Transporto sistemos: Automobilių kelių charakteristika


Įvadas. Kelias. Kelių skirstymas. Kelių tinklas. Europos kelių tinklo koridoriai. Kelio konstrukcija. Dangų konstrukcijos. Bendrosios nuostatos. Dangos konstrukcijos storio nustatymo kriterijai. Vandens nuleidimas. Dangų konstrukcijų parinkimas ir įvertinimas. Kelių projektavimo pagrindiniai principai. Kelio elementai. Pagrindinės taisyklės trasos krypčiai nustatyti. Aplinkos veiksnių įtaka keliui. Kelio išilginis profilis. Kelio skersinis profilis. Kelių tyrinėjimai. Išvados. Literatūra.


Šio referato tikslas susipažinti ir supažindinti su kelių skirstymu, kelio tinklais, dangų konstrukcijomis, vandens nuleidimu, kelių projektavimo principais, kelio elementais, trasos krypčių nustatymu, aplinkos veiksnių įtaka keliui, kelio skersiniu ir išilginiu pjūviais.

Susipažinti su aplinkos veiksnių įtaka keliui bei kelio skersiniu ir išilginiu pjūviais.

∙ Vietinės reikšmės keliai skirstomi į viešuosius ir vidaus kelius.

∙ Dangos konstrukciją sudaro danga ir vienas ar keli pagrindo sluoksniai.

∙ Betono danga, kurią sudaro vienas ar du betono sluoksniai;

∙ Trinkelių danga, kurią sudaro akmens medžiagų trinkelės, posluoksnis ir siūlių užpilas;

∙ Plytelių danga, kurią sudaro plytelės, posluoksnis ir siūlių užpilas;

Tariama,kad mažiausiai energijos išteklių naudojama vežant keleivius bei krovinius keliu,nutiestu tarp tam tikrų taškų trumpiausiu atstumu. Tačiau daugelyje vietovių žemės paviršiūje būna įvairių kliūčių (griovių,kalnų,ežerų,pelkių,gyvenviečių,miestų ir kt.), kurias reikia aplenkti. Todėl plane kelią dažniausiai sudaro daug tiesių,sujungtų apskritiminėmis horizontaliosiomis kreivėmis. Iš tiesių ir kreivių sudaryta linija,nužymėta vietovėje ir atitinkanti būsimo kelio ašį,vadinama kelio trasa. Trasa yra erdvinė linija,nes vietovėje ją sudaro ne tik tiesės ir kreivės,bet įkalnės ir nuokalnės.

Lygioje vietovėje kelias gali būti trasuojamas ilgomis tiesėmis,tačiau tokia trasa eismas nebus saugus,nes eismo sąlygos darosi vienodos,monotoniškos.Todėl tiesių kelio ruožų ilgis ribojamas.Ribojant tiesių kelio ruožų ilgį,aišku,neleistina nenatūraliai iškreivinti trasą. Gali būti daug priežasčių,dėl kurių netgi ir lygiama reljefe reikia daryti trasos posūkius (blogos kokybės gruntai,labai drėgnos vietos ir kt.) Projektuojant tiesius kelio ruožus lygioje vietovėje,rekomenduojama kelią trasuoti į dominuojančius vietovės orientyrus (aukštus medžius,bokštus),kurie patraukia vairuotojų dėmesį,todėl važiuoti būna ne taip monotoniška ir nuobodu.

Kiekvienas kelias,kur jis bebūtų tiesiamas,yra labai glaudžiai susijęs su aplinka.Aplinka nuolat veikia kelią,kai kada ir kelias turi tam tikrą įtaką aplinkai.Aplinkos gamtinių sąlygų yra labai daug: topografinės,reljefo,klimato,hidrologinės,hidrogeologinės,gruntų,geologinės sąlygos bei aplinkos augmenija.Visos jos susijusios tarpusavyje,todėl projektuojant kelius reikia gerai išnagrinėti šių sąlygų visumą, o ne kiekvieną jų atskirai,nes ne visos yra vienodai svarbios.Pavyzdžiui,nuo vietovės,kurioje numatoma tiesti kelią,klimato priklauso kritulių forma ir intensyvumas,paviršiaus vandens debitas,grunto vandens lygis,žemės sankasos hidroterminis režimas,darbų vykdymo terminai,transporto priemonių pravažumas kelio tiesimo metu ir pan. Nuo vietovės reljefo priklauso kelio trasos padėtis,iškasų gylis ir pylimų aukštis,projektinės linijos nuolydžiai ir kt.

Klimato veiksniai ir jų pobūdis. Svarbiausi klimato veiksniai,turintys įtakos keliui ir jo statiniams: a) metinis kritulių intensyvumas ir jų pasiskirstymas mėnesiais,lietaus intensyvumas,trukmė ir dažnis; b) sniego dangos storis,režimas,jos susidarymo pradžia,trukmė ir tirpsmas,pūgų dažnis ir intensyvumas; c) oro temperatūros metinis režimas,mažiausia,didžiausia ir vidutinė mėnesių temperatūra; d) vėjo greitis ir kryptis (ypač žiemą,kai pustomas sniegas); e) drėgmės garavimo sąlygos; f) įšalo gylis,įšalimo ir atšilimo režimas.

Kelio padėtis,jo statinių tipas,konstrukcija,darbų apimtis ir kaina nustatomi inžinerinių tyrinėjimų metu.Pagal ekonominių bei inžinerinių tyrinėjimų duomenis ir sudaromas projektas.

Kelių inžineriniai tyrinėjimai yra geodeziniai,geologiniai,gruntų,hidrometeorologiniai ir ekologiniai.Naujų kelių tyrinėjimus galima pradėti tik turint savivaldybės padalinio pradinį derinimo aktą ir žemės naudotojų sutikimą.

Taigi, išanalizavome automobilių kelių charakteristiką, sužinojome ir pristat4me kelių skirstymą bei jų tinklus, pateik4me medžiagą apie kelių projektavimo principus ir kelio elementus, susipažinome su aplinkos veiksnių įtaka keliui bei kelio skersiniu ir išilginiu pjūviais.

  • Microsoft Word 454 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 19 puslapių (3080 žodžiai)
  • Kolegija
  • Viktor
  • Transporto sistemos: Automobilių kelių charakteristika
    10 - 3 balsai (-ų)
Transporto sistemos: Automobilių kelių charakteristika. (2018 m. Kovo 14 d.). https://www.mokslobaze.lt/transporto-sistemos-automobiliu-keliu-charakteristika.html Peržiūrėta 2019 m. Rugpjūčio 23 d. 02:14
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema