Vadovavimo įtaka kokybės sistemai: įmonėje geras ir blogas vadovas


Įvadas. Kokybės vadyba. Kokybės vadybos samprata. Visuotinė kokybės vadyba. Kokybės vadybos elementai. Kokybės vadybos principai. Kokybės vaidmuo įmonės valdymo procesuose. Vadovavimas ir jo įtaka kokybės sistemai įmonėje. Vadovavimo priemonės. Valdymo stilius. Vadovo vieta organizacijoje. Personalo vadybos esmė bei svarba organizacijos valdymo procesuose. Organizacinės kultūros įtaka kokybės vadybos sistemų diegimo procesui. Blogas ir geras vadovas. Blogas vadovas. Geras vadovas. Išvados. Literatūros sarašas.


Vadybos vaidmuo Lietuvos įmonėse pastaraisiais metais ypač išaugo. Išaugus konkurencijai, vis didesnis dėmėsis tenka protingam, motyvuotam vadovavimui. Be efektyvaus vadovavimo kiekvieno verslo galimybės įsitvirtinti rinkoje mažėja. Kiekvienas vadovas yra suinteresuotas, kad jo įmonė klestėtų ir gautų kuo didesnį pelną. Šiuolaikinis vadovas turi sugebėti aiškiai formuluoti tikslus, sugebėti analizuoti, lanksčiai reaguoti į pokyčius, mokėti panaudoti žmogiškąjį potencialą.

Šiais laikais manoma, kad vienas svarbiausių momentų, skatinančių įmones konkuruoti yra parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų kokybė. Vadinasi, į prekių ar paslaugų kokybę, kuri formuoja įmonės įvaizdį, daro įtaką pelno augimui, vartotojo pasitenkinimui, turi būti kreipiamas didžiulis dėmesys. Šiandien konkurencija tarp įmonių rinkoje yra didelė, todėl todėl būtina įvertinti vadovavimo įtaką kokybės sistemai, kad būtų galima išvengti ne malonių situacijų ir neigiamų pasekmių įmonės veikloje.

Darbo tikslas – nustatyti įmonės kokybės sistemos priklausomybę nuo vadovavimo pobūdžio ir išsiaiškinti, kokiomis savybėmis pasižymi bei kokiais principais vadovaujasi geras ir blogas vadovas.

Išnagrinėti kokybės vadybos ypatumus ir įvertinti kokybės reikšmę įmonės valdymui;

Produkcijos kokybės rodikliai nustatomi įvairiais metodais. Pagrindiniai jų yra: matavimo, registraciniai, skaičiavimo, ekspertiniai, sociologiniai. Kokybėsbkontrolės formos priklauso nuo skiriamųjų požymių: pagal produkcijos gyvavimo ciklą; pagal gamybos būklę ir eigą; pagal gamybos proceso stadijas; pagal darbų atlikėjus; pagal pagamintos produkcijos apimtį; pagal laiką; pagal naudojamosbkontrolės priemones; pagal kontroliuojamų rodiklių palyginimą; pagal kontrolės vykdytojus. [2]

Kokybę galima pasiekti su šiuo metu dirbančiais žmonėmis, tiesiog reikia juos mokyti ir kitaip jiems vadovauti. [4]

Darbuotojų įtraukimas. Visų lygių darbuotojų įtraukimas į veiklą leidžia panaudoti žmonių sugebėjimus įmonės naudai. Labai svarbu, kad darbuotojai būtų motyvuoti, pasišventę ir pilnai įtraukti į darbą, išradingi ir kūrybingi firmos tikslams pasiekti. Personalas turi jausti atsakomybę savo pačių veikloje ir turėti didelį norą dalyvauti ir prisidėti prie nuolatinio tobulėjimo.

Kiekvienam bendrovėje surasti vietą dirbti taip, kad personalui būtų sudarytos galimybės keistis. [2]

Socialinės įgūdžiai ir žinios (gebėjimas dirbti kolektyve ir mokėti bendrauti su kitais darbuotojais);

dalyvavimo – vadovas, priimdamas sprendimus, su pavaldiniais dalijasi turima informacija, remiasi jų idėjomis.

Vadovų veiksmai turi didelę įtaką organizacijos kultūrai. Norint sulaukti įmonės sėkmės, jie nustato normas bei taisykles, kiek bus suteikta laisvės kolektyvui, į ką bus atsižvelgiama ruošiant motyvavimo ir skatinimo priemones ir kt. Išskiriami keturi vadovavimo stiliai: nurodymo, dalyvavimo, idėjų perdavimo ir delegavimo. Dažniausiai stiliaus pasirinkimas priklauso nuo darbuotojų pastangų rezultatui pasiekti, atsakomybės bei patirties.

Organizacinės struktūros pokyčius sukeliančius veiksnius galima klasifikuoti į keturias dalis:

Pageidaujamų elgesio normų kūrimas ir propagavimas. Pavaldiniams turi būti aiškiai suformuluotos ir pateikiamos esminės vertės ir pageidaujamos elgesio normos.

Motyvavimo sistemos sudarymas. Darbuotojai privalo pasijusti visaverčiais įmonės nariais. Darbuotojams turi būti suteikiama galimybė tobulėti, mokytis ir aktyviai prisidėti prie bendros įmonės kultūrinės aplinkos kūrimo.

  • Microsoft Word 379 KB
  • 2021 m.
  • Lietuvių
  • 22 puslapiai (4768 žodžiai)
  • Universitetas
  • Justina
  • Vadovavimo įtaka kokybės sistemai: įmonėje geras ir blogas vadovas
    10 - 2 balsai (-ų)
Vadovavimo įtaka kokybės sistemai: įmonėje geras ir blogas vadovas. (2021 m. Sausio 22 d.). https://www.mokslobaze.lt/vadovavimo-itaka-kokybes-sistemai-imoneje-geras-ir-blogas-vadovas.html Peržiūrėta 2021 m. Kovo 05 d. 21:26
×
39 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo