Ugdymo proceso kokybės vertinimo problemos


Ugdymo proceso kokybės vertinimo problemos. Ugdymo proceso kokybės užtikrinimas. Mokyklos vadovybė norėdama pagerinti mokyklos veiklos ir kartu ugdymo proceso kokybę,. Visuotinės kokybės vadyba. Geros mokyklos koncepcijoje. Vidinis kokybės vertinimas ugdymo įstaigos. Išorinis vertinimas pamokoje priimamas.


Kalbant apie ugdymo kokybės vertinimą tai jį galima išskirstyti į vidinį ir išorinį.

Vidinis kokybės vertinimas ugdymo įstaigos. Tai ugdymo įstaiga turi turėti savo kokybės užtikrinimo sistemą ir joje būna numatyta, kaip ir kokiu dažnumu vykdoma ugdymo įstaigos savianalizė, kurios metu aptariama pranašumai, trūkumai, lyginama su kitų panašių ugdymo įstaigų savo mieste, regione, šalyje ar net su užsieniu. Vidinis kokybės vertinimas turi keletą savo tikslų. Pirmiausia padėti taikant įvairias priemones užtikrinti paslaugų kokybę ir jos standartus. Kitas svarbus tikslas teikti mokiniams, ugdymo įstaigos darbuotojams, personalui, visuomenei patikimą ir išsamią informaciją apie mokymo kokybę, ugdymo įstaigos pasiekimus ir valdymą. Šis vertinimas turi ir savo trūkumų. Rezultatų panaudojimas yra daugiau instrumentinis, naudojamas paremti administracinius sprendimus, kurie mažai reflektuojami visoje mokyklos bendruomenėje. Įsivertinimo rezultatų interpretacijos stoka, menkas mokytojų įsitraukimas į refleksiją nesukuria veiklos tobulinimo motyvatorių bei vidinės motyvacijos veiklos kokybės gerinimui.

Išorinį kokybės vertinimą sudaro savianalizė, ekspertų grupė ir jos vizitas į ugdymo įstaigą. Jo tikslas garantuoti vidinės kokybės procedūrų patikimumą bei efektyvumą, jų nedubliuoti ir neiškraipyti. Savianalizė yra ne tik išorinio vertinimo dalis, bet taip pat ir vidinės kokybės užtikrinimo dalis. Savianalizė turi trūkumų tai, kad dažniausiai savianalizė būna atliekama kažkam kitam, bet ne sau. Atliekama atmestinai, formaliai. Į trūkumus bandoma neatkreipti dėmesio, juos nuslėpti.

  • Microsoft Word 38 KB
  • 2018 m.
  • Lietuvių
  • 4 puslapiai (947 žodžiai)
  • Universitetas
  • Jūta
  • Ugdymo proceso kokybės vertinimo problemos
    10 - 1 balsai (-ų)
Ugdymo proceso kokybės vertinimo problemos. (2018 m. Sausio 13 d.). https://www.mokslobaze.lt/ugdymo-proceso-kokybes-vertinimo-problemos.html Peržiūrėta 2018 m. Lapkričio 21 d. 18:39
×