšmėmis; liz – i-tosios deformacinės zonos ilgis.

Šis modelis parodo mažųjų automobilių deformacinių zonų projektavimo problemas - deformacinės zonos dydis nepriklauso nuo automobilio masės, o zonos įrengimo galimybės mažuose ir dideliuose automobiliuose nepalyginamos.

čia: E, n – tamprumo modulis ir Puasono koeficientas; δ – sienelės storis; b – juostos plotis.

Taikyti (1.2) lygtį numatomi apribojimai. Ašinio klupimo reiškinys vyks, jei sienelės storio ir skerspjūvio matmens santykis bus δ/h = (0,02 – 0,05). Elemento ilgį riboja globalinio pastovumo praradimo sąlyga, nustatoma Eulerio lygtimi:

čia: E – tamprumo modulis; Imin – minimalus skerspjūvio inercijos momentas; μ – koeficientas, priklausantis nuo įtvirtinimo sąlygų; L – strypo ilgis.

Plonasienių vamzdžių tipo elementų taikymas deformacinėse zonose konstruktoriams atvėrė daugiau galimybių – elementus buvo galima virinti iš plonasienių štampuotų profilių. Naudojant kintamo skerspjūvio elementus gauti elementai, kurių jėga priklauso nuo deformacijos dydžio. Tai leido poveikio pasekmes derinti su poveikio intensyvumu. Elementai pradeda deformuotis esant mažesnėms poveikio jėgoms, kartu stabdymo pagreičiai nėra dideli.

Pirmos lonžerono dalies masė, skaičiuojant nuo automobilio priekio m1 (kg)

Pirmos lonžerono dalies ilgis, skaičiuojant nuo automobilio priekio L1 (m)

Naudodami pateiktus duomenis apskaičiuojame deformacinių zonų stipruminių elementų standumus kiekvienai lonžerono daliai C1, C2, C3 (kN/m). Skaičiavimams naudojame lygtį:

  • Microsoft Word 688 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 11 puslapių (1584 žodžiai)
  • Universitetas
  • Efka
  • Transporto priemonių saugumas (3)
    10 - 1 balsai (-ų)
Transporto priemonių saugumas (3). (2017 m. Lapkričio 21 d.). https://www.mokslobaze.lt/transporto-priemoniu-saugumas-3.html Peržiūrėta 2018 m. Lapkričio 21 d. 17:44
×