Transporto viešųjų paslaugų teikimo Lietuvoje ir Didžiojoje Britanijoje palyginimas


Paveikslėlių sąrašas. Lentelių sąrašas. TEORINĖ DALIS. Viešųjų elektroninių paslaugų analizė. Viešosios e. paslaugos. Elektroninių viešųjų paslaugų teikimo modeliai. Elektroninės valdžios aspektai. Elektroninės valdžios privalumai. Esamos elektroninės valdžios paslaugų būklė Lietuvoje. Vartotojų pasitenkinimas E. Paslaugomis. Viešųjų paslaugų vartotojai ir vartotojų pasitenkinimo matavimas. Viešųjų paslaugų klasifikacija. PRAKTINĖ DALIS. VĮ „Regitra“ teikiamų elektroninių paslaugų palyginimas su atitinkamomis paslaugomis Didžiojoje Britanijoje. Tyrimo metodika. VĮ „Regitra“ apžvalga. Įmonės teikiamos e. paslaugos. Transporto e. paslaugos teikiamos Didžiojoje Britanijoje. Viešųjų e. paslaugų palyginimas. Vairuotojo pažymėjimo išdavimo e. paslaugos. Transporto priemonių registravimo e. paslaugos. Išvados. Literatūros sąrašas.


Pradėjus diegti elektronines paslaugas, atsirado poreikis tas paslaugas klasifikuoti ir nustatyti jų lygius, t.y. kiek patogu šiomis paslaugomis naudotis elektroninėje erdvėje. Todėl buvo imta kurti net keletas skirtingų elektroninių paslaugų lygių klasifikacijų.

Pavyzdžiui „ANAO“ elektroninės valdžios pakopų modelis. Jame išskiriamos tokios dalys kaip (Limba T., 2009):

Apsaugotos informacijos transakcijos (Transaction of secure information). Asmens tapatybės nustatymo poreikis. Turi būti identifikuojamas asmuo, kuriams teikiama paslauga.

Dar vienas iš modelių yra „Hiller&Belanger“ e. valdžios pakopų modelis išskiria tokias grupes kaip (Limba T., 2009):

Teikti viešąsias paslaugas elektronine forma pageidauja didžioji dalis Lietuvos gyventojų. Jie mano, kad viešojo administravimo paslaugų teikimas elektroniniu būdu sudaro sąlygas tvarkyti reikalus su viešojo administravimo institucijomis patogesnėse vietose, sau tinkamu metu bei gauti paslaugą greičiau nei tradiciniu būdu. Taip pat, tai suteikia pranašumą pačioms valdžios institucijoms: sudaro prielaidas gyventojams ir verslui paslaugas teikti greičiau, išvengti įvairių techninių klaidų, kai kuriais atvejais – sumažinti paslaugų teikimo išlaidas.

Taigi, matuojant vartotojų pasitenkinimą galima įvertinti pagrindinius veiksnius, kurie lemia pasitenkinimą ar nepasitenkinimą tam tikromis paslaugomis. Įvertinus veiksnius, tai padeda nukreipti atitinkamas pastangas į nepasitenkinimą įtakojančių veiksnių pašalinimą bei jų gerinimą. Tačiau galime pastebėti, kad vartotojų pasitenkinimo matavimai kol kas dar nėra plačiai naudojami kaip veiklos efektyvumo tobulinimo įrankis. Tačiau apie „vieno langelio“ principo įgyvendinimą ar kokybės vadybą viešajame sektoriuje kalbama vis dažniau. Labai tikėtina, kad greitu metu vartotojų aptarnavimas, orientacija į vartotoją bei vartotojų pasitenkinimo matavimai taps neatsiejama elektroninių paslaugų teikėjų veiklos dalimi.

Iš tiesų viešųjų e. paslaugų vartotojų sąvoką apibrėžti sunku. Šį sudėtingumą sukelia skirtingi vartotojų vaidmenys naudojantis viešosiomis paslaugomis bei besiskiriantis viešųjų paslaugų pobūdis. Viešųjų elektroninių paslaugų vartotojai - tai asmenys, kurie paslauga naudojasi per atstumą, t.y., nėra būtina, kad paslaugą teikiantis ir paslaugą gaunatis vartotojas būtų vienoje patalpoje, o paslauga yra teikiama  naudojant elektronines priemones, tokias kaip internetas.

Vartotojų pasitenkinimo rodikliai parodo, kaip e. paslaugų teikėjams sekasi gerinti savo teikiamų paslaugų kokybę, siekiant geriausiu būdu patenkinti vartotojų poreikius. Efektyvi vartotojų pasitenkinimo sistema suteikia galimybę gauti informaciją iš vartotojų apie paslaugos gerinimą ir perspektyvas.

Organizacijos turi keistis siekdamos teikti greitesnes, saugesnias, įvaresnes paslaugas, kurios reikalingos vartotojams. Taip pat, reikia nepamiršti, kad paslaugų kokybė, kiekis ir paslaugų suteikimo greitis nėra vieninteliai kriterijai, kurių patenkinimo vartotojai reikalauja iš įstaigų teikiančių elektronines paslaugas. Vartotojams svarbu ir paslaugos aiškumas, suprantamumas bei kiti veiksniai.

Paslaugos yra esminė konstrukcija kuriant paslaugų pobūdžio sistemas. Viena priežasčių, dėl ko literatūroje randama labai daug paslaugos apibūdinimų, yra tokia, kad egzistuoja kelių rūšių paslaugos. Norint suprasti paslaugų ypatumus, išsiaiškinti skirtingų rūšių paslaugų ryšius ir sąveiką, siekiama jas suklasifikuoti. Klasifikuojama pagal tam tikrą schemą ir jungiama į klases pagal pasirinktas savybes, o vienai klasei priskiriamos paslaugos, turinčios panašias savybes.

2. PRAKTINĖ DALIS. VĮ „Regitra“ teikiamų elektroninių paslaugų palyginimas su atitinkamomis paslaugomis Didžiojoje Britanijoje

Lyginamoji analizė – vienas iš geriausių būdų atrasti skirtingų šalių elektroninių sistemų pranašumus, bei trūkumus. Būtent dėl šitos priežasties verta analizuoti skirtingų šalių praktikas. Neretai atsitinka taip, kad kiekviena šalis turi specifinius pranašumus, kurie gali būti paremti ilgesne naudojimosi patirtimi arba geresnių specialistų darbu. Analizės dėka galima atskleisti kiekvienos šalies elektroninių viešųjų paslaugų tiekimo sistemų ypatybes, įvertinti elektroninių sistemų veiksmingumą ir prieinamumą, suprasti ar viešosios paslaugos tiekimas yra tinkamas ir atitinka visus reikalavimus. Toks palyginimas galėtų padėti patobulinti esamą sistemą ir padaryti ją priimtinesnę ir paprastesnę vartotojams.

  • Microsoft Word 1028 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 31 puslapis (5398 žodžiai)
  • Universitetas
  • Donce00
  • Transporto viešųjų paslaugų teikimo Lietuvoje ir Didžiojoje Britanijoje palyginimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Transporto viešųjų paslaugų teikimo Lietuvoje ir Didžiojoje Britanijoje palyginimas. (2017 m. Gruodžio 10 d.). https://www.mokslobaze.lt/transporto-viesuju-paslaugu-teikimo-lietuvoje-ir-didziojoje-britanijoje-palyginimas.html Peržiūrėta 2019 m. Sausio 20 d. 10:38
×