Ugdymo filosofija klausimai ir atsakymai


Ugdymo filosofijos darbas. Vilnius Vilniaus pedagoginio universiteto leidykla ,. Augustino pedagogika “ Klausimai.


Nenorėdamas suteikti blogiui savarinkiškos kilmės, Augustinas aiškina, kad Dievas kuria gerą prigimtį, tik nedora valia ją iškraipo, ir ji nebeatitinka tikrosios prigimties. Vadinasi, blogio šaltinis yra neatitikimas prigimčiai. Egzistuojanti tvarka pasaulyje yra nekintamas dėsnis, amžinasis įstatymas, pasireiškiantis žmonėse kaip atspaudas, vadinamas prigimtiniu įstatymu, kurį Augustinas apibrėžia, kaip įstatymą, kuriuo teisingai pasiekiama, kad visa būtų kuo tvarkingiausia. Taigi žmogus, suvokias, kad egzistuoja tvarka, supranta, jog privalo jos laikytis, o prigimtinis įstatymas liepia protui laikytis teisingumo. Tokiu būdu geresnis turi valdyti geresnį, žemesnis paklusti aukštesniam, o teisgingumas pasireiškia tuo, kad kiekvienas turi gauti tai, kas jiem priklauso.

Gebėjimas rinktis priklauso valiai. Valia yra žmoguas sieloje, kuria Augustinas vadina vienintele tikria gėrybe. Žmogus, mylėdamas savo gerąją valią ir ja džiaugdamasis, pasak Augustino, yra laimingas žmogus, nes jo valios galioje yra pagrindinės keturios dorybės: išmintis, narsa, susilaikymas ir teisingumas, kurių pagalba ir atsispiria blogiems dalykams.Taigi laimė yra susiejama su gerąja valia ir protu.Valios ir proto dėka žmogus, vadovaudamasis amžinuoju įstatymu, sugeba atsisakyti žemiškų malonumų kurie, pasak Augustino, nėra mūsų valioje. Aiškindamas moralinio blogio kilmę, Augustinas atskleidė, kad jos priežastis yra žmogaus laisva valia. Dievas yra atsakingas už žmogaus laisvą valią, kaip sukurtą gėrybę, kurios pagalba yra pasirenkamos dorybės.

Šiuolaikinė ugdymo filosofija: Refleksijos ir dialogo link – Lilija Duoblienė

1,2. Analitinės filosofijos pradininkai yra G. E. Moore’as, B.Rusellas, tačiau didžiausią įtaką šiam judėjimui padarė L.Wittgensteinas. G. E. Moore’ui rūpėjo kasdienė kalba ir žodžių vartojimas, B.

3. Ši filosofija stipriai paveikė ir ugdymo filosofiją, kurios atstovai, sekdami analitikais, pradėjo teigti, kad ir ugdymo problemų atsiranda dėl to, kad netaikliai vartojamos sąvokos, netinkamai sudaromi sakiniai, neracionaliai rašomi tekstai, tad yra neteisingai suprantami. Susirūpinta mokymo, vadovėlių, galiausiai švietimo dokumentų kalba, taip pat susirūpinta kritinio mąstymo ugdymu. Kitos svarbios problemos, svarstytos ugdymo analitikų, įvairios ugdymo naujovės sietinos su politinio, ekonominio ir socialinio gyvenimo naujovėmis.

  • Microsoft Word 22 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 6 puslapiai (1516 žodžiai)
  • Universitetas
  • Karolina
  • Ugdymo filosofija klausimai ir atsakymai
    10 - 3 balsai (-ų)
Ugdymo filosofija klausimai ir atsakymai. (2017 m. Gruodžio 14 d.). https://www.mokslobaze.lt/ugdymo-filosofija-klausimai-ir-atsakymai.html Peržiūrėta 2020 m. Liepos 10 d. 09:56
×
126 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo