Vadovų iššūkiai


Įvadas. Vadovų savybės. Reikalavimai vadovui. Vadovų iššūkiai. Išvados. Literatūra.


Naujoji 21-ojo amžiaus karta nustato griežtus reikalavimus šiuolaikiniams vadovams. Dauguma jaunų ir progresyvių darbuotojų nenori aklai pasitikėti stereotipinių viršininko mąstymų ir neapgalvotai vykdyti visus jo nurodymus. Žmonės gauna išsilavinimą aukštosiose mokyklose ir tada vadovaujasi gana stabilaus gyvenimo būdo, kuriame yra galimybė mėgautis tuo, ką darai. Šios kartos atstovams darbo užmokestis nėra pagrindinis motyvacijos šaltinis. Štai kodėl, siekiant veiksmingai valdyti tokius darbuotojus, asmuo turi turėti tinkamas šiuolaikinio vadovo savybes.

XX amžiuje tyrėjai domėjosi vadovo savybių perspektyva, kuri bene pirmoji buvo taikoma sistemiškai nagrinėjant vadovavimą. Ankstyvajame XX amžiaus tarpsnyje, vadovo savybės buvo nagrinėjamos siekiant išsiaiškinti, kas kai kuriuos asmenis padaro tokiais puikiais vadovais. 1948 metais, Stogdill nustatė, kad skirtingose situacijose jokie pastovūs bruožai neišskyrė vadovų nuo ne vadovų. Asmuo, turintis vadovo bruožų ir buvęs vadovu vienoje situacijoje, kitoje situacijoje nevadovavo. Vadovavimas dėka Stogdill pradėtas suvokti kaip santykiai tarp žmonių tam tikroje socialinėje situacijoje, o ne kaip individo turima savybė. [5]

Northouse išskiria apibendrintą savybių, kurias būsimas vadovas turi turėti arba išugdyti, siekiant būti pripažintu vadovu, sąrašą. Kai kurios svarbiausios savybės apima: intelektą, pasitikėjimą savimi, pasiryžimą, principingumą ir socialumą.

Pasiryžimas - apima tokias savybes kaip iniciatyva, atkaklumas, dominavimas ir veržlumas

Kita vertus, įgūdžių perspektyvoje pabrėžiamos ne tik asmeninės savybės, kurios yra gana stabilios ir nekintančios, o įgūdžiai ir sugebėjimai, kuriuos galima ugdyti ir lavinti. Dešimtajame dešimtmetyje bandyta užginčyti, kad vadovo veiksmingumas priklauso nuo sugebėjimų spręsti sudėtingas organizacines problemas. Remiantis administracinės srities tyrimais ir savo vadovų stebėjimu, Katz pasiūlė mintį, kad efektyvus vadovavimas priklauso nuo trijų pagrindinių įgūdžių: techninio, žmogiškojo ir konceptualaus. Katz teigė, kad šie įgūdžiai gana smarkiai skiriasi nuo vadovo asmeninių savybių įgūdžiai – tai, ką vadovai gali pasiekti, o asmeninės savybės, – tai, kas vadovai yra (t.y. jų įgimtos savybės). Trys pagrindiniai įgūdžiai,- techniniai, žmogiškieji ir konceptualūs, svarbūs visiems vadovams, bet jų svarba kinta skirtinguose valdymo lygiuose. Žemesniuose valdymo lygiuose, techniniai ir žmogiškieji įgūdžiai yra patys svarbiausi. Viduriniame lygmenyje, visi trys įgūdžiai yra vienodai svarbūs. Aukštesniajame lygmenyje svarbiausi konceptualūs ir žmogiškieji įgūdžiai. Katz siūloma trijų įgūdžių perspektyva rodo, kad tam tikrų įgūdžių svarba priklauso nuo to, kokiame hierarchijos lygmenyje vadovai dirba. Nors įvairūs įgūdžių reikalavimai kinta kylant valdymo lygmeniui, kiekviename lygmenyje reikia gerų žmogiškųjų arba tarpasmeninių įgūdžių. Remiantis gautais rezultatais, Mumford ir kolegos sukūrė įgūdžiais paremtą vadovavimo modelį.[5]

Modelis apibūdinamas kaip sugebėjimų modelis, nes jis tiria santykį tarp vadovo žinių ir įgūdžių bei vadovo atlikto darbo. Mumford ir bendraautorių pateiktas įgūdžių modelis rodo, kad vadovavimo rezultatai yra tiesiogiai susiję su vadovo sugebėjimu spręsti problemas, socialiniais įgūdžiais ir žiniomis. Kiekvienas iš šių sugebėjimų apima daugybę įgūdžių, kuriuos kiekvienas gali išmokti ir lavinti.

  • Microsoft Word 94 KB
  • 2019 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (3081 žodžiai)
  • Kolegija
  • Karina
  • Vadovų iššūkiai
    10 - 3 balsai (-ų)
Vadovų iššūkiai. (2019 m. Balandžio 01 d.). https://www.mokslobaze.lt/vadovu-issukiai.html Peržiūrėta 2019 m. Rugpjūčio 19 d. 13:10
×
Užduokite klausimą bet kuria mokslo tema