UAB „Rūta“ prekių paklausos analizė


Santrauka. Įvadas. UAB „Rūta“ veiklos, informacijos šaltinių ir tyrimų metodikos apžvalga. Prekių paklausos teorinė analizė. Prekių paklausos samprata ir esmė. Prekių paklausą lemiančių veiksnių analizė. Kainos įtaka paklausai. Asortimento įtaka paklausai. Reklamos įtaka paklausai. UAB „Rūta“ prekių paklausos analizė. UAB „Rūta“ paklausos analizė. UAB kainos RŪTA įtakos paklausai analizė. UAB RŪTA asortimento įtakos paklausai analizė. UAB RŪTA reklamos įtaka paklausai analizė. UAB „Rūta“ ssgg( swot) analizė. Išvados. Literatūra.


Pradedant mokslinės literatūros analizę, visų pirma susipažintu su paklausos samprata ir esme. Mokslinės literatūros analizė leidžia teigti, kad svarbiausias veiksnys nulemiantis prekių paklausą yra kaina. Nors darbe išsamiai gvildenti ir tokie veiksniai kaip asortimentas ir reklama, tačiau didesnio jų poveikio prekių paklausai nenustatyta.

Atlikus UAB „Rūta“ klientų paklausą, nustatyta, daugiausiai vartotojų yra mažas pajamas gaunantys asmenys, taigi įmonės paklausa formuojama būtent jų. Įmonės paklausa didėjanti, tačiau ne stipriai intensyviai. Kaip ir pateikiama įmonės SSGG analizėje įmonės didžiausia grėsmė paklausos formavimui – neefektyvi reklama Įmonės pagrindiniai produkcijos paklausą lemiantys veiksniai - produkcijos skonis, kokybė, platus asortimentas ir kaina.

Temos aktualumas. Augantys ir kintantys vartotojų poreikiai, didėjanti konkurencija ir įtempta ekonominė situacija, kelia vis naujus verslo valdymo reikalavimus įmonėms. Siekiant išlikti konkurencinėje kovoje, kaip niekada didelis dėmesys šiandien turi būti skiriamas vartotojui ir jo poreikių analizei. Įmonei siekiant įsitvirtinti rinkoje ir sėkmingai plėtoti savo veiklą, svarbu pasiūlyti vartotojui prekes ar paslaugas, kokių jie pageidauja, už kainą, priimtiną tiek vartotojui (įvertinus, kiek vartotojas pasirengęs už prekę mokėti), tiek įmonei (įvertinus, kad įmonė gautų pelną). Tam visų pirma reikia išsiaiškinti vartotojų poreikius, t.y. ištirti prekių paklausą rinkoje. Pasiūlydama vartotojams jų poreikius, t.y. rinkos paklausą atitinkančią produkciją, įmonė gali tikėtis ilgainiui įgauti vartotojų lojalumą ir užsitikrinti pastovią rinkos dalį. Taip pat svarbu užtikrinti, kad vartotojams siūlomos prekės būtų kokybiškos. Tačiau svarbiausias akcentas yra tas, kad įmonė turi pasiūlyti vartotojams būtent tai, ko jie nori. Tai ganėtinai sudėtingas procesas, nes svarbu paliesti ir patikrinti daug veiksnių ir aspektų, kurie sąlygoja produkcijos paklausą, todėl už prekių paklausos tyrimus ir paklausos didinimą atsakingi marketingo skyriaus darbuotojai, turi turėti pakankamas žinias, patirtį ir atsakingai bei tikslingai atlikinėti tokius tyrimus. Analizuojamos įmonės produkcija prekiaujama, ganėtinai konkurencingoje rinkoje, kurioje dalyvauja ne tik Lietuvos, bet ir užsienio gamintojai. Siekiant sėkmingai konkuruoti būtina nuolat analizuoti vartotojų poreikius ir išlaikyti išskirtinumą, dėl kurio vartotojas rinksis būtent šią prekę.

Problematika. Pastaruoju metu UAB „Rūta“ prekių paklausa kiek sumažėjo, reikėtų išsiaiškinti tai nulėmusius veiksnius ir juos pašalinti.

Bendrovė savo pagaminta produkcija prekiauja firminėse “Rūtos” parduotuvėse, antriniuose firminiuose skyriuose, tinklinėse parduotuvėse. Produkciją Lietuvoje platina distributorius UAB „Daisena“. Dalis produkcijos yra eksportuojama. UAB „Rūta“ artėja prie 20 proc. eksporto. Saldainių fabrikas „Rūta“, skaičiuojantis 96-uosius savo veiklos metus, plečia savo rinką. „Rūtos“ produkciją jau gali skanauti Latvijos, Estijos, Rusijos, Vokietijos, Airijos, Didţiosios Britanijos, JAV, Izraelio, Portugalijos, Ispanijos bei Švedijos smaguriai.

Kaip matome bendrovė jau, įsitvirtinusi ekonomikos rinkoje, sukūrusi darbo vietų, turinti savo vartotojus. Visi išvardinti aspektai vienu ar kitu požymiu siejasi su įmonės paklausa, todėl šiame darbe bus kalbama, būtent apie prekių paklausą ir ją lemiančius veiksnius.

Pagrindiniai informacijos šaltiniai, kurie naudojami darbe tai mokslinė literatūra ir elektroninės duomenų bazės. Svarbiausia kursiniame darbe - mokslinių darbų informacija. Viena iš pagrindinių knygų, kuria buvo remiamasi visame darbe, tai Vaitiekaus A., Mauricienės I. „Baigiamųjų ir kursinių darbų rengimo metodika“ (2011), kas leido parengti darbą pagal suformuluotus institucijos metodinius reikalavimus. Nagrinėjant prekių paklausą ir jos esmę daugiausiai buvo remiamasi .

  • Microsoft Word 231 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 37 puslapiai (7559 žodžiai)
  • Kolegija
  • Miglė
  • UAB „Rūta“ prekių paklausos analizė
    10 - 1 balsai (-ų)
UAB „Rūta“ prekių paklausos analizė. (2017 m. Lapkričio 06 d.). https://www.mokslobaze.lt/uab-ruta-prekiu-paklausos-analize.html Peržiūrėta 2018 m. Balandžio 24 d. 09:58
×