UAB „Jonavos Autobusai“ verslo analizė ir planavimas


Paveikslėlių ir lentelių sąrašas. Įvadas. Transporto paslaugų rinkos analizė Lietuvoje. Šalies makroekonomikos pokyčiai ir tendencijos. Verslo aplinka Lietuvoje transporto įmonėms. Transporto sektoriaus plėtros strategija. Tarptautinių transporto paslaugų raida ir globalizacijos įtaka. UAB „Jonavos Autobusai“ ir jos veiklos ekonominė analizė. Transporto įmonės steigėjai, veikla ir tikslai. Įmonės organizacinė struktūra ir darbuotojų funkcijų paskirstymas. Įmonės transporto priemonių parko įvertinimas. Įmonės turtas. Įstatinis kapitalas ir akcininkai. Įmonės personalo darbo normavimas ir apmokėjimas. UAB „Jonavos Autobusai“ finansinė veiklos analizė. Įmonės veiklos SSGG analizė. UAB “Jonavos Autobusai” plėtros galimybės. Įmonės veiklos strategijos formavimas. Įmonės plėtrai siūlomos priemonės, vizija, veiklos planai ir prognozės. Išvados. Literatūros sąrašas.


Atlikti transporto įmonės ekonominės veiklos analizę, aptariant bendrovės veiklą, specifiką, struktūrą, personalą ir kitus veiksnius darančius įtaką įmonės veiklai;

Lietuvos ekonomikos pradžią galima pradėti skaičiuoti nuo 1991 m., tai yra po Nepriklausomybės atgavimo. Tuo metu Lietuva perėjo nuo sovietinės planinės ekonomikos prie rinkos ekonomikos. Tačiau perėjimas skaudžiai atsiliepė Lietuvos ekonomikai, kadangi prasidėjo ekonomikos smukimas. Sovietų statytos gamyklos tapo neefektyvios ir neekonomiškos, kadangi negalėjo gaminti konkurencingos produkcijos, kuri tenkintų vartotojų poreikius. [1]

Toliau bus analizuojama infliacija ir Lietuvos BVP augimas ir jo įtaka:

Laisvai galima teigti, kad verslo sėkmė priklauso nuo jo aplinkos sąlygų. Sąvoka verslo aplinka nurodo išorines jėgas, aplinkybes bei institucijas, kurios turi įtakos verslo funkcionavimui. Verslo aplinką galima suskirstyti į išorinę ir vidinę aplinką. Išorinė: vyriausybės verslo politika, teisinės ir įstatyminės bei pačios įmonės vidaus politikos ir valdymo bazės. Pagrindiniai veiksniai: techniniai, administraciniai - ekonominiai, politiniai ir socialiniai - kultūriniai.

Kalbant apie Lietuva, tai mūsų šalis yra puikioje geografinėje padėtyje. Ji skiria Rusijos ir Europos rinkas, kas leidžia Lietuvai būti tranzito šalimi. Įstojus į Europos Sąjungą, buvo supaprastintos muitinės procedūros tarp ES šalių – sumažėjo reikalingų dokumentų skaičius ir t.t. Tai leido sutrumpinti pervežimo laiką bei sumažinti kainas, tuo pat metu didinant konkurencingumą.

Kiek keblesnė situacija su Rusijos rinka, kuri remiamasi kitais įstatymais ir kitomis procedūromis. Dažnai dėl tam tikrų politinių sprendimų, nusidriekia didžiulės vilkikų eiles prie Rusijos pasienio zonos, kas turi įtakos pervežimo kokybei, laikui, kainai.

Rengiant Lietuvos transporto plėtotės ilgalaikes prognozes buvo įvertinti trys galimi Lietuvos ekonomikos augimo scenarijai:

Kurie yra pateikti Ilgalaikėje Lietuvos ūkio (ekonomikos) plėtotės iki 2015 metu strategijoje.[4]

Pagrindinės įmonės veiklos kryptys yra reguliarūs keleivių vežimas vietinio (miesto ir priemiesčio) ir tolimojo susisiekimo maršrutais. Taip pat įmonė teikia paslaugas tokias kaip:

Tai yra visos pagrindinės kryptis kuriomis užsiima nagrinėjama įmonė, tačiau UAB ,, Jonavos Autobusai” įstatuose yra nurodyta papildoma veikla tokia kaip:

Pav 4 Autobusų parko struktūra pagal amžių (2015 m. pab.).

Bendrasis pardavimų pelningumas. Jis parodo, kokia bendroji pelno dalis tenka vienai pajamų daliai.

Kintamoji rodiklio dalis yra 10 – 35%. Jei rodiklis yra mažesnis nei 10%, tai parodo, kad įmonei sunku padengti išlaidas. Šiuo atveju visi rodikliai yra apie 27%, taigi įmonė pilnai ir puikiai padengia išlaidas.

Rodiklis svyruoja 10 – 25%. Kaip matome, nė vienas rodiklis 2014-2015 m. nesiekia 10%, taigi, įmonės grynasis pelningumas yra nepatenkinamas.

Nors įmonės veikla nėra labai pelninga, tačiau tarp 2014-2015 m. pastebimas mažas šuolis atsižvelgiant į šį rodiklį.

Laikoma, kad šio rodiklio koeficientas virš 15 yra geras, o žemiau 8 – nepatenkinamas. Taigi, 2014 m. metais, rodiklis įmonėje buvo labai prastas, vos 6%, tačiau jau kitais metais jis beveik perkopė 8%, kas yra nepatenkininama.

UAB „Jonavos Autobusai“ dviejų finansinių metų vidutinis rodiklis siekia 39 %. Šis rodiklis pagal bendrus finansinės būklės įvertinimo normatyvus vertinamas puikiai, kai yra žemesnis negu 30%, jis nėra geras.

Šioje įmonėje kiekvienais finansiniais metais šis rodiklis yra beveik didesnis, taigi tai rodo, jog įmonė sugeba įvykdyti savo trumpalaikius įsipareigojimus.

  • Microsoft Word 713 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 26 puslapiai (4169 žodžiai)
  • Universitetas
  • Martin
  • UAB „Jonavos Autobusai“ verslo analizė ir planavimas
    10 - 1 balsai (-ų)
UAB „Jonavos Autobusai“ verslo analizė ir planavimas. (2018 m. Sausio 14 d.). https://www.mokslobaze.lt/uab-jonavos-autobusai-verslo-analize-ir-planavimas.html Peržiūrėta 2018 m. Liepos 18 d. 10:01
×