Trąšų krovos rodiklių palyginimas


Įvadas. Uostų apibūdinimai. Klaipėdos uostas. Rygos uostas. Krovinio apibūdinimas. Trąšų naudojimas. Trąšos. Transportavimas. Krovos rodiklių vertinimas ir prognozavimas. Laiko eilutės. Hipotezės. Situacijos. Išvados. Literatūra.


Šis tyrimo metodas reikalingas, norint ištirti Klaipėdos ir Rygos jūrų uosto trašų analizes, nustatyti, ar kraunamas krovinys teikia uostui naudos, ar nėra patiriami nuostoliai. Uosto veiklos pagrindas yra krovinių srautai, kuriems turi įtakos daugybė vidinių ir išorinių veiksnių. Priklausomai nuo jų, situacija krovinių rinkoje kinta, kaip ir krovinių srautai, vieni nutrūksta, jų vietoje formuojasi nauji.

Apibrėžiant galimą uosto plėtrą jo specializacijos ir terminalo pajėgumų plėtrą, būtinai turi būti atsižvelgiama į uosto paslaugų paklausos veiksnį ir jo poveikio prognozes. Pirmiausia yra apibrėžiama jūrų prekybos apimtis ir konkurencijos lygmeniu konkrečioje uostų paslaugų rinkoje. Pasaulinės jūrų prekybos pokyčiai sudaro galimybę daryti išvadas apie pagrindines uosto paslaugų paklausos tendencijas uosto veiklos srityje. Todėl krovinių srautų prognozės sudarymas yra vienas svarbiausių uostų plėtros pagrindimo uždavinių, nuo kurio priklauso plėtros varianto pasirinkimas, galimybė paskaičiuoti jų padarinius ir rasti geriausią variantą.

Tyrimo tikslas: Nustatyti trašų krovos tendencijas Klaipėdos ir Rygos uostuose.

Tiriamuoju laikotarpiu 2005-2016 metais trąšų krova Rygos uoste buvo stabilesnė nei Klaipėdos uoste.

Šio tyrimo metu bus analizuojamos laiko eilutės, leidžiančios prognozuoti ateinančių metų rodiklius, iškeliamos hipotezės ir modeliuojamos įvairios situacijos.

Bendroje tendencijoje nustatyta, kad trąšų krova Rygos uoste kasmet didėja ir vidutinis absoliutus metinis pokytis sudaro 26 tūkst. t. Prognozuojama, jog išliekant tai pačiai tendencijai 2017 metais vidutinis perkrautų trąšų rodiklis pasieks 43913 tūkst. tonų: optimistiniu atvejus šis rodiklis būtų kiek didesnis nei 49672 tūkst. tonų, pesimistinės prognozės leidžia prognozuoti 38154 tūkst. tonų.

Natūralių krovinių krovos dinamikos pokyčius Klaipėdos uoste lėmė tam tikros iškeltos hipotezės ir prielaidos: 1) Finansų krizė neigiamai veikia krovinių vežimą Lietuvoje (BVP tenkantis vienam vienam gyventojui, eur.; Eksportas, mln. eur.; Importas, mln. eur.), 2) Tarptautinės sankcijos neigiamai veikia krovinių vežimą Lietuvoje (Intermodaliniai transporto vienetai geležinkelių transportu; Krovinių vežimas visų rūšių transportu tūkst. tonų), 3) Infrastruktūros plėtra Lietuvoje teigiamai veikia krovinių vežimo pokyčius (Išlaidos keliams, mln. eur.; Geležinkelių ilgių pokytis; Krovinių apyvarta kelių transportu, tūkst. tkm.).

  • Microsoft Word 119 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (1549 žodžiai)
  • Kolegija
  • Marina
  • Trąšų krovos rodiklių palyginimas
    10 - 1 balsai (-ų)
Trąšų krovos rodiklių palyginimas. (2017 m. Gruodžio 11 d.). https://www.mokslobaze.lt/trasu-krovos-rodikliu-palyginimas.html Peržiūrėta 2019 m. Sausio 23 d. 01:59
×